Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zły odbiór radia a wzmacniacz antenowy


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Ja mam podobny problem, radio oryginalne tuner list wymieniłem już bat w radiu sprawdzałem styki jest lepiej, lecz poza miastem słychać ewidentnie szumy czasem nawet nie da sie słuchać obstawiam może podłączenie przewodu do anteny na dachu, ale jak sie tam dostać, ewentualnie jakieś fajny manual jak to wykręcić żeby zobaczyć podłączenie, rozumiem, iż od strony bagażnikapodsufitki. Dociskałem również przewód łączący się w słupku prawym przy klapie bagażnika. Smarowałem styki przy radiu jak i złączu w słupku "contactem" zwiększającym przewodność. Co dalej szukać? Cena w Zabrzu bacika oryginalnego w renault 38zł stwierdziłem, iż wole oryginał za 15zł więcej niż podróbkę za 20 i dalej miewać problemy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak..... jeździłem jakiś czas bez radia. Dziś pan w ASO w Wałbrzychu powiedział mi, że sam bat kosztuje ok 50 zł. Pojechałem zatem na szrot i tam wykręciłem ze Skody Felicii podobny bat jak miałem w mojej Reni. Gwint pasuje, parametry też, bo radio gra pięknie. Cena - 0zł, bo pan na szrocie nie miał mi wydać z 50. Chyba jednak w bacie oprócz gwintu i długości nie tkwią żadne inne wartości wpływające na kompatybilność z danym radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

Mnie z kolei padł wzmacniacz w stopce właśnie. Ominąłem go i działa na samej antenie ale kulawo.

Czy możecie polecić gdzie i jaki kupić dobry wzmacniacz który będzie tam pasował?

Radio mam niefabryczne.

Pozdrawiam,

Michał

 

Ps. Znalazłem na allegro coś takiego:

http://allegro.pl/wzmacniacz-sygnalu-antenowego-antena-megane-ii-i1844457965.html

http://allegro.pl/megane-iii-10r-hb-wzmacniacz-antenowy-antena-i1810216377.html

 

czy coś takiego będzie pasowało do Meg II?

Włożyłbym to w schowek za radiem np.

Edytowane przez miszel73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżę temat.

Mam Megane II z 2004 i radio Tuner List.

kiedyś działało ok ale od ok. pół roku zauważyłem, że gorzej odbiera. Stacje szumią czasami nawet w mieście a kiedyś na pewno było OK.

Wyjmowałem radio i sprawdzałem styk (którego wcześniej nie ruszałem i problem wystąpił) ale nic się nie poprawiło.

Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak było ze radio zaczynało coraz gorzej grac nawet w mieście trzeszczało.

Poczytałem ze pomaga zmiana samego bata wiec zakupiłem pierwszy lepszy, lecz niestety było jeszcze gorzej. Potem jeszcze sprawdziłem na innym i też bez zmian.

Męczyłem się tak z 3 miesiące aż kiedyś jeszcze raz podmieniłem bat ale tym razem od opla oryginalny i jak ręka odjął. Działa idealnie, żadnych szumów poza miastem. Nie wiem dlaczego tak jest ale czasem warto posprawdzać kilka batów i nie poddawać się przy pierwszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W takich sytuacjach można przeprowadzić bardzo prosty test.

Ustawić w radiu jakąś stacje, która powinna grać ładnie a szumi, następnie podejść do anteny i przyłożyć do niej rekę i powoli zjechać ręką w dół, jeśli w którymś momencie radio zacznie czysto grać to dość prawdopodobne, że uszkodzony jest bat anteny. Można również wykręcić antenę i dotknąć śruby, jeśli zacznie grać ładnie to albo uszkodzony jest bat albo nie ma dobrego styku na mocowaniu.

Podobny test można przeprowadzić by zdiagnozować uszkodzenie przewodu antenowego, najpierw sprawdzamy antenę i jeśli to nic nie pomogło, trzeba wyjąć radio i dotknąć miejsca gdzie podłącza się antenę, jeśli radio zaczyna grać to znaczy, że uszkodzony jest przewód antenowy.

To taki najprostszy test jaki można przeprowadzić.

Ja w taki sposób zlokalizowałem uszkodzenie bata anteny. Po wymianie gra pięknie.

Pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Potwierdzam proponowaną metodę sprawdzenia przez Piotr_Czak. U mnie też padł bacik i nawet wiem dlaczego. Na Euro 2012 na baciku przymocowałem naszą flagę, która mocno szarpała bacikiem i wkońcu uszkodził się :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy na gwincie w ktory wkreca sie bacik powinno byc napiecie ? (radio włączone, kabelek zasilajacy wzmacniacz podlaczony)

2.Czy pomiedzy tym gwintem a wtyczka od zasilania wzmacniacz wychodzaca z podstawy anteny powinno byc przejscie? Bo u mnie nie ma ani przejscia ,ani zadnego napiecia

3.Jak zdemontowac rączki z tyłu w podsufitce Przykrecone sa czy wcisniete?

Edytowane przez wertyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gwincie od anteny nie powinno być napiecia, to wejście do wzmacniacza antenowego. Zasilanie wzmacniacza antenowego w stopce podawane jest przez kabel ekranowany z radia. Podobna technika zasilania wzmacniaczy antenowych stosowana jest w popularnych antenach siatkowych telewizyjnych, gdzie płytka wzmacniacza jest w antenie, a zasilacz przy odbiorniku.

 

Aby, zdemontować rączki trzeba podważyć i wysunąć prostokątne zaślepki w rączce są wciskane.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka przy antenie nazywa się RAKU-2 czy jakoś inaczej?

post-11692-0-08100300-1373821193_thumb.jpg

Jaka jest średnica gwintu przy stopce?

Czy taka antena będzie pasować do MII ph I ? http://allegro.pl/antena-wzmacniacz-skoda-octavia-fabia-e72-i3365743476.html albo może by ktoś polecił jakiś inny zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!