Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd czujnika wałka rozrządu i jego obwodu


michasz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wspomniałem, że kontrolki zaświeciły się ponownie w następnym dniu po przejechaniu ok. 50 km. Z podpięcia do kompa cieszy mnie zmienienie języka z francuskiego na angielski, polski podobno był niedostępny. Odłączyłem też wtyczkę czujnika położenia wałka rozrządu kilka dni temu. Wielokrotna jazda samochodem bez podpiętego czujnika nie spowodowała zgaśnięcia kontrolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przedstawiłeś to padł czujnik położenia wałka rozrządu. Znajduje się on z prawej strony silnika pod kanałem dolotowym do cylindra. Jest przykręcony na śrubę M6 (Klucz 10). Nowy w ASO kosztuje ok 250 zł bo sam też go wymieniałem w lutym. Dodam ze w renówkach występują te czujniki w 2 wersjach kostek przyłączeniowych. U mnie też po przeczyszczeniu i wykasowaniu błędu pojawił się po 3 odpaleniach silnika ponownie błąd czujnika. Po wymianie mam spokój. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj spotkało mnie miłe zaskoczenie - po przejechaniu dłuższej trasy ~50 km napis service i pomarańczowa ikonka silniczka zgasły! Czyli wychodzi na to, że jazda z odłączonym czujnikiem rozwiązuje problem. Mimo braku problemów z samochodem planuje wymienić ten pechowy element, tylko coś nie widzę właściwego modelu na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

kolego Sudam, a czy wymieniałeś w międzyczasie KZFR?

A czy jesteś pewien, że jak jeździsz bez podpiętego czujnika to masz dobre mieszanki? Bo z tego co się dowiedzialem to wówczas nie ma zmiennych faz w pojeździe i komp daje nieodpowiednie mieszanki i katalizator może zdechnąć. Ale trzeba by to potwierdzić. Tylko tak sobie myślę jeśli da radę bez tego czujnika i u Ciebie jeździ OK i niem złych objawów tzn, że po co on jest zamontowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc z odpiętym czujnikiem złych objawów nie zauważyłem. Trochę mnie zaskoczyłeś kolo1232 z tego co słyszałeś. Czy ma to negatywny wpływ na katalizator, KZFR oby nie. Wydawało mi się, że ten czujnik jest głównie odpowiedzialny za przesyłanie info. o złej pracy silnika. Co do KZFR to nie miałem z nim problemów, nie było nigdy wymieniane. Rozrząd kazałem zrobić pierwszy raz pół roku temu, samochód jest z 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
i komp daje nieodpowiednie mieszanki

Nie ma fizycznie takiej możliwości

Dawka wtrysku jest dobierana na podstawie obrotów i ciśnienia w kolektorze, wiec może jeździć nawet ze sztywnym kołem oczywiście przy spadku osiągów.

Czujnik jest po to żeby sterownik wiedział w jakiej pozycji jest kolo VVT

przy jego odpięciu oczywiście zmienna faza nie działa i 20% mocy w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam utratę mocy silnika przy jeździe z odpiętym czujnikiem. Chodzi o to, że samochód nie wciska mnie w fotel jak to miało miejsce wcześniej przy szybkim przyśpieszaniu:(. Ktoś może wie czy można kupić zamiennik tego czujnika tańszy niż w serwisie Renault (niecałe 300 zł) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieje zamiennik - wyłącznie ASO.

 

Pojęcie wciskania w fotel w 1.6 jest naciągane ale brak mocy da się odczuć zwłaszcza powyżej 3500 obr/min gdzie przesunięcie fazy powinno wystąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwłaszcza powyżej 3500 obr/min gdzie przesunięcie fazy powinno wystąpić.
Skąd masz taką informację? Z tego co pamiętam z jakiejs MRki, to fazy zmieniane sa do 2400obr/min celem zwiększenia momentu obrotowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!