Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd czujnika wałka rozrządu i jego obwodu


michasz

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo za pomoc. Mega przydatne.

 

Teraz pytanie z innej beczki - jak nazywa się uszczelka gumowa na wtyczce od tego czujnika? Mam pękniętą,dlatego chciałbym zakupić i wymienić.

Poszukuję również uszczelki od tego czujnika, bo dostałem VALEO bez tej uszczelki. Idzie samą także dostać?

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka samego czujnika to: 8200197717, niestety uszczelki samej wtyczki nie dostaniesz poza używanymi - na allegro niektórzy sprzedają czujnik z uciętą wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem czy temat aktualny i problem rozwiązany ale jeździłem rok z błędem obwodu rozrządu, pomiar faz poza zakresem... Wymieniłem elektrozawór, zmienny faz, czujniki itd - błąd był dalej. postanowiłem przyjrzeć się komputerowi - zauważyłem że przytopione są dwa piny. Zamówiłem więc nowy komputer na allegro, dałem do przeprogramowania imobilaizer i problem naprawiony. Błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czytam forum i widzę że błąd tego czujnika P0011 jest dość powszechnym problemem i nawet jego podmiana nie rozwiązuje problemu (zakładam że rozrząd i KZFR jest dobrze założone). Piszę o tym ponieważ u mnie też wywala ten błąd a nic złego się nie dzieje z silnikiem. Przynajmniej nie zauważyłem żeby było coś nie tak. Nie wiem w związku z tym czy jest się czym przejmować?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co prawda temat dotyczy Laguny IIphI 1,8 16V, sprawdziłem napięcie na wtyczce elektrozaworu, po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V, po wymontowaniu

i podłączeniu do zasilacza 12V za każdym razem działa tzn. przesuwa się kilka mm i robi się taka około 1mm szczelinka, oporność elektrozaworu około 8 Ohm - według opisów na forach zachowuje się prawidłowo.

Po wykasowaniu błędów ddt i po uruchomieniu silnika pokazuje się nw. błąd (screen), co ciekawe, że po wykasowaniu błędu, nie muszę uruchamiać silnika, wystarczy, że wyłączę i włączę zapłon - również pojawia się ten sam błąd.

 

Dodatkowo chciałem się zapytać, jak to jest ze sterowaniem ww. elektrozaworu, z tego co się zdążyłem dowiedzieć, sterowny jest masą. Jednego nie rozumiem, ponieważ po zapłonie,

gdy mierzę miernikiem elektronicznym jest 12V, a gdy podłączę wyjęty elektrozawór nie porusza się, gdy podłączę żarówkę, też nie świeci, we wtyczce jest 12V, a elektrozawór nie działa, ani żarówka. Na mój rozum to tak powinno być i to dla mnie jest jasne jak w czujniku ciśnienia wspomagania, przez jego piny jest przekazywana masa (-) na powiedzmy jakiś tam pin w sterowniku sagem, a tu jest niby 12V a nic nie mogę podłączyć - jak to jest ?

post-36511-0-04661400-1485688858_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Po co przepisujesz to samo w dwóch rożnych tematach? Poczekaj aż ktoś odpowie, to że napiszesz w dwóch rożnych miejscach nie oznacza, że szybciej otrzymasz odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, czy spotkał się ktoś z Was z plastikowymi/gumowymi odłamkami na czujniku zmiennych faz rozrządu?

Co jakiś czas osadzają się takie odłamki na tym czujniku i auto gaśnie.

Olej sprawdzany i wymieniany regularnie. Nie było w nim takich odłamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy to normalne, że na odpiętej wtyczce od czujnika wałka rozrządu po włączeniu zapłonu napięcia ok. 12 woltów będę miał łącząc z białym kablem (to chyba będzie masa) każdy z dwóch pozostałych przewodów (to będzie u mnie czerwony i zielony)?

 

Przewód sygnałowy nie powinien otrzymywać napięcia dopiero po przepłynięciu prądu z plusa przez czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!