Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd czujnika wałka rozrządu i jego obwodu


michasz

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo za pomoc. Mega przydatne.

 

Teraz pytanie z innej beczki - jak nazywa się uszczelka gumowa na wtyczce od tego czujnika? Mam pękniętą,dlatego chciałbym zakupić i wymienić.

Poszukuję również uszczelki od tego czujnika, bo dostałem VALEO bez tej uszczelki. Idzie samą także dostać?

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka samego czujnika to: 8200197717, niestety uszczelki samej wtyczki nie dostaniesz poza używanymi - na allegro niektórzy sprzedają czujnik z uciętą wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem czy temat aktualny i problem rozwiązany ale jeździłem rok z błędem obwodu rozrządu, pomiar faz poza zakresem... Wymieniłem elektrozawór, zmienny faz, czujniki itd - błąd był dalej. postanowiłem przyjrzeć się komputerowi - zauważyłem że przytopione są dwa piny. Zamówiłem więc nowy komputer na allegro, dałem do przeprogramowania imobilaizer i problem naprawiony. Błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czytam forum i widzę że błąd tego czujnika P0011 jest dość powszechnym problemem i nawet jego podmiana nie rozwiązuje problemu (zakładam że rozrząd i KZFR jest dobrze założone). Piszę o tym ponieważ u mnie też wywala ten błąd a nic złego się nie dzieje z silnikiem. Przynajmniej nie zauważyłem żeby było coś nie tak. Nie wiem w związku z tym czy jest się czym przejmować?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co prawda temat dotyczy Laguny IIphI 1,8 16V, sprawdziłem napięcie na wtyczce elektrozaworu, po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V, po wymontowaniu

i podłączeniu do zasilacza 12V za każdym razem działa tzn. przesuwa się kilka mm i robi się taka około 1mm szczelinka, oporność elektrozaworu około 8 Ohm - według opisów na forach zachowuje się prawidłowo.

Po wykasowaniu błędów ddt i po uruchomieniu silnika pokazuje się nw. błąd (screen), co ciekawe, że po wykasowaniu błędu, nie muszę uruchamiać silnika, wystarczy, że wyłączę i włączę zapłon - również pojawia się ten sam błąd.

 

Dodatkowo chciałem się zapytać, jak to jest ze sterowaniem ww. elektrozaworu, z tego co się zdążyłem dowiedzieć, sterowny jest masą. Jednego nie rozumiem, ponieważ po zapłonie,

gdy mierzę miernikiem elektronicznym jest 12V, a gdy podłączę wyjęty elektrozawór nie porusza się, gdy podłączę żarówkę, też nie świeci, we wtyczce jest 12V, a elektrozawór nie działa, ani żarówka. Na mój rozum to tak powinno być i to dla mnie jest jasne jak w czujniku ciśnienia wspomagania, przez jego piny jest przekazywana masa (-) na powiedzmy jakiś tam pin w sterowniku sagem, a tu jest niby 12V a nic nie mogę podłączyć - jak to jest ?

post-36511-0-04661400-1485688858_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Po co przepisujesz to samo w dwóch rożnych tematach? Poczekaj aż ktoś odpowie, to że napiszesz w dwóch rożnych miejscach nie oznacza, że szybciej otrzymasz odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, czy spotkał się ktoś z Was z plastikowymi/gumowymi odłamkami na czujniku zmiennych faz rozrządu?

Co jakiś czas osadzają się takie odłamki na tym czujniku i auto gaśnie.

Olej sprawdzany i wymieniany regularnie. Nie było w nim takich odłamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Czy to normalne, że na odpiętej wtyczce od czujnika wałka rozrządu po włączeniu zapłonu napięcia ok. 12 woltów będę miał łącząc z białym kablem (to chyba będzie masa) każdy z dwóch pozostałych przewodów (to będzie u mnie czerwony i zielony)?

 

Przewód sygnałowy nie powinien otrzymywać napięcia dopiero po przepłynięciu prądu z plusa przez czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!