Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka II 2006r. kupić czy nie?


lamucher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jestem na Waszym forum po raz pierwszy, przejrzałam sporo tematów, ale nie do końca znalazłam odpowiedzi na dręczące mnie pytania. Dodam, że jestem kobieta i nie za bardzo znam się na samochodach, więc wybaczcie mi, jeżeli coś pokręcę. Obecnie jeżdżę od 5 lat Meganką I, ale troszkę mi się zaczyna sypać, więc postanowiłam kupić nową.

Oto oferta: Renault Megane II 1,9 diesel 115 km ( większość ma 130, ale ten akurat ma 115) z roku 2006 z przebiegiem 119 tys i co mnie dręczy przeokrutnie z filtrem cząstek stałych :lol:. Jeżdżę codziennie na uczelnię, a mieszkam 10 km od centrum miasta, więc nie jest to taka typowa jazda po mieście, ale coraz więcej osób mieszka na obrzeżach miasta i coraz większe korki i tu się zaczynają robić, ale kilka razy w tygodniu jeżdżę o porach, w których mogę jechać około 80 km/h przez jakieś 6-8km. Czy zatem polecacie zakup takiego samochodu, czy raczej odradzacie? Czytałam też o możliwości zainstalowania emulatora i też to rozważam. Przeraziło mnie, jak piszecie, że samochód ten pali 8-9 litrów chyba, że coś źle przeczytałam. Moi rodzice mają Megankę II z 2007 roku silnik 1,5 diesel i ona pali max 6 litrów w mieście i około 4,8-5 w trasie. Czyżby ta o większym silniku o tyle więcej spalała?

Podsumowując oczywiście najbardziej martwi mnie FAP, na forum nie doszukałam się opinii użytkowników takiej wersji, a przynajmniej nie pozytywnych. Ciągle się waham, czy inwestować w taki samochód.

Bardzo proszę o porady, mam niewiele czasu na zastanowienie, około 2 dni. Wybaczcie jakieś nieumyślne błędy, które mogłam popełnić, ale jak już wspominałam jestem kobietą i to młodą <ok>- bez doświadczenia w tej kwestii.

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lamucher, 1.9DCI ma 120 KM mocy, to że niektórzy piszą 115 KM nie oznacza , że tak jest <ok> Papier przyjmie wszystko.

Co do silnika i auta. NIe bardzo rozumeim po co chcesz pakować sie w diesle skoro jeździsz, jak sama napisałaś, mało i głównie na krótkich odcinkach. Diesel dla ciebie po prostu się nie opłaca !! Owszem gdybyś robiła duże przebiegi np. ok. 30-35 tys rocznie i to głównie na trasach to tak. Ale kupowanie diesla do jazdy po mieście, to nie jest dobre rozwiązanie. Po pierwsze wcale nie bedzie ci mało palił. Po drugie, bedzie ciągle niedogrzany (diesle się nagrzewają duuużo dłużej niz silniki benzynowe) co równeiz będize miało wpływ na wyższe spalanie (dłuższa jazda na ssaniu). Po trzecie zas bedzie droższy w utrzymaniu (droższe części zamienne i wieszka awaryjnośc niz w przypadku silnika benzynowego).

Więc jak dla mnie powinnaś kupić auto z silnikiem benzynowym. rozejrzyj sie za Megane II z jakimś 1.6 16V czy 1.4 16V pod maską, bo te silniki będą dla ciebie w sam raz do jazdy po zakorkowanym Lublinie :lol:

P.S. Szkoda ze nie napisałaś tego tematu jakies 2,5 tygodnia temmu, bo miałem wtedy do sprzedania porzadną i zadbaną Megane II z 1.6 16V pod maską :-D

Ale pamietaj o jednym. Nie oszczędzaj na zakupie samochodu. Nie kupuj cenowych "okazji", bo to się później zemści. Lepiej kupić auto o rok strsze, ale zadbane, niz młodszą cenową "okazję" od handlarza. Dobre auto musi dobrze kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9DCI ma 120 KM mocy, to że niektórzy piszą 115 KM nie oznacza , że tak jest

Ktoś wspominał na forum że są takie wersje, a nawet inne. Dotyczy to głównie aut sprowadzonych z zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek305, pozwolę sobie się nie zgodzić. Jak ktoś dba o diesla i nie oszczędza na wymianie części eksploatacyjnych (w tym oleju) to pojeździ długo. Natomiast do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach lepiej wybrać benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałabym się dowiedzieć, czy ktoś z użytkowników forum ma taką Megankę i ile ona mu pali po mieście i jak się sprawuje FAP? Był to samochód sprowadzany specjalnie dla mnie przez osobę, która ma olbrzymi dług wdzięczności wobec mnie i bardzo się starała, samochód był sprawdzany w ASO bardzo dokładnie, w tym grubość lakieru, która w każdym miejscu jest dokładnie taka sama- są części do wymiany ( związane z eksploatacją), nawet sporo, w tym pasek rozrządu, ale to nie ja będę ponosiła te koszty. Cena jest bardzo niska. Dlatego na wstępie zastanawiam się nad emulatorem. No cóż w samochodziku zakochałam się od pierwszego wejrzenia... Jest piękny:). Zapomniałam w ogóle dodać na początku, że to Megane Grandtour. Co do jazdy po mieście, to owszem, do czasu zakończenia studiów, czyli 1,5 roku będę go używała w ten sposób- poza wakacjami. Ale to też ma być mój samochód rodzinny i ma służyć przez dobre kilka kolejnych lat i wtedy na pewno częściej będzie używany na trasach. Zaciekawiła mnie również informacja o awaryjności, jak wspomniałam moja mama jeździ takim samym, ale o mniejszej pojemności silnika (2007 r) i o żadnej awarii nie było mowy, w ogóle nic się nie działo z nim złego, był 4 razy za granicą, a tak 20 tys przejechane codziennie w korkach po mieście. Niestety chyba zapanowała jakaś moda na diesle i padliśmy jej ofiarą. Kogo nie znam, kupuje diesla, dziwne i jak się od Was dowiedziałam niepraktyczne.

Na koniec jeszcze takie pytanko, za ile mogę sprzedać moja poprzednią Megankę I z 1999 roku, to jest sedan, z przebiegiem 146 tys, z instalacja gazową, sekwencyjną, silnik 1,6 i chyba 16 V- cokolwiek to jest:), 110 km, nie miała żadnych wypadków przez nasze wspólne użytkowanie 11 lat. Była kupiona w salonie w Lublinie, były lakierowane rok temu elementy, które jak już gdzie indziej czytałam lubią pordzewieć w tych Megankach. Większość napraw miała miejsce w ASO. Niestety od mniej więcej roku wszystko mi się zaczyna w niej psuć, zaczęło się od modułu UCH- 1,5 tys zł, ale wszystkie naprawy były wykonane i istnieje duża szansa, że to już koniec kłopotów. Ten samochód był, jest i będzie dla mnie zawsze najlepszy, ale decyzja niestety zapadła- o sprzedaży.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i prosiłabym o jakieś informacje dotyczące spalania i tego nieszczęsnego FAPu w tym modelu. Ze swojej strony dowiedziałam się tyle, że kolega ma Peugota z FaPem z 2004 czy 2003 roku, przejechał nim od 110 tys do teraz do 190 tys i nigdy żadnych problemów z FAPem nie było, na dodatek nie był jeszcze wymieniany. Trochę przeraża mnie myśl, że będę musiała czuwać nad tym, żeby przez jakiś czas jechać ze stałą prędkością, itp i że tylko będę się patrzyła, kiedy zaświeci się ta nieszczęsna pomarańczowa lampka, nie mówiąc o czerwonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 pali więcej niż 1,5 i nic nie jest w stanie tego zmienić. Jest na forum wątek komu ile , oczywiście są tacy co wychodzi im 9/100 są tacy co 7/100. Jeśli kupujesz nowe auto to faktycznie nie opłaca się diesla przy małych przebiegach bo płacisz za auto dużo więcej . Przy używanym ta różnica w cenie się zaciera . Osobiście czy jeżdżę dużo czy mało i tak bym kupił diesla, poprosu podoba mi się charakterystyka diesla. Nie wyje nie trzeba kręcić wysoko by szedł do przodu. Benzyna szybciej się grzeje wszystko fajnie tyle że i tak w mieście wciągnie minimum 8 litrów przy jeździe na kapelusznika, jak nie będziesz żałować gazu to 10 i nikt mi nie wmówi ze jest inaczej. Kupisz auto na benzynę 1,6 to nie padnie Ci FAP bo go tam nie ma za to ma koła zmiennych faz rozrządu które tez lubią padać a kosztują grosze KZFR 2000. Odnośnie mocy silnika 115 kM jest to jak najbardziej możliwe ponieważ w niemczech jeśli się nie mylę jednym z kryteriów które kształtują wysokość składki na ubezpieczenie jest właśnie moc silnika , więc producenci dają inne programy silników albo co innego wpisują w papiery dla dobra klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pomyślałam, że napiszę choć dawno tu nie zaglądałam :-). Jeżdżę tym samochodzikiem już 2 miesiące i jestem bardzo zadowolona. Spalanie mi wychodzi 7,3, a lubię sobie nią pośmigać:-). Zauważyłam, że im szybciej się nią jeździ i w sumie bardziej agresywnie, tym spalanie coraz niższe. Naprawdę muszę przyznać, że komfortowo się jeździ, samochodzik ma niesamowitą moc, bardzo ładnie przyspiesza. Póki co FAP się nie odezwał i żeby tak zostało. Polecam. Choć ciągle nie mogę zapomnieć o mojej kochanej Staruszce Megane I, z bólem serca ją sprzedaję. Tylko na ulicach z wielkim sentymentem mijam takie jak moja. Dziwny człowiek, że tak się przywiązuje. Pozdrawiam Was i nie straszcie spalaniem 9l/100 km przy tym modelu, nie wiem, jak trzeba jeździć, żeby taki wynik osiągnąć:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!