Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

GAZ DO 1.6 16V


Silver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;-)

 

12 KWIETNIA jestem umówiony na instalacje LPG w moim nowym nabytku czyli bolidzie trasowym który ma być bardzo oszczędny czyli LPG i wygodny dla tego wybrałem megane II sedan w konkretnej wersji wyposażeniowej <ok>

Instalacja gazowa będzie się składać z:

komputera STAG 4 i Wtrysków madżig JET czy jakiś tak :lol:

 

Chciał bym usłyszeć wasze ogólne zdanie co powiecie o instalacji GAZU w silniki 1.6 16V??

boje się jak... :-D bo jestem przeciwnikiem gazu ale nissan, jego spalanie 25L po mieście i nowe komplety opon wymuszają na mnie kupno drugiego auta czego już dokonałem i zainstalowanie tam LPG :roll:

 

ps. nie chce słyszeć nic na temat Diesel'ków , kupiłem benzynę bo znam ten silnik tak że jak coś to go sobie rozbiorę i naprawie, a klekota już nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja w swoim Scenicu mam ten sam silnik (1,6 16V) i założyłem sobie w zeszłym roku instalację LPG. Generalnie jestem z niej bardzo zadowolony.

Spalanie w cyklu mieszanym (z większym udziałem miasta) jest na poziomie 9-10 litrów. W trasie niewiele mniej, w mieście ok.12. Oczywiście w przypadku "jazdy zwykłej" - spokojnie bez startów ze świateł i ścigania na trasie. W okresie wzmożonego pośpiechu w cyklu mieszanym mam spalanie na poziomie 11-12 litrów.

Problemów z gazem nie miałem żadnych i autko dobrze toleruje instalację. Jedyny poważny minus to skuteczna blokada dostępu do komory silnika (ale to Scenic). Nawet świateł nie mogę wymienić tak jest napchany <ok> No i ten ciągły brak bagażnika (instalacja w kole).

Bardzo mi się podoba miejsce na wlew gazu obok wlewu paliwa (to jest plus) - wszystko w jednym miejscu ;-) .

Autko w zimie nie miało problemów z gazem ale nie tankuję byle gdzie. Zawsze utrzymuję poziom benzyny nie mniejszy niż 10 litrów.

Ogólnie polecam :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem MII 1,6 16V z gazem. przez pół roku jeździłem tym samochodem. jeżeli chodzi o gaz - nie było żadnych problemów. silnik pracował równo, bez szarpania, kłopotów z odpalaniem itp. spalanie ok 10l. ogólnie również polecam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag4 będzie OK, ale Magic Jet to niestety g...o. Pierwsze achy i ochy juz minęły. Prawda o tych wtryskach ujawniła się wraz z przebiegiem jaki ludzie na nich zrobili. Brudzą się, sypią się oringi, wycierają sprężynki i tłoczki a jakby było mało to jeszcze trafiają sie fabrycznie nowe nieszczelne sztuki.

Sprawdzone są Matrixy, a nowe dobrze zapowiadające się Valteki 34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w cyklu mieszanym (z większym udziałem miasta) jest na poziomie 9-10 litrów. W trasie niewiele mniej, w mieście ok.12. Oczywiście w przypadku "jazdy zwykłej" - spokojnie bez startów ze świateł i ścigania na trasie. W okresie wzmożonego pośpiechu w cyklu mieszanym mam spalanie na poziomie 11-12 litrów.

Problemów z gazem nie miałem żadnych i autko dobrze toleruje instalację.

Ogólnie polecam <ok>:-)

cenne info o spalaniu. Od niedawna w 1,6 16V też mam podtlenek LPG :-) ori BRC komplecik. Spalanie na początku było 14 po regulacji jeszcze nie wiem ale już widzę po wskaźniku, że jest dużo lepiej. Z instalkążadnych problemów. :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do grupy zadowolonej z LPG w 1.6 16V. Instalacja zamontowana we 09.2009 pracuje bez najmniejszego problemu. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 10-11L czyli jakieś 20 – 23plnów (2,09 za 1L) Mój silnik obsługiwany jest przez Landi Renzo Omegas.

Po zainstalowaniu pomyśl o zakupie dojazdówki, pasuje od VW. Zaoszczędzisz bagażnik. Mam taką i pasuje na 100% zarówno do przodu jak i do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łeeee no bez hardcora lepiej. Ja też kupiłem dojazd 15 cali VW, przeleciałem środek kamieniem na wiertarce i siedzi idealnie. :-)

Ori zapas z kiepską gumą sprzedaje.

 

[ Dodano: 2010-04-08, 00:12 ]

Spalanie W okresie wzmożonego pośpiechu w cyklu mieszanym mam spalanie na poziomie 11-12 litrów.
właśnie takie mi spalanie dzisiaj wyszło, 11,8 przy ciężkim bucie z przewagą miasta. Mniej nie chce bo braknie właśnie tego buta. <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
w automacie scenic 1.6 16v po mieście spala 14l w trasie około 10l
u mnie było podobnie, po drugim baku druga regulacja, i zeszli do okolic 9 w trasie i 12 w mieście (bardzo krótkie odcinki, większość "na zimno"). Mówili , że jeszcze deko można obciąć ale już może brakować, zostawiłem jak jest przy obecnych cenach Pb to i tak rewelacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!