Adek4100 Napisano 2 Maja 2010 Udostępnij Napisano 2 Maja 2010 Witam, chciałbym się was dowiedzieć co ile nabijacie klimatyzacje w swoich reniach. Dodam że właśnie mam problem, rok temu nabijałem klimatyzacje, układ był sprawdzony i szczelny a w tym roku klima już nie działa. W Oplu nabijałem klimatyzacje 3 lata temu i co rok ją tylko odgrzybiam a poza tym mrozi bardzo dobrze. Tutaj rok czasu i już "dead" ? Sprawdzałem tak "na oko" naciskając zawór od klimy pod maską, wydaje się ze ciśnienie jest niesamowicie duże. Zakłądając że klima jest nabita co może być przyczyną ze sie nie załacza. Dodam że podłaczyłem dzisiaj megi pod kompa i mam bład p0110 lecz jest to bład przepływimierza, lecz w programie PCMScan jest taka opcja "deski roździlczej" i wszystkie wskaźniki sobie poprostu lataja jak chcą obroty skacza 0 -9000tys RPM temperatura zasysanego powietrza 20- 170*C, prędkość roznież skacze, miesiać temu jeszcze nie było takich cudów. Resetowałem komputer poprzez wypięcie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielak1979 Napisano 3 Maja 2010 Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Witam. A sprężarka zaczyna pracować po włączeniu AC w samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Niestety nie, podczas włączenia klimy zawsze było słychać przekaźnik i obroty minimalnie na sekundę spadały. Teraz nic. Dziwi mnie to że podłączając po komputer samochód ciągle czujniki temperatur skacza jak chcą, RPM i predkosć rownież (PCMScan) Może coś z czujnikiem. [ Dodano: 2010-05-05, 19:34 ] Ciśnienie klimatyzacji sprawdzone i płyn jest jeszcze troszeczke dobił gościu ale klima dalej nie działa :) Wszystkie bezpieczniki są ok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomik Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Ja obstawiam sprężarkę albo czujnik ciśnienia w układzie który ją załącza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 Ostatnie wyłączeniem klimatyzacji latem a teraz pierwszy raz ją uruchomiłem, wiec sprężarka nie było by kiedy aby się uszkodziła. Jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika? Gdzie on się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 5 Maja 2010 Udostępnij Napisano 5 Maja 2010 wiec sprężarka nie było by kiedy aby się uszkodziła. Z klimatyzacją jeździ się cały rok, nawet w zimie. Zasada jest tak, że trzeba ją przynajmniej raz na tydzień włączyć żeby pochodziła; chodzi o smarowanie i jednocześnie uszczelnienie całego układu. Poczytaj o czujniku klimatyzacji. Na forum znajdziesz taki prosty układ do sprawdzenia czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Ale klimatronik nie odpali się gdy temperatura zewnętrzna wynosi jest na minusie. Czyli pewnie rozszczelniła się i gaz uciekł. Kolego mnóstwo tematów jest na temat tej czui, ale nie mogę trafić na ten odpowiedni, nakierujesz mnie bliżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Wystarczy, że sprężarka włączy się na kilka kilkanaście sekund, a tak właśnie się włącza. Ale to już jest opisane i przedyskutowane, i nie widzę sensu dyskutowania o tym ponownie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rosol Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Dziś byłem na sprawdzeniu szczelności i w ciągu 40min ciśnienie spadło z 24,8 na 24,2 bara. Niby niewielki ubytek ale zrezygnowałem z nabijania (stwierdzili na poczatku, że czynnik jest, chociaz klima mi prawie nie działa). Ryzykować nabicie czy jednak szukać nieszczelności?Może jest szczególne miejsce gdzie lubi sie rozszczelniać klima w megankach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 To jest żaden spadek, tym bardziej że nie używałeś klimatyzacji przez zimę. Dodatkowo część czynnika wypuściłeś "sprawdzając" czy jest on w układzie. Możesz mieć dwie przyczyny: 1) uszkodzony zawieszony czujnik ciśnienia klimatyzacji 2) uszkodzony czujnik temp. w kabinie. Oczywiście nie można wykluczyć spalonego bezpiecznika lub jakiegoś innego uszkodzenia elektrycznego. Nic też nie da że ktoś Ci napisze, że wymienił to czy tamto. Do czynnika dodaje się specjalnego markera, który świeci w świetle UV. Trzeba nabić pojeździć tydzień, dwa i ponownie pojechać na kontrolę. Poświecą lampką UV i zaraz będzie wiadomo. Nie chcesz tego robić sam podjedź do jakiegoś warsztatu niech Ci to zrobią, z tym, że prawdopodobnie muszą mieć odpowiedni sprzęt. Najlepiej jakby mieli CLIP-a, ale to na 100% tylko w ASO. PCMScan jest taka opcja "deski roździlczej" A czasem nie jest to opcja sprawdzenia wskaźników? Wtedy tak się będą zachowywać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rosol Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Klima reczna wiec czujnik temp w kabinie odpada. Proponowal mi nabicie z markerem za 140zl. Jestem akurat w rodzinnym mieście i tu tylko nabicie, nie naprawiaja. Wróce do Trójmiasta to zalece do normalnego serwisu klimy i zobacze jak z cenami. Mam nadzieje, że dwa razy za nabicie nie będą liczyć.Dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Przy nabijaniu klimatyzacji wyszło że układ jest szczelny, lecz chyba jednak doszło do ulotnienia gazu, mimo iż układ został sprawdzony gdzie może uciekać gaz? Przy okazji dodam że kumpel w Megane II ph II ma sprawny czujnik, ukłąd szczelny i sprawną spręzarkę, wczoraj to gdzies sprawdzał lecz klima mu się również nie załącza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kataryniarz Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Adek4100 Jest nota techniczna na temat wadliwej wtyczki sprężarki w ph2 - było na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 lecz chyba jednak doszło do ulotnienia gazu Jak klima nie była włączana to mógł nastąpić ubytek czynnika. Pojeździj trochę na klimie i ponownie podjedź do warsztatu. Poświecą latarka UV i będzie widać czy ucieka i gdzie. Jak się klima nie włącza to tak jak napisałem na wstępie - czujnik ciśnienia. To że koledze się nie włącza klima wcale nie znaczy że jest to wina czujnika. Podałem to co trzeba sprawdzić na początku, a jak jest sprawne szukać dalej. Czyli: 1) czy działa dmuchawa na wszystkich biegach i ma być włączona razem z klimatyzacją. 2) bezpieczniki, kabelki i wtyczki 3) ilość czynnika w układzie ma być tyle ile zalecane, jeżeli jest za mało lub za dużo klima się nie włączy. 4) czujnik ciśnienia 5) czujnik temp. w kabinie (climatronic) Chyba jeszcze opornik I-go biegu wentylatora chłodnicy. Przy włączonej klimie jednocześnie włącza się wentylator chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adek4100 Napisano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 Jeszcze mam takie pytanko odnośnie silniczka klapki nawiewu wew/zew. Wczoraj go odłączyłem do czasu aż nie zakupie nowego. Nie pamiętam dokładnie ale tam znajduję się chyba jakoś z 8 pinów, ale czy bez tego silniczka będzie załączać się klimatyzacja? Muszę zerknąć jeszcze na czujnik temperatury wewnętrzny ? A czy jest jakaś nota techniczka do phI co często jest przyczyna niedziałającej klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.