Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Eee tam, pytałam w serwisie - wystarczy, że przez minutę auto będzie jechało na obrotach niższych niż 2250, najlepiej poniżej 2000 obr przez minutę. Normalnie jadąc nie czekam z wyłączeniem silnika minutę tylko z 10 sekund, po co dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klarabuch, przy normalnych prędkościach w ruchu miejskim nie ma potrzeby wychładzac specjalnie turbiny no chyba że wykręcałeś obroty. Wychładzania należy stosować jak jedziesz 140 km/h autostradą i zatrzymujesz się na stacji benzynowej aby zatankować. Praktycznie w ruchu miejskim jazda przez miasto gdzie skrzyżowań ze światłami jest cała masa w zupełności wystarcza aby schłodzić turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nauczony jazdą dieslem w Lagunie II (chociaż nie mialem z nią prawie żadnych problemów) czekam nawet po jeździe po mieście ok. 20-30 sekund (po jeździe w trasie 1-2 minuty, ale jak jej dam popalić to nawet 5 minut). Dmucham na zimne lub jestem przewrażliwiony, ale auto nowe więc ja kuję jego los :) Potem to już tylko pretensje do siebie. Co prawda Scenic III ma podobno trwałą i mało skomplikowaną turbinkę, ale jednak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A jak temperatura oleju wynosi około 80 do 100 C , a temp. rozgrzanej turbiny czy innych elementów silnika jak tłoki , mają kilkaset stopni to olej chyba jednak chłodzi te elementy.Przecież mamy tutat różnicę temperatur dochodzącą do kilkuset stopni. To że olej nie ma temperatury 4 stopni C ( jak z lodówki) to nie znaczy że nie chłodzi. A poza tym jak byśmy zbyt gwałtownie schłodzili jakiś element silnika to uległ by on deformacji lub uszkodziłby się na skutek gwałtownych zmian w strukturze materiału. Chłodzenie poszczególnych elementów silnika to jedno z ważniejszych zadań oleju silnikowego tak samo jak smarowanie i oczyszczanie z osadów.

Na koniec dodam , że w wysilonych jednostkach jest również natrysk oleju na tłoki od spodu aby obniżyć temperaturę tych elementów ( aluminiowych) , które mają bezpośredni kontakt z temperaturą spalania mieszanki i gazów wylotowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!