Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Spalanie


Laps

Rekomendowane odpowiedzi

1.9 DCi to nie 1.5DCi więc porównywanie ich spalania w korkach czy na małym dystansie nie ma sensu. Mi po mieście na krótkim dystansie spala około 9 l. Na trasie około 6 - 6.5l. Co dziwne to zdarzyło mi sie przebyć trasę Bielsko-Biała - Gorlice (generalnie po górach) z 4 osobami na pokładzie naprawdę deptając - tam gdzie sie dało leciałem nawet 120km/h. Po prostu żadna ekonomiczna jazda i spalił mi 6.5l. Nie wiem ile może spalić na autostradzie równej jadąc stałą prędkością ale przypuszczam iż może to być nawet poniżej 6l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na trasie miedzy 5,4 a 5,7 litra. Prędkość maks 120-130km/h.

 

Ostatni pomiar z 770km (660km trasa, 100km miasto) wyszedł 5,8 litra (wskazanie kompa, wiec moze maly odchył jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o jazdę miejską to pytanie w jakich warunkach?

Póki co jeżdżę Skodą Octavią II 1,9 TDI i jak jadę do pracy w korkach w Warszawie to ok. 8-9 żadna sensacja (benzyną 9-13), jak wracam 5,5 do 6,0 ale jak trafi się deszcz, jakiś remoncik itp. to udaje mi się uzyskać ok. 10-11 l. (czas dojazdu wtedy do 1,5 h normalnie rano 40-50 min. i wieczorem 20-25 minut).

 

Dlatego moim zdaniem porównywanie jazdy miejskiej bez doprecyzowania nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tak panowie, mój 1.9 dCi w Scenicu II w jeździe po Sosnowcu i Katowicach ( bo to jest moja jazda miejska), zawsze troche korków itp. pali średnio 6,2. Jeżeli były mrozy takie po -15,20 to wtedy automatycznie spalanie skoczyło do 6,7-6,8. Jak wiadomo miasto miastu jest nie równe. Jeżeli chodzi o trasy to jadąc ostatnio do Rzeszowa ( prędkości do 130 km/h) spalanie wyszło 5,5. Natomiast wracając, jechałem średnio 150-180 km/h spalanie wyszło 6,2. Powiem jeszcze, że filtr powietrza i paliwa wymieniam co 10 tys km. Dodam że autkiem po nagrzaniu jeżdżę dosyć dynamicznie. Z tym że u mnie silnik rzadko kiedy jest nie dogrzewany. Ale szczerze wam powiem, że kiedyś przez tydzień jeździłem co dzień na niedogrzanym silniku (ok. 5 km) i spalanie od razu poszło do 7,8. Także bez problemu jestem w stanie uwierzyć w spalanie ok. 9 litrów na krótkich dystansach. Silnik nie dogrzewany pali jak smok. P.S Ostatnio spalanie podskoczyło mi z średnio 6,2 na 6,5, ale jest to chyba spowodowane zaślepieniem zaworu egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opielowski wrzuć filmik tego "rewelacyjnego" średniego spalania, najlepiej tak z 1k km lub to: "średnio 150-180 km/h spalanie wyszło 6,2" :) Filtr paliwa zmieniasz co 10k? To ile ty rocznie robisz km? W dieslu temperatura silnika nie ma takiego wpływu na spalanie jak w benzynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznie robie ok. 35 tys km. Teraz tak jak pisałem mam 6,5 l, na tym dystansie jest zrobione jakieś chyba 2 tys km. Wrzucę dziś wieczorem filmik, nie ma sprawy. Jeżeli chodzi o filtry, wole zmieniać częściej filtr powietrza niż robić turbine i odpowiednio dla filtra paliwa niż robić wtryski. Z własnego doświadczenia wiem, że filtr powietrza u mnie po 10 tys km. jest już zasyfiony. Jeżeli chodzi o spalanie typu 6,2, to może przesadziłem, cały czas nie jechałem tam te 150-180 ale prędkości były osiągane bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio spalanie podskoczyło mi z średnio 6,2 na 6,5, ale jest to chyba spowodowane zaślepieniem zaworu egr.
na pewno nie.EGR nie ma nic do tego.kataryniarz, u mnie w lalce nie kasowałem wskazań kompa od jakiś 20tkm(3miesiące).Średnie spalanie pokazuje 6.2l /100km :-P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laps, witam ja ci powiem tak ja jak jestem w Polsce to jeżdżę po takich miastach jak Tarnobrzeg , stalowa wola, to mi spala 6.8 do 7.2 a jak jestem w Paryżu to po mieście w korkach spala mi nawet do 11l a średnia prędkość mam ok 15km/h i to jest jak najbardziej normalne :-/ :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1,9 dCi 120km, auto w mieście pali około 5,5-5,8l wynik z obliczeń, nie zczytany z komputera, więc bardziej poprawny, w trasie (np poznań-trójmiasto) spalanie wyszło około 4-5l (prędkości nie małe bo w momentach gdzie można było dochodziło do 190) średnia prędkośc (wg wskazań komputera) wynosiła ok 80km/h

trasa była przebyta zimą więc spalanie jest większe (w samochodze były 4 osoby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przestańcie się licytować bo to prowadzi do zamknięcia tematu.

Laps, czy powyższe odpowiedzi pomogły Ci w rozwiązaniu problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestią odpowiedzi megacoupe02 odpowiedzi pomogły mi w rozwiązaniu problemu. A jak temat Cie nie interesuje to po co w ogóle wchodzisz tu i cztasz, co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Laps, nie zauważyłem zakazu wstępu dla użytkownika meganecoupe02 albo go przeoczyłem.

Nie spinaj się, zadałem Ci proste pytanie.

 

odpowiedzi pomogły mi w rozwiązaniu problemu

Jeżeli problem został rozwiązany to rozumiem że można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Ramzesa - ale żeby osiągnąć takie spalanie to musiało by mnie pchać przynajmniej 2 murzynów -nie możliwe.

 

Mam megi 1,9 dci 120KM i bardzo ciężką nogę. W spalaniu nie widzę żadnej reguły - chyba że taką że im bardziej deptam tym mniejsze mam spalanie. Do pracy mam 20km w tym 14km autostradą (autko trzyma tam 150-190km/h). Spalanie jakie mi wychodzi to 7-8 litrów. Uważam że to dużo jak na tak małe autko. Pomimo że jeżdżę bardzo szybko to sporo czasu spędzam też w korkach (uroki śląska) więc prędkość średnia wdł. kompa to ok. 40km/h. Filtry i oleje wymieniam co 10 tyś km. Czy ktoś ma pomysł jak poskromić apetyt na ON?

 

Moje spalanie można prześledzić tu:

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13472

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!