Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego


Boss_wnd

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczyściłem szczoteczką , zamontowałem , popsikałem kontaktem - taki środek w sprayu i dalej to samo.

Zdenerwowałem się bardzo :evil: i kupiłem nowy czujnik firmy EPS 1.953.196 z oferty "fota". Niiestety dalej nie pali jak zimny. Czyli czujnik prawdopodobnie był dobry.

Podejżewam błędy w oprogramowaniu kompa, powstałe przyjeżdzie z zadużą prędkością >150km/h :mrgreen: - ten czujnik mógł wygenerować za duże napięcie nawyjściu i komputer mógł uznać to za błąd i wszedł w tryb awaryjny. Tej wersji się trzymam.

Pewnie błędy powstały i się nie skasowały.

Na wszelki wypadek umówiłem się na diagnostykę na komputerze w ASO. :mrgreen:

Sam tych błędów chyba nie wyczyszczę. Odłączałem masę akumulatora jak zalecali "spece" na 10 minut i nie widzę żadnego efektu poza skasowanym zegarem.

Może ktoś wie czy KTS 500 da się skasować i obejrzeć błędy w sterowniku silnika K4M700 ??

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj co jak działa taki czujnik i nie opowiadaj bredni.

Co ma do tego jazda z prędkością 150 km/h?

 

Co do resetu to nie zawsze wystarcza odłączenie akumulatora, czasami pomaga zwarcie klem, oczywiście odłączonych od akumulatora. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie mam pojęcia co miałby mieć ten czujnik wspólnego z jazdą ponad 150km/h. Czyli każdy, kto przekroczy 150km/h to od razu dostaje za duże napięcie? ;-D

 

Czytałem, że takie zwarcie klem jest dobre, ale na dłuższy czas, np kilka godzin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano z prędkością samochodu może niewiele ale z prędkościa obrotową silnika sporo. A ja właśnie potrzymałem go na wysokich obrotach. Czujnik położenia wału jest to czujnik generacyjny. Jego budowa to nawinięta cewka na materiale ferromagnetycznym. Zmiana reluktancji podczas pojawienia się metalowego zęba (zmiana szczeliny) pod rdzeniem czujnika powoduje zmianę strumienia magnetycznego co pociąga za sobą generację napięcia zgodnie ze wzorem U= - L *(di/dt). Czyli jak szybciej jedziemy tym szybciej narasta prąd , czyli mamy wyższe napięcie szczytowe. Z doświadczenia i moich pomiarów wynika, że napięcie wyjściowe potrafi być w zależności od prędkości obrotowej silnika pomiędzy 2,8 V a 8,4V. Tak w skrócie.

 

Tak czy inaczej ... Podpiąłem dzisiaj silnik pod KTS -a żadnego błędu nie znalazł - nastawy wszystkich wartości w normie. Oczywiście pomiary prowadzone po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkunastu km. Czyli na Ciepło. Sprawdziłem co się dało i wszystko wygląda ok.

 

P.S. Wykonałem reset kompa przez odpięcie na 10 minut masy od akumulatora wg. instrukcji serwisowej. Skasował się zegar :mrgreen: i błędy zrobione podczas testowania kts-em też.

 

Nie wiem co dalej.

Może macie jakiś pomysł??

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czujnik obrotów wału korbowego wyczyszczony, wtyczka również,a Renata jak miała kłopotyz odpaleniem ciepłego silnika tak czasami ma nadal.

Silnik F9QD.

Zimny pali bez problemu, po nagrzaniu raz pali bez problemu a czasami Renata staje się humorzasta i wyświetla komunikat "usterka w układzie wtrysku'',rozrusznik kręci,a silnik nie żyje.

Po wyjęciu karty i odczekaniu 5-10 minut silnik udaje się odpalić za pierwszym razem.

Co jest lub co może być przyczyną tak dziwnego zachowania?

Opór czujnika zmierzony - ok.670 omów - norma wg Workshopa to 200-800 omów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich, nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpinam się tu. Mam mały problem z moją Megi (1.6e 1996 K7M702+ LPG II gen Tomasetto z kompem Bingo 2). Otóż rano odpalę zimny silnik, wskakuje mi 1200 obrotów, jak ruszę i kawałek przejadę na PB, przy wciśniętym sprzęgle gaśnie, odpalam znowu, obroty falują, po chwili się stabilizują i potem jest OK. Przełączam na LPG i chodzi jak pszczółka. Rozgrzany silnik na PB czy LPG śmiga jak marzenie- tylko to gaśnięcie na zimnym. Czasem też nie gaśnie, ale obroty spadają do 0 i potem znowu wskakują na 750. Krokowy czysty, przepustnica też, kable Eyquem, świece NGK (muszę wymienić za kilka dni), cewki dobre.

Czy to może być brudny czujnik poł. wału?

Dziękuję z góy i pozdrawiam!

 

<czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Mam malutki problem... Przeszukałem forum pod tym kątem, jednak nie odnalazłem odpowiedzi :-( . Niby problemy podobne, a jednak...

Otóż...

czasem Meggie złapie focha i nijak nie chce odpalić... Zapalają się wszystkie kontrolki elegancko, przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci kręci ale zapalić nie może... Mogę tak próbować z 20 minut... :cry:

"Na pych" w takim przypadku odpali, czasem sam przepchnę autko z 10 metrów i wtedy w innym miejscu zapali może za 5 razem...

Problem nie pojawia się za każdym razem, ale czasami...ot taki nastrój Reni...Czasem częściej czasem rzadziej...I nie jest to uzależnione czy silnik zimny czy ciepły...:/

Mechanik twierdzi że to nie czujnik wału, jednak nie jestem tego taki pewien...

 

Czasem stoje na parkingu jakimś i żyłuję ten rozrusznik aż wstyd...

Macie może jakieś koncepcje?? Cóż to może być??

 

Pozdrawiam

martini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. A powiedzcie czy:

1. Klemy mogą mieć jakiś wpływ na takie zachowanie?

2. Czy trudno dobrać się do tego czujnika? Mechanik twierdzi że musiałby coś tam od spodu rozkręcać, rozbierać żeby się do tego dostać no i tego nie zrobił...

3. Czy da się to zrobić samodzielnie? W sensie: kupić i wymienić czujnik, lub przeczyścić ten, tak jak sugeruje się w innych postach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!