Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwna awaria w renault megane 2 ASO nie moż


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuję pomocy,z Renault Megane 2 silnik 1,4 16v 2003r benz+lpg. Otóż zaczeło się od zapalenia kontrolki serwis +wtryski, pojechałem do ASO skasowali błąd powiedzieli że wina paliwa po pewnym czasie ponownie kontrolka sie zapaliła, więc stwierdzili że mam gaz więc jest do wymiany katalizator (wymieniłem) oczywiście kontrolki serwis juz sie nie zapalają, lecz awaria jest autko bardzo dużo spala benzyny i gazu, na początku robiłem ok 300 km po mieście teraz już tylko 200-250km. Dodam że jak był sprawny to po mieście robiłem sobie ok 380km, badanie spalin wykazało że mam niemal identyczne spalanie gazu i benzyny.Dodatkowy wyczuwalny jest lekkie szarpnięcie na biegu jałowym dokładnie jak dodam gazu 900-1100 obrotów wtedy słychać zasysanie powietrza z przepustnicy i szarpie.Oczywiście znowu ASO diagnoza czyszczenie przepustnicy wymiana cewki + świece (wysokie ciśnienie na chyba cylindrach lub kolektorze dokładnie nie pamietam) zmieniłem wszystko łącznie z filtrami Kpl. dalej to samo!!!! Czy ktoś może doradzić w tym temacie czy czyszczenie tej przepustnicy pomoże? znajomy mechanik twierdzi że szkoda kasy na czyszczenie bo usterka jest na benz i gazie.dodam jeszcze że autko straciło trochę na mocy jest mułowate na 1-2 jeśli by ktoś mógł doradzić lub chociaż dać instrukcje jak dostać sie do tej przepustnicy bym sobie sam wyczyścił (szkoda kasy 300pl) będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw też ten post bo czytać się nie da, użyj przecinka itp.

 

na początku robiłem ok 300 km po mieście teraz już tylko 200-250km dodam że jak był sprawny to po mieście robiłem sobie ok 380km

To jak to w końcu jest?

Sprawdź cewki. Jak stwierdzili katalizator, to może być coś z sondą, tylko nie wiem ile ich jest w Twoim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wymieniłem kpl czyli 4 cewki, wszystkie filtry, świece a sondy mam 2 kupiłem razem z katalizatorem.W poniedziałek w ASO podłączył pod Clipa i stwierdził właśnie że na 100% mam przepustnice czyścić wymienić świece i na jednej cewce że jest przebicie,więc to wymieniłem na jutro mam wizyte na czyszczenie przepustnicy tylko czy to ma sens ????A tak ogólnie to facet z ASO powiedział że to pewno wina gazu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak ogólnie to facet z ASO powiedział że to pewno wina gazu???

Jak nie mogą znaleźć usterki to zawsze jest wina gazu - taki standard w serwisach :-/

Musisz poczekać na odpowiedzi kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób czyszczenia przepustnicy jaki podałem kiedyś dla 1.6, w 1.4 powinno być podobnie.

 

Przepustnica znajduje się w połowie drogi na rurze doprowadzającej powietrze do silnika na odcinku od filtra powietrza do silnika. Przy podszybiu znajduje się takie podłużne zaoblone "pudełko" z napisami i znaczkami Renault - to jest właśnie to. Odkręca się je z boku 4-ma dość długimi śrubami. Po wyjęciu wyczyść metalową gardziel i blaszkę którą jest w środku i zmnienia prześwit. Po zamontowaniu silnik może pracować dziwnie tzn. nie schodzić tak szybko z obrotów, obroty jałowe mogą być wyższe niż normalnie. Po kilkunastu minutach jak przepustnica się znowu "przyuczy" powinno być już normalnie.

 

Ewentualnie możesz zlecić wyczyszczenie przepustnicy, wg mnie "nie w ASO" powinno to kosztować ok. 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za podpowiedz tylko powiedz z której strony te śruby dokładnie??? od strony filtra? a i coś koleś z ASO napomknął że w moim trzeba ściągać ten plastik z podszybia

Sprawdziłem u mnie chyba to jest inaczej???? bo śrub tych długich nie widzę dodaje fotkę

1ba663f89246da27m.jpg

dec4ff189fe0dbfam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mój kolega miał ten sam problem z tą kontrolką (wtryski) co się okazało nikt nie wiedział co to powoduje .Jak się potem okazało winny był czujnik który się znajduje gdzieś przy filtrze powietrza lub w środku filtra niestety nie wiem w którym miejscu.

Wymienił go w normalnym warsztacie gdzie zajmują się tylko instalacjami gazowymi

A co do spalania gazu(większego) to jak siwieć ta kontrolka [wtryski] to auto pracuje w trybie awaryjnym i prze sto spalanie jest większe{gazu}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert 123, niestety na podstawie tych zdjęć nie umiem ci wskazać położenia przepustnicy w silniku 1.4... Jeżeli chcesz to mogę ci podać kontakt do b. dobrego specjalisty od LPG, bo z tego co pisałeś to nie sprawdzałeś poprawności pracy silnika na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

namiar możesz dać lecz nie wiem czy on robi ELPIGAZ????? A co do gazu to samochód tak samo szarpie na gazie nawet nie dawno mu wtryski wymieniałem od gazu :-(jutro podjade do tego ASO jak znowu sie okaże że to nie przepustnica to nie zapłacę im ani grosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie ASO. Jest co najmniej kilka miejsc w Warszawie, gdzie wiedzą jak serwisować Renault, mają CLIPa i ceny o połowę jak nie niższe w porównaniu z ASO.

Kontakt do specjalisty od gazu - Robert 692 325 541.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kontakt przyda się, byłem dziś w ASO wyczyścili przepustnice (wcale nie była mocno zasyfiona) coś tam wyregulował autko niby troszkę lepiej się zbiera.Ale według mnie problem nadal istnieje bo nikt mi nie wmówi że przy delikatnym dodaniu gazu powinno autem szarpnąć(gdzie wcześniej tego nie było)Diagnoza ASO auto w pełni sprawne silnik pracuje na odpowiednich parametrach,aby wyeliminować szarpnięcie trzeba wymienić głowice i robić zawory i nie jeżdzić na Gazie!!!!! Ciekawe jak teraz będzie ze spalaniem ????

 

[ Dodano: 2010-05-14, 14:22 ]

Dziś podjechałem do mechanika polecanego tu na forum przejechał sie moją meganka i doradził bym pojechał na sprawdzenie ciśnienia (bo akurat on miał uszkodzone narzędzie) Podjechałem do znajomego mechanika i mierzył z 10 razy i sam oczom nie wierzy moja meganka raz ma ciśnienie na 2-3 cylindrze a po chwili nie ma.Czy ktoś się spotkał z czymś takim????? mechanik podejrzewa że ktoś żle rozrząd zrobił i takie są efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowałes poprostu przeczyścić układ gazu oraz go dobrze wyregulwac ?

Gazownik mi wtryski wymieniał tylko że problem jest i na gazie i benzynie

Co do rozrządu to ja nie robiłem auto mam od 8 msc a przebieg 141tys w papierach mam że był robiony w ASO przy 91tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!