Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapala sie i znika kontrolka hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Od jakiegoś czasu pojawia mi się komunikat (Grand Scenic 2005) Breaking fault, podczas przyspieszania, skrętu. Co on oznacza? Rozumiem, że coś z hamulcem, ale z ręcznym czy normalnymi? Będę wdzięczny za radę.

Pozdrawiam

Raff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam serdecznie,

Od jakiegoś czasu pojawia mi się komunikat (Grand Scenic 2005) Breaking fault, podczas przyspieszania, skrętu. Co on oznacza? Rozumiem, że coś z hamulcem, ale z ręcznym czy normalnymi? Będę wdzięczny za radę.

Pozdrawiam

Raff

Miałeś mało płynu hamulcowego co pewnie zauważyłeś :-), taki komunikat pojawia gdy czujnik wykryje niską ilość płynu hamulcowego. Miałem to samo, dzisiaj dolałem i jest git .. Płyn hamulcowy dot-4

 

Piszę do wszystkich tutaj ku pamięci :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam podobny problem w swoim Scenicu. Otóż dzisiaj, gdy odpaliłem go, komputer wyrzucił mi komunikat "Braking Fault" i dodatkowo niezależnie od tego czy hamulec ręczny jest zaciągnięty czy nie, świeci się jego kontrolka na wyświetlaczu oraz napis STOP. Dodam, że mój model ma elektroniczny hamulec ręczny.

Dodatkowo, podczas jazdy co jakiś czas komputer zapiszczy, bym nie zapomniał o owym komunikacie przez niego wyświetlanym.

 

Problem w tym, że nie mogę nawet zmienić napisu wyświetlanego na ekranie komputera pokładowego, żeby zobaczyć aktualny przebieg czy spalanie...

 

Co jest nie tak??

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

 

[EDIT]:

Już wszystko w porządku. Wystarczyło dolać trochę płynu hamulcowego... Uf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Wczoraj odebralem auto po wymianie silnika, podczas jazdy zapala sie i znika kontrolka hamulca elektrycznego i zaswieca sie komunikat break fault. Przy zatrzymanym samochodzie probowalem zwalniac i zaciagac reczny i wszystko dziala. Jest to o tyle denerwujace ze czasami zapali sie 4 - 5 razy na minuta, czasami nic przez 20-30 minut. Mechanik podlaczyl do CLIPa i nie ma zadnych bledow. Wie ktos moze co to by moglo byc ??

Londo

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, na forum używamy polskich znaków. Przed wysłaniem proponuję przeczytać co się napisało i poprawić błędy. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odnosnie polskich znakow diakrytyczne , nie mam takiej mozliwosci, pozatym reszta wyglada OK (brak bledow gramatycznych, poprawna skladnia zdan).

Odnosnie samochodu, mechanik stwierdzil (czy raczej jego uczen), ze plyn hamulcowy jest ok, ja zajzalem jeszcze raz i bylo na mninimum, dolalem i teraz jeszt OK, klocki wymienialem kilka miesiecy temu, wygladaja dobrze.

Dziekuje za pomoc, samochod dziala nic co nie powinno sie nie swieci.

Pozdrawiam

Londo

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Regulamin forum mówi jasno co należy zrobić w takiej sytuacji i zastosować się do instrukcji zawartej w regulaminie. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam podobny problem z hamulcem ręcznym . Podczas jazdy zapala się kontrolka o awarii hamulca ręcznego byłem u mechanika powiedział mi ze czujnik w skrzynce hamulca automatycznego jest tego powodem ale nie można go wymienić tylko całą skrzynkę trzeba wymienić koszt tej naprawy miał by mnie wynieść 2000 zł . Więc nie wymieniłem . Mam wiec straszny problem bo ciągle mi piszczy ten sygnał czy ktoś może mi powiedzieć czy można usunąć ten głośniczek ?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wiec straszny problem bo ciągle mi piszczy ten sygnał czy ktoś może mi powiedzieć czy można usunąć ten głośniczek ?

1) prawdopodobnie możesz go wyłączyć Clipem

2) możesz wyjąć wyświetlacz i po rozkręceniu obudowy wyświetlacza można wylutować głośniczek

3) możesz wyjąć bezpiecznik od hamulca el. w skrzyneczce pod siedzeniem kierowcy, tylko wówczas nie będziesz miał hamulca ręcznego.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Od kilku dni zauważyłem, że jak np skręcę kierownicą w prawo lub przyhamuję mocniej jadąc z górki, zapala mi się czerwona kontrolka Stop i piszczy sygnał nie miłosiernie ale przez 2 sekundy. Miał już ktoś z tym taki kłopot? Dodam, że nie dzieje się to często ale czasami jak się włączy to wkurza, no gdyby nie ten dźwięk to bym może jakoś to zdzierżył :) A po drugie świeci mi się kontrolka Service. Raz gaśnie i nie ma, a raz świeci i tak na zmianę. Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!