Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów !

 

Ujezdzam do miesiąca moja megane II kombi i jestem z tego autka PRAWIE zadowolony, gdyby nie...KLIMA-TRONIK który okazuje sie bardzo kapryśny. Gazu pełno, ciśnienie ok, cewka na kompresorze OK, kompresor OK a klima sie włącza od czasu do czasu (tryb manualny nie auto).

 

Odstawiłem autko do do http://www.bosch-adamczyk.pl/ ale widze ze chlopaki sobie nie radzą... Prosze o pomoc w namiarach na warsztat ktory sie ZNA na RENAULT i jest w mi w stanie pomoc. Moja cierpliwość sie już kończy - jazda autobusami boli - i kosztuje sporo czasu i pieniedzy.

 

ps. czy to prawda ze nie można włączyć kompresora ponizje temp 6 stopni na zewnatrz w moim aucie ? tak mi powiedziano w RENAULT BARTKOWIAK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest grzybnia...

klima mi się włącza OKAZYJNIE. Po wyłączeniu silnika i włączeniu nie włącza się..trzeba chwile pojeździć, wpaść w kilka dziur i się włącza.

stad moje pytania :

- czy presostat może się zawieszać ?

- czy przekaźnik / jeśli jest/ może się zawieszać ?

Co się dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś co pisze wyżej?

Czytałem, ale ten post nic nie wnosi, mnie się też nie włączy poniżej +6 °C, Tzn. włączy się sprężarka na kilkanaście sekund i się wyłączy. Mam klimę manualną. Tak jest właśnie Renault ustawione. `

Klima generalnie nie włączy się poniżej +4 - +6 °C takie zabezpieczenie.

Możliwe, że w ujemnych temp. w trybie ręcznym, przy włączeniu odszraniania szyb sprężarka się włączy po to aby osuszyć powietrze, ale potem na pewno nie będzie działać.

Jeszcze raz powtarzam zasada działania klimatyzacji manual i automat (climatronic) jest takie same we wszystkich modelach Renault. Jedyna różnica leżeć będzie w innym poprowadzeniach rurek i umiejscowienia czujników. Ba niektóre elementy mogą być stosowane w różnych modelach zamiennie, to że różnią się nr OEM nic nie znaczy.

st grzybnia...

To będziesz grzyby zbierał

wpasc w kilka dziur i sie wlacza.

Szukaj braku styków na kostkach i bezpiecznikach, obstawiam panel sterowania nawiew sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że w ujemnych temp. w trybie ręcznym, przy włączeniu odszraniania szyb sprężarka się włączy po to aby osuszyć powietrze, ale potem na pewno nie będzie działać.

Nie ma znaczenia automatyczne czy ręczne włączenie, w żadnym przypadku poniżej ok. +6 stopni sprężarka nie pracuje. Temat przewałkowałem w ASO przy okazji naprawy mojej klimatyzacji.

lotharek a symbol "AC" zapala się za każdym razem, czy tylko jak "pojeździsz po dziurach"? P_r_z_e_m_o dobrze radzi, trzeba sprawdzić połączenia skoro dziury mają wpływ na działanie.

W ASO Lubliniec do 31 maja mają promocję na przegląd i odgrzybianie klimatyzacji - 99zł. Warto podjechać, a przy okazji może sprawdzą co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

niniejszym ogłaszam ze moje problemy z klima odeszły w niepamięć.

a wszystko dzieki Wam i Krzyśkowi z CHLODNIC-POLA z Sośnicowic.

RESPEKT !!!

Mega Szacun dla ww !

pare slow o warsztacie :

- omówiłem sie w piątek na poniedziałek na 12

- potwierdziłem przyjazd o 10.30 juz w poniedziałek

- przyjechałem na miejsce i po ok. 10 minutach moja Renatka byla juz na warsztacie.

- usterka zostal zdiagnozowana w ciagu 2 minut - naprawa ok. 1h - presostat....

- przy okazji wymienielem filtr kabinowy (rekami P. Krzysia) , odgrzybiłem moja czarnule, sprawdzilem płyny itp.

- w czasie naprawy Pan Krzysztof wielokrotnie okazał sie wyrozumiałym człowiekiem i nie wygonił mnie na zewnątrz tylko odpowiadał cierpliwie na moje pytania

(bralem go kilka razy pod wlos jeśli chozi o Renatke i wiadomości z forum) - NIE DO ZAGIĘCIA CZŁOWIEK !! - przy okazji poraża spokojem i wewnętrznym opanowaniem !

kilka slow na plus i minus:

 

IN PLUS :

- mega profesjonalizm

- warsztat czysty

- mechanicy nie umorusani w smarze

- ceny - przyzwoite

- customer-friendly podejscie

 

In minus ( a sa ..jak zawsze)

- fatalny dojazd - można zgubić zawieszenie

- na placu masa aut ...nie ma gdzie zaparkować by udać sie do biura

- po wymianie filtra kabinowego zostal syf na dywaniku ( maly bo maly ale zawsze)

 

Koszt imprezy :

- czujnik - 100zl

- 50 odgrzybianie

- 64 - filtr kabinowy

- 10 - spawanie plastiku uchwytu reflektora - połamał sie był....

w sumie - 374 zl ! jak dla mnie po wcześniejszych doświadczeniach z serwisami klimatyzacji - BOMBA !

 

jeszcze raz serdecznie polecam !!

 

Lotharek/ czarna strzała 1.5dci Siemianowice ;)

 

Wyrzuciłem z posta zbędne 18 enterów. meganecoupe02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!