Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterowania klimatyzacją z ręczniej


Rekomendowane odpowiedzi

To wykręcę kompletną nagrzewnice z innej Megane 2 z obudową i przełożę do mojej Megi, bo z tego co widzę w internecie to same używki są więc powinno być to dobre.

Jak wymieniacie panel i dajecie ten od klimatronika to panel środkowy(maskownice) też kupujecie czy są jakieś zaślepki na przycisk AC i grzania tylnej szyby?

 

Edytowane przez padobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam, wczoraj zabrałem się za przerobienie ręcznego sterowania na klimatronik. Wszystko podpięte, jeszcze nie aktywowane w clipie ale nie chodzi dmuchawa (nawiew) klapki się ruszają ale nawiew nie działa. Czy muszę wpierw aktywować w clipie żeby silnik nawiewu ruszył ? i mam wrażenie że klapka od ciepło zimno chodzi na odwrót tzn jak daję ciepłe powietrze to ją zamyka jak spojrzę przez otwór nawiewów nóg a jak daje zimno to otwiera i widać nagrzewnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiałeś wiązkę czy miałeś fabryczną? Trochę to wygląda jakbyś gdzieś miał piny źle podpięte.

btw. czy zakup takiej nagrzewnicy jest dobry: http://allegro.pl/nagrzewnica-renault-megane-ii-cabrio-2-0-16v-i6857877261.html   ?

Potrzebuję kompletnej nagrzewnicy wraz z jak największą częścią wiązki... ew. mogli byście coś polecić z ofert nagrzewnic z allegro dla mojej bieda meganki po fl?

 

A może kupić kompletną nagrzewnicę + po prostu kompletną wiązkę http://allegro.pl/wiazka-instalacja-wnetrza-euro-megane-ii-08r-i5586390971.html ?

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę miałem w kabinie, niebieska kostka była wpięta do nagrzewnicy w puste miejsce teraz  wpięta w panel klimatronika stara kostka od panelu ręcznego wpięta do pustego miejsca w panelu klimatronika. Wiązka do silniczków oraz opornika wyjęta z drugiej megane II tylko w 1.9 dci 120km (ja mam 1.6 16v) wszystkie silniczki podpięte, oraz czujniki, opornica zmieniona. Różnice między jednym a drugim samochodem są tylko takie że w 1.9 dci nie było skrzynki przekaźników na wentylatorze oraz brak wiązki do nagrzewnicy elektrycznej u mnie są przekaźniki i wiązka mimo braku nagrzewnicy elektrycznej. 

 

apw911 - jakbyś potrzebował jakieś kawałki wiązki z wewnątrz to mam całą 1.9 dci na rozbiórkę - sam własnie z niej targam klimatronik lusterko fotochromatyczne tempomat i parę pierdół. Ale wiązek raczej nie będę potrzebował do siebie. Jak coś PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

Czy ktoś może mi podpowiedzieć skąd najłatwiej wziąć przewody do niebieskiej wtyczki 12 pinowej do panelu sterowania klimatyzacji (419)?

Screenshot from 2018-05-09 20-39-48.png

Z tego co wyczytałem w tym temacie na forum to:

Pin nr 1: SYGNAŁ CANL -> najlepiej podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 14) - 0,35mm

Pin nr 4: Sygnał czujnika nasłonecznienia (1111 - Pin nr 2) - 0,35mm

Pin nr 5: Sygnał czujnika temperatury wewnętrznej (1872 - Pin nr 4) - 0,35mm

Pin nr 6: Masa NAM -> można podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 5) - 0,5mm

Pin nr 7: SYGNAŁ CANH -> najlepiej podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 6) - 0,35mm

Pin nr 9: + LEWEGO ŚWIATŁA POZYCYJNEGO ZABEZPIECZONY - (261 - Pin nr A6) - 0,35mm

Pin nr 10: + AKCESORIÓW ZABEZPIECZONE > RADIO - (261 - Pin nr A7) - 0,5mm

Pin nr 11: + AKUMULATORA ZABEZPIECZONY> ELEKTRONICZNY MODUŁ ZESPOLONY W KABINIE - skąd braliście?

Pin nr 12: Wspólne zero dla czujnika nasłonecznienia (1111 - Pin nr 1) oraz czujnika temperatury wewnętrznej (1872 - Pin nr 5) - 0,5mm

 

Czy Piny 9, 10, 11 mogą być brane z jednego miejsca?

Ktoś w tym temacie pisał, że trzeba dołożyć przekaźnik. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie go zamontować i gdzie on się znajduje na powyższym schemacie?

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno to przerabiałem, byłem pierwszym który zmieniał klimę bez fabrycznej instalacji i już wszystkiego nie pamiętam.

Nigdy wcześniej takich schematów nie widziałem, sporo czasu zeszło na wertowaniu ale temat jest spokojnie do ogarnięcia.  

Podłączałem wszystko zgodnie z opisem na schemacie czyli potrzeba CANL to sprawdzam inne schematy żeby znaleźć inne miejsce w mojej instalacji gdzie taki CANL jest  i doprowadzam tam gdzie potrzebuję np CAN L i H z gniazda ODB. W schematach można szukać po "nazwie przewodu" co mocno ułatwia sprawę.

Przekaźnika żadnego nie robiłem. Patrz nie tylko na schematy, ale i na rysunki wtyczek z przekrojami przewodów i "nazwami tych połączeń" też się to przydaje.

Pin11 nie miałem nigdzie, wiec sprawdzam 260 1R co jest wcześniej, a tam idzie ze skrzynki pod maska zasilanie wspólne dla trzech bezpieczników w skrzynce bezpieczników przy kierownicy, dwa były fabrycznie więc tam gdzie powinien być  trzeci w tym wolnym miejscu zrobiłem nowy bezpiecznik i stamtąd kabel do wtyczki i jest jak w oryginale, nic nie brałem z jednego miejsca. Wszystko odtworzyłem dokładnie jak w schematach i działa bez problemów już ponad trzy lata.

Reszta podobnie, coś z tych potrzebnych przewodów jest we wtyczce od klimy ręcznej.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W końcu uruchomiłem klimę, Ciężko znaleźć kogoś ogarniętego który potrafi przepisać klimę z manuala na climatronik (u mnie w miejscowości).Nie montowałem tylko grzałki ze względu na brak wiązki,grzałka oraz przekaźnik lezą w bagażniku jak uda mi się dostać gdzieś wiązkę to zamontuje.Sama klima chodzi aż miło.

 

Edytowane przez ferdek1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna się ona pod maską (bezpieczniki) potem ciągnie się do kabiny  a dokładnie do przekaźników i do grzałki , sterowanie jest od modułu sterowania kabiny

schemat w pliku oraz Zdjęcia jak to wygląda w rzeczywistości zaciągnięte z netu( mam przekaźniki i grzałkę resztę muszę dokupić)

 

0041_A4.PDF

d7bf180f4feb8541caafacc668a7.jpg

post-3001-0-46017800-1305231866.jpg

Edytowane przez ferdek1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ma ktoś może jakieś wtyczki do Megane II (najlepiej FL)?

Potrzebuje wtyczki do lusterka fotochrom, do czujnika w lusterku, do czujnika nasłonecznienia w daszku nad zegarami, no i potrzebuje tej niebieskiej idącej do panelu sterowania klimatronikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

 

Siemka mam pytanko wymienilem klime, aktywowalem na clipie i hula mam, natomiast problem z czujnikiem temperatury wewnętrznej ktory jest w lusterku w kabinie caly czas pokazuje mi 87,5 stopnia nie wiem dlaczego.
Czy moze miec na to fakt ze zmienilem wizake podsufitki bo nie miałem wtyczki pod ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!