Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam Panów serdecznie..!!!

Mam Megane II ph II z ręcznym sterowaniem klimatyzacją.

Zastanawiam się czy da się zamienić starowanie ręczne (z pokręteł na przyciski), wymieniając całą konsolę z tej co teraz mam na taką:

http://www.allegro.pl/item1040265980_megan...nik_okazja.html

Przy czym zaznaczam, że chodzi mi tylko, aby działało to tak, aby regulując przyciskami zmiany temp +/- regulować temp. nawiewu przy wyłączonej oraz włączonej klimatyzacji, zamiast pokrętłami, a nie żeby mieć w pełni funkcjonalny klimatronik, mierzący temp. i regulujący w zależności od zadanej temp. bo wiem, ze do tego są potrzebne jeszcze jakieś czujniki temp. w kabinie itd.

Czyli chodzi mi o samą regulację zimnym i ciepłym powietrzem, bo wszystkie inne przyciski też są na tym panelu z klimatronika (ogrzewanie tylnej szyby, wł/wył AC, siła nawiewu itd.)

Jeśli ktoś z Państwa ma w tej kwestii jakąś wiedzę uprzejmie proszę o pomoc!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie możliwość do twojego układu ogrzewania (obudowy pod deską rozdzielczą) zamontować silniczki temperatury i zmiany rozdziału nadmuchu to już sukces .Musiałbyś zmienić również opornicę wentylatora nadmuchu.

I jesteś dobry z elektryki to uważam że jest możliwe żebyś miał sterowanie elektryczne temperaturą ,prędkością nadmuchu,rozdziałem nadmuchu.

Trochę będziesz miał problem z temperaturą bo climatronic nie pokaże ci jak masz ustawione czy jest na ciepłym czy na zimnym więc będzie trochę problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest do wykonania.

powiem Ci ze potrzebujesz, 3 silniczki od nawiewu, opornik wentyatora, okablowanie, panel, czujnik naslonecznienia, czujnik temperatury wew. i odpalić funkcje na CLIPie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, brzmi jak mały remont....a ja już kupiłem panel sterowania i obudowę ( to co jest w linku z pierwszego posta). No i nie wiem czy ciągnąc to dalej, bo i tak musiałbym dać komuś to do zrobienia....

A te silniczki nawiewu montuje się pod panelem?, i służą one tylko do tego, co teraz realizowane jest poprzez zmianę ręczną na pokrętłach tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silniczki nic nie dadzą, Trzeba kupić cały układ nawiewu z climatronica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silniczki montuje się w seryjne otwory, za które ciągną teraz linki puki nie będziesz miał wszystkich rzeczy to nic nie zdziałasz..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, a co wy na to?

Znalazłem z kumplem instrukcję na zagranicznym forum( wraz z rysunkami) jak to zrobić, tylko że to jest chyba po hiszpańsku, chyba się da, i tu nie ma nic o żadnych silniczkach.

No ale obejrzyjcie sami (zdjęcia się długo ładują dlatego cierpliwości!!!)

 

http://megane2.superforum.fr/interieur-f28...-auto-t7951.htm

 

jak macie jakieś sugestie to proszę bardzo...;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołaczam zdjęcia obudowy climatronika kupiłem ją kompletną za 200zł (bardziej się opłacało niż samą opornicę)

Strzałka A miejsce na silniczek rozdziału nawiewu dostęp za schowkiem

Strzałka B miejsce na silniczek temperatury dostęp obok nogi kierowcy

Strzałka C miejsce na opornicę dostęp obok nogi kierowcy

Strzałka D miejsce na silniczek recyrkulacji dostęp za schowkiem

 

Co do zdjęć o które pytasz to ja widzę to tak że gość zrobił pełnego Climatronika bo:

Zaznaczona obudowa przy nogach to miejsce przez które należy zamontować silniczek temperatury i opornicę

drugie zaznaczenie to dostęp za schowkiem do silniczków rozdziału i recyrkulacji

Dodatkowo masz pokazane że należy wymienić lusterko na takie z czujnikiem temperatury wewnętrznej i zamontować czujnik nasłonecznienia . oraz panel sterowania

 

Sprawdź na podstawie moich zdjęć najlepiej wyjmując schowek czy jest możliwość montażu silniczków .Jeżeli tak to gromadź materiały (kup najlepiej tak jak ja kompletną nagrzewnice ) po przekładaj co trzeba i ciesz się Climatronikiem

post-3001-1274806634_thumb.jpg

post-1-1274806634_thumb.jpg

post-1-1274806635_thumb.jpg

post-1-1274806636_thumb.jpg

post-1-1274806637_thumb.jpg

post-1-1274806638_thumb.jpg

post-1-1274806639_thumb.jpg

post-1-1274806640_thumb.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i tu nie ma nic o żadnych silniczkach.

 

-Motor de mezcla (frío-calor)

- Motor de distribución aire

- Motor reciclaje

 

3 silniczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod ten temat zmiany klimatyzacji manualnej pod klimatronika.

Zdemontowalem wczoraj schowek i jak sie okazało mam dwa wyjscia z tym ze otwor na silniczek recyrkulacji jest zaslepiony jakas zaslepka ale idzIe ja zdemontowac. otwory na reszte czujnikow posiadam. W w obudowie lusterka wewnetrznego rowniez posiadam kostke na czujnik naslonecznienia. Mam tylko pytanie co do okablowania - ktore kable skad dokad musze wymienic i gdzie podpiac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś tego w Scenicu II? Chętnie spróbowałbym zrobić coś takiego w moim szczeniaczku, tylko czy jest to wykonalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście - musisz tylko zgromadzić materiały (najtaniej wychodzi zakup kompletnej nagrzewnicy ,widziałem nawet po 300zł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale będę miał kompletny klimatronic? Czy tylko sterowanie szybkością nawiewu i temperatura? I jakie materiały będą mi potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz taką kompletną nagrzewnicę .(zapytaj, może ma pozostałe potrzebne ci rzeczy)http://allegro.pl/scenic-ii-lift-nagrzewnica-kompletna-klimatr-cz-wa-i3550476514.html

Przekładasz z niej 3 silniczki do swojej.

Przekładasz rezystor.

Dokupujesz panel sterowania.

Na zdjęciu widać że ma ona już instalację do silniczków - przekładasz ją.

Do panela idą dwie wtyczki jedna zostaje ze starego panela ,druga to właśnie ta widoczna na zdjęciu.

Dokupujesz i montujesz czujnik nasłonecznienia -montuje się go w daszku wyświetlacza.

Dokupujesz i wymieniasz lusterko wsteczne wewnętrzne na takie od klimatronika.

Clipem w UCH zmieniasz ustawienia - z ręcznej na klimatronika.

I masz jak w originale wszystko musi działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej byłoby wywalić całą nagrzewnice i wstawić z climatronica? Mam pytanie odnośnie lusterka wstecznego: muszę je wymieniać? Z tego co wyczytałem jest tam po prostu czujnik temperatury, mam jakąś wolna kostkę może to od tego i wystarczyłoby kupić czujnik? Ten czujnik nasłonecznienia to coś takiego? http://allegro.pl/czujnik-naslonecznienia-renault-scenic-ii-03-08r-i3608578408.html a ten czujnik w lusterku http://allegro.pl/czujnik-klimatronika-scenic-ii-megane-ii-i3611285938.html

Edytowano przez Matys0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to są te czujniki.Ale widziałem inne obudowy lusterka wstecznego (mniejsze, może bez klimy). Jeżeli twoja obudowa lusterka jest taka jak do klimatronika, to wystarczy to ze zdjęcia.Kupując kompletną nagrzewnicę ,masz możliwość podejrzenia gdzie co i jak powinno być.Jeżeli silniczki i rezystor można dołożyć bez demontażu nagrzewnicy to zyskasz na czasie i kosztach (nabicie klimy). Nie mam Scenica więc nie wiem czy jest możliwość bez demontażu.Ja montowałem koledze w Megane II i tam odbyło się to bez demontażu kokpitu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w sumie masz rację. No u siebie pod lusterkiem mam dokładnie takie coś jak na zdjęciu tyle że bez tego czujnika. Jest nawet brązowa wtyczka do niczego nie podłączona więc podejrzewam że to do tego. Najpierw czeka mnie wymiana poduszek silnika. Potem pomyśle nad tym tematem i oczywiście zrobię manual :)

 

Dodano: 23 paź 2013 - 21:00

Czy wentylator z manualnej klimy pasuje do climatronika? Mam okazje kupić tanią, kompletna nagrzewnice z silniczkami ale bez wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak - przerobić tylko wtyczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym pochwalić się i napisać iż dzięki bardzo mądrym radom użytkownika NEL sam osobiście przerobiłem sterowanie klimatyzacji ręcznej na klima tronik. Oto co oprocz checi potrzebowałem:

- 3 silniczki : jeden do recyrkulacji powietrza, drugi do regulacji temperatury, trzeci do rozdziało powietrza.

- opornice z wersji klimatronik.

- czujnik temperatury wewnętrznej.

- czujnik nasłonecznienia.

- instalacje z białą kostka do wyświetlacza z jednej strony a z drugiej wyjścia na 3 silniczki;

- niebieska kostka do wyświetlacza jest seryjnie obkręcona czarna izolacja i wsadzona w zaślepkę w nagrzewnicy także tej instalacji z ta kostka nie potrzeba.

Zacząłem tak:

zdemontowalem schowek od strony pasażera, następnie zaślepkę pod schowkiem pasażera do filtra kabinowego i miałem idealne dojście do podłączenia dwóch silniczków. Najpierw zdemontowalem dwie linki z końcówkami od ręcznej instalacji klimatyzacji a następnie w otwory obok wmontowałem silniczki. Z niczym nie miałem problemów podczas demontażu. Przejdźmy na stronę kierowcy. Zdemontowalem zaślepkę przy nogach oraz plastik pod kierownica w tym co są włączniki esp, regulacji świateł itp. oraz dodatkowe bezpieczniki. Położyłem się pod spod kierownicy i świeciłem latarka widać gdzie jest ostatnia to zdemontowania linka od sterowania razem z końcówką. wymontowujemy ja oraz niżej za metalowym wspornikiem widać wejscie na elektryczny silniczek właśnie tam montujemy ten trzeci ostatni. Kolejna rzecz to demontaż opornicy z ręcznej klimatyzacji jest na dwie śrubki torx jedna na dole druga na gorze odczepiamy końcówkę z kablami i demontujemy opornice oraz dość skomplikowana ale wykonalna rzecz demontujemy rezystor wentylatora. Umieszczony jest na wysokości właśnie tej trzeciej linki z końcówką którą montowaliśmy ale bardziej w głąb w stronę ściany grodziowe. Jest on zamontowany na zasadzie zatrzasku na dole i wsadzony na malutki sworzeń u góry. Wcisnąć ręką zatrzask do góry i pociągnąć do siebie, powinien bez problemu wyjść ze swego miejsca. W miejsce starej opornicy montujemy opornice z wersji klimatronik również na dwie śrubki torx. Teraz podłączamy instalacje zaczynamy od podłączenia zielonej szerszej wtyczki do opornicy następnie resztę instalacji przeciągamy na druga stronę nagrzewnicy i po drodze podłączamy jeden silniczek i z drugiej strony dwa silniczki. Zostaje jeszcze jedna wiązka z węższą zielona końcówką którą podłączamy do opornicy a rezystor z klimatronika podłączamy w miejsce starego rezystora. Wsadzamy na sworzeń i wciskamy do środka usłyszymy klik zatrzasku i mamy zamontowany. i czarna szeroka końcówkę podłączamy do tej przejściówki. Montujemy wyświetlacz klimatronika do której podłączamy niebieska końcówkę która mamy seryjnie w aucie i białą ta co zamontowaliśmy. Demontujemy plastik za lusterkiem wstecznym na przedniej szybie i tam podłączamy czujnik temperatury wewnętrznej do brązowej końcówki. Montujemy spowrotem z powrotem. Pozostaje nam tylko czujnik nasłonecznienia demontujemy cały plastik z wyświetlaczem komputera na środku i sprawdzamy czy mamy przewód z dwoma kabelkami jeżeli jest to podłączamy tam czujnik nasłonecznienia wcześniej wywiercając zaślepiony otwór w tym plastiku właśnie przystosowany do tego czujnika. Teraz wszystko składamy do kupy i mamy przerobiona klimatyzacje ręczną na klimatronik. Ostatnia rzecz to podłączenie komputera pod CLIP i przestawienie klimatyzacji ręcznej na klimatronik. W taki oto sposób mamy większy luksus w megance:)

Edytowano przez damiar
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brawo - a jednak można .Robiłeś zdjęcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia wrzucę na dniach jak znajdę chwilkę wolnego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Megane jest ten drugi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy oba nie będą pasować ale wole zapytać żeby nie kupić a potem się okaże, że nie pasuje.

 

Dodano: 01 lut 2014 - 17:20

Ma ktoś pomysł na czujnik nasłonecznienia, długo walczyłem żeby przeciągnąć kabelek do czujnika bo był zawinięty za schowkiem pasażera, kiedy już mi się udało, podpiąłem czujnik, wkładam go w dziurkę a on wpada da środka, myślałem, że umrę :/ czujnik oryginał wyciągnięty z innego scenica nie wiem dlaczego nie pasuję.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 09:54

Jestem w trakcie montażu climatronica, została mi jedna wtyczka i nie wiem do czego ja podłączyć. Idą do niej dwa kable. Drugi koniec jest zakończony zieloną wtyczką która wchodzi w rezystor. Niestety wcześniejszy właściciel "polepił" kable na krótko i nawet nie wiem czy była tam jakaś wtyczka.Proszę o szybką pomoc.

 

Dodano: 31 mar 2014 - 09:55

Załączam zdjęcie.

post-52800-0-37104100-1396256131_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...