Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie przy załączonej klimie


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że po włączeniu klimy rośnie spalanie czego wcześniej nie odczuwałem

W mieście pali między 7,6 a 8,6 a tego lata z klimą rośnie do 10l/100km

Zauważyłem też że po włączeniu klimy z pod maski słychac jakby JĘCZENIE i wyraznie czuje

spadek mocy.

Ciekaw jestem jak u was z tym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda za LUKSUSY trzeba płacic , tylko że w analogicznym okresie ubieglego roku nie bylo to tak odczuwalne , nigdy spalanie nie doszło do takiego wyniku (po za 12,7 ale to bylo na niemiecikj autostradzie przy prędkości maks.) no i bardziej martwi mnie to jęczenie pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie w instrukcji jest napisane, że spalanie może wynosić o 1 litr więcej na 100 km.

Mimo wszystko te 10,1l/100km to coś za dużo. U mnie wynosi ono do 9l/100km w cyklu miejskim (na krótkich odcinkach). Ale wiesz, zależy to też od techniki jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście doszedłem do takiej wprawy ze potrafię zejść ze spalaniem w mieście do 7,1-7,4 litra na 100km przy działającej kilmie. Wcześniej spalanie było w granicach 8,1-8,5 litra na 100km. Po prostu trzeba się nauczyć przewidywania sytuacji na drodze i nie jeździć na luzie jak się podjeżdża do skrzyżowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrafię zejść ze spalaniem w mieście do 7,1-7,4 litra na 100km przy działającej kilmie.

To jest do osiągnięcia lecz nie na krótkich odcinkach.

Po prostu trzeba się nauczyć przewidywania sytuacji na drodze i nie jeździć na luzie jak się podjeżdża do skrzyżowań.

A tu jestem z Tobą zgodny. Hamowanie silnikiem ma same zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie o którym piszę to dzielo mojej żony , a ona ma dośc ciężką nogę , mnie udaje się ostatnio zejśc trochę niżej . Dzięki za spostrzeżenia , a co do zawartości klimy , to byla wymieniana kilka mieśięcy temu a 3 tygodnie wstecz kontrolowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mnie to po mieście z załączoną klimą mieszcze się w 9l/100km (1.9dci).

Zauważyłem też że po włączeniu klimy z pod maski słychac jakby JĘCZENIE i wyraznie czuje spadek mocy.

Ja mam takie samo odczucie. Piszcie, czy u Was też to jest zauważalne (chodzi mi konkretnie o 1.9dci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oper601, No w mieście z klimą nie jest fajnie. ;] Ja oscyluję wokół 8,5l ale też mam cieżką nogę. :-) Czuć spadek mocy niemiłosiernie bo muszę trochę wyżej kręcić autko i mocniej wciskać pedał gazu żeby leciał tak jak bez klimy. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja napisze, ze w miescie na wlaczonej klimie, i dosc dynamiczna jazda to max 7,1l/100 km. Na trasie po autostradach na tempomacie 120 km/h 5,5l/100 na prebiegach 200-600 km.

Ale co ciekawe, jak zatankuje w Polsce, to spalania w miescie 8.4 l/100km a poza miastem nie mniej niz 6.2-7.2 l/100 a kultura pracy silnika rowniez bardzo podejrzana.

Wiec ostatnio preferuje zatankowac w Niemczech paliwo po 1,20EUR/l jak jade do Polski....

 

:mrgreen:

Na forum piszemy stosując polskie znaki --> REGULAMIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!