Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napinacz paska alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że nie ma sensu. Jeździj do końca bo jak pójdzie napinacz to nic się nie stanie, a wykorzystasz do końca. Rozrząd wiadomo trzeba wymienić bo jak padnie to idzie Ci głowica. Przynajmniej takie moje zdanie. Mechanik profilaktycznie chce zarobić. ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piootrek, jesteś pewien? A jak strzępy dostaną się do rozrządu i ten się przestawi to już do końca nie wykorzysta :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie,

 

Ja mam problem trochę z innej beczki. Dotyczy on problemu po części z alternatorem i jego osprzętem. Wymieniano mi rozrząd i mechanik po moim przyjeździe pokazał mi koło pasowe alternatora, które się przepołowiło na pół (odeszła warstwa). Oczywiście zaproponował wymianę na nowe, zgodziłem się. Cena koła pasowego wyniosła mnie 267zł. Za robocizne nie zapłaciłem nic, bo niby musiał się dostać do rozrządu i było to w cenie. Problem zaczął się po odebraniu auta...Podczas odpalenia nic się nie działo, wrzuciłem jedynkę lekko gaz i zaczęło coś hałasować (terkotać) z okolicy alternatora. Podczas jazdy też jest to słyszalne ale mniej. Zrobiłem mały test, zatrzymałem się, wrzuciłem jedynkę, zaciągnąłem "ręczny" i popuszczałem lekko sprzęgłem - hałas stawał się coraz bardziej narastający. Następnego dnia pojechałem do tego warsztatu i przedstawiłem swój problem. Mechanik pozaglądał, postukał, podokręcał i stwierdził, że jest to napinacz + pasek wielorowkowy do wymiany. Pokazał mi ten "mały test" na podnośniku i pasek wyraźnie od dołu drga niemiłosiernie (być może jest to napinacz). Lecz wolałbym zapytać was, doświadczonych kierowców. Być może ktoś miał podobny problem do mojego, ponieważ obawiam się że zostało założone złe koło pasowe...wcześniej wszystko o wiele lepiej chodziło na uszkodzonym a teraz tragedia!

 

Proszę o opinię oraz pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ktoś miał podobny problem do mojego, ponieważ obawiam się że zostało założone złe koło pasowe...

Jest to możliwe. Wystarczy zmierzyć średnicę bieżni obu kółek. Jeżeli będzie mniejsza średnica nowego kółka to zakładając, że pasek akcesoriów w wyniku używania trochę się naciągnął, dodatkowo kółko jest mniejsze to napinacz może nie być w stanie wybrać luzów i odpowiednio naciągnąć pasek. Albo trzeba założyć nowy, krótszy pasek, albo wymienić kółko.

To tylko moje domysły, nie widzę co tam masz.

Osobiście wymienił bym pasek na nowy, zerwanie paska w tych silnikach zwykle skutkuje przestawieniem rozrządu.

Nie wiem też czy mniejsze kółko nie będzie miało wpływu na alternator, będzie się szybciej kręcił, niż dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, pomierz będziesz miał pewność.

Co do kółka napinacza, ono również może terkotać i często to się zdarza, ale jak pasek drga to prawdopodobnie cały napinacz będzie do wymiany. Zakładając że masz MII, masz napinacz automatyczny, na wewnętrznej sprężynie i jest on w zasadzie nie naprawialny.

Przypomniałem sobie też, że w tych silnikach było stosowane koło pasowe z tzw. tłumikiem drgań, jak ten tłumik się kończy też objawia się to terkotaniem (jakby co to szukaj oryginału). Zobacz czy koło pasowe równo się obraca, a nie huśta się na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem się doczekać i podjechałrm do mechanika, aby mi rozebrał nowe koło pasowe i dałem mu stare do zamontowania. Wszystko działa idealnie!!!zero szmerów, uderzeń, klekotania. Napinacz sprawdzony, jest dobry. Wymieniono nowe koło w ramach reklamacji w sklepie, założono i nadal występują bicia:/ mechanik obstawia łożysko sprężarki klimy, czy jest to możliwe? Alternator jest sprawny, teraz naprawdę nie wiem co mam robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Pewnie chodzi o wymianę rolki, jeżeli tak to jak najbardziej jest to wykonalne.

Niektóre napinacze są tak konstruowane, że w warunkach domowo-garażowych jest to niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!