Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napinacz paska alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Painter007 - ale jeżeli piszesz, że zamontowanie starego koła pasowego alternatora spowodowało ustanie drgań itp, założenie nowego znów spowodowało powrót hałasu - to z tego wynika, iż to wina tego kółka pasowego alternatora. Po co szukać przyczyn gdzie inedziej?

Tymbardziej, iż sparwdziłem teraz na alegro i tam nowe ORYGINALEN koła pasowe alternatora kosztuje 550 zł. Ty masz jakieś za 260,00 hahaha już mechanik nic na tym nie zarobił - akurat. Czyli faktycznie zapewne masz takie za 100-150 - czyli marna podróbka - stąd problemy. Zapewne nawet nie wyważone i koślawe. To tak jak z kołem pasowym (tym na wale) - niejeden na tanich sie przejechał. Używane (z rozbitków) sa po 200-250, a niektórzy kupują nowe za 80pln i sie dziwią, że im silnik chodzi jak niewyważona pralka na wirowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napinacz może się uszkodzić na kilka sposobów.

Pęknie sprężyna-nic już nie zrobimy.

Rolka dostanie luzu-wymieniamy rolkę.

Ramię napinacza dostanie luzu na swojej osi obrotu-można zregenerować :P

Ramię czyli ta część do której dokręcona jest rolka ,łożyskowana jest w podstawie za pomocą stożkowej tulejki z tworzywa.

W trakcie eksploatacji owa tulejka ulega wytarciu,skutkiem czego trzpień na który jest nasadzona opiera się o podstawę napinacza (w środku) .Ramię napinacza przekrzywia się i w najbardziej nieszczęśliwym przypadku powoduje zsunięcie paska z kół pasowych (czym to skutkuje w tym silniku nie muszę pisać ;) ).

Warunkiem możliwości regeneracji jest to, aby za długo nie jezdzić na (rozchwianym) napinaczu (przekrzywione ramię powoduje nierównomierne wytarcie tulejki i otworu w podstawie).

Sama regeneracja polega na minimalnym skróceniu trzpienia na który nasadzona jest tulejka oraz samej tulejki, następnie wyrównania długości (obcięty kawałek tulejki)

odpowiedniej grubości podkładką.

To znaczy podkładka na trzpień potem tulejka i wszystko składamy do kupy.

Oczywiście wszystko z wyczuciem i stopniowo.

Ps. Jeżeli tulejka nie wytarła się nadmiernie , w niektórych przypadkach wystarczy tylko podłożyć pomiędzy tulejkę a ramię odpowiedniej grubości podkładkę.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja również posiadam problem z napinaczem. Wymieniłem pasek i napinacz (INA) 5 miesiecy temu ponieważ strasznie hałasował. W trakcie wymiany zauważyłem że wymienione było koło pasowe na 6PK a pozostałe koła są 7PK. Od jakiegoś czasu znowu mi hałasuje w okolicy napinacz a przecież niedawno go wymieniłem. Czy jest możliwe żeby znowu uszkodził sie napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!