Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napinacz paska alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że nie ma sensu. Jeździj do końca bo jak pójdzie napinacz to nic się nie stanie, a wykorzystasz do końca. Rozrząd wiadomo trzeba wymienić bo jak padnie to idzie Ci głowica. Przynajmniej takie moje zdanie. Mechanik profilaktycznie chce zarobić. ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piootrek, jesteś pewien? A jak strzępy dostaną się do rozrządu i ten się przestawi to już do końca nie wykorzysta :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie,

 

Ja mam problem trochę z innej beczki. Dotyczy on problemu po części z alternatorem i jego osprzętem. Wymieniano mi rozrząd i mechanik po moim przyjeździe pokazał mi koło pasowe alternatora, które się przepołowiło na pół (odeszła warstwa). Oczywiście zaproponował wymianę na nowe, zgodziłem się. Cena koła pasowego wyniosła mnie 267zł. Za robocizne nie zapłaciłem nic, bo niby musiał się dostać do rozrządu i było to w cenie. Problem zaczął się po odebraniu auta...Podczas odpalenia nic się nie działo, wrzuciłem jedynkę lekko gaz i zaczęło coś hałasować (terkotać) z okolicy alternatora. Podczas jazdy też jest to słyszalne ale mniej. Zrobiłem mały test, zatrzymałem się, wrzuciłem jedynkę, zaciągnąłem "ręczny" i popuszczałem lekko sprzęgłem - hałas stawał się coraz bardziej narastający. Następnego dnia pojechałem do tego warsztatu i przedstawiłem swój problem. Mechanik pozaglądał, postukał, podokręcał i stwierdził, że jest to napinacz + pasek wielorowkowy do wymiany. Pokazał mi ten "mały test" na podnośniku i pasek wyraźnie od dołu drga niemiłosiernie (być może jest to napinacz). Lecz wolałbym zapytać was, doświadczonych kierowców. Być może ktoś miał podobny problem do mojego, ponieważ obawiam się że zostało założone złe koło pasowe...wcześniej wszystko o wiele lepiej chodziło na uszkodzonym a teraz tragedia!

 

Proszę o opinię oraz pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ktoś miał podobny problem do mojego, ponieważ obawiam się że zostało założone złe koło pasowe...

Jest to możliwe. Wystarczy zmierzyć średnicę bieżni obu kółek. Jeżeli będzie mniejsza średnica nowego kółka to zakładając, że pasek akcesoriów w wyniku używania trochę się naciągnął, dodatkowo kółko jest mniejsze to napinacz może nie być w stanie wybrać luzów i odpowiednio naciągnąć pasek. Albo trzeba założyć nowy, krótszy pasek, albo wymienić kółko.

To tylko moje domysły, nie widzę co tam masz.

Osobiście wymienił bym pasek na nowy, zerwanie paska w tych silnikach zwykle skutkuje przestawieniem rozrządu.

Nie wiem też czy mniejsze kółko nie będzie miało wpływu na alternator, będzie się szybciej kręcił, niż dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, pomierz będziesz miał pewność.

Co do kółka napinacza, ono również może terkotać i często to się zdarza, ale jak pasek drga to prawdopodobnie cały napinacz będzie do wymiany. Zakładając że masz MII, masz napinacz automatyczny, na wewnętrznej sprężynie i jest on w zasadzie nie naprawialny.

Przypomniałem sobie też, że w tych silnikach było stosowane koło pasowe z tzw. tłumikiem drgań, jak ten tłumik się kończy też objawia się to terkotaniem (jakby co to szukaj oryginału). Zobacz czy koło pasowe równo się obraca, a nie huśta się na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem się doczekać i podjechałrm do mechanika, aby mi rozebrał nowe koło pasowe i dałem mu stare do zamontowania. Wszystko działa idealnie!!!zero szmerów, uderzeń, klekotania. Napinacz sprawdzony, jest dobry. Wymieniono nowe koło w ramach reklamacji w sklepie, założono i nadal występują bicia:/ mechanik obstawia łożysko sprężarki klimy, czy jest to możliwe? Alternator jest sprawny, teraz naprawdę nie wiem co mam robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Pewnie chodzi o wymianę rolki, jeżeli tak to jak najbardziej jest to wykonalne.

Niektóre napinacze są tak konstruowane, że w warunkach domowo-garażowych jest to niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!