Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 2.0 benzyna filtr paliwa?


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam megi II z silnikiem benzynowym (2.0 136KM) i zastanawia mnie czy w tym modelu jest gdzies filtr paliwa? Jak tak to gdzie? i co ile powinno się go zmieniać? (Niedługo stuknie mi 150k przejechane). Pytam ponieważ wydaje mi się że powinien gdzieś być.. a na allegro nie ma ani jednej sztuki do silnika benzynowego. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już się wszystkiego dowiedziałem:) Filtr paliwa w megane II jest po lewej stronie z tyłu przy baku. Z tego co mi powiedział kolega z serwisu to w tym modelu filtr paliwa zaleca się wymienić po przekroczeniu 240 000km :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten niby filterek przy pompie paliwa to się zgodzę, ale filtr paliwa według instrukcji co 60000. Ale, że w naszym kraju paliwo jest raczej syfiaste to powinno wymieniać się go częsciej, koszt znikomy i praca praktycznie żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji filtr benzyny (nie niby filterek tylko wyraźnie napisane jest "filtr benzyny") wymienia się co 240 000km. Co 60 000km wymienia się filtr oleju napędowego w dieslu lub filtr gazu w modelach z fabrycznym LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy ktoś zmieniał może u siebie filtr paliwa (benzynowy)? Czy do megane II taki filtr będzie odpowiedni? http://allegro.pl/filtron-renault-clio-lag...1222190276.html Bo tylko to udało mi się znaleźć. I ostatnie pytanie czy filtr jest schowany w plastikowej obudowie? Bo jak zaglądam pod samochód to w miejscu filtra mam plastikową puchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Oficjalna Książka Przeglądów Renault - Strona 14. Jeżeli masz inne informacje na ten temat, proszę również o podanie Twojej Skarbnicy wiedzy bo aż mnie ciekawość zżera mimo że nie odpowiedziałeś na moje pytanie tylko odgrzałeś temat sprzed 3 miesięcy;)

Polecam lekturę Regulaminu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misha, upss...sorry.Ja sie doczytałem filt oleju...jakoś mi uleciało napędowego.

Przepraszam za zamieszanie. :)

p.s.Zasegurowałem sie innym Twoim postem w którym pisaleś,że filtr oleju silnikowego wymienia się co drugą wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy ktoś zmieniał może u siebie filtr paliwa (benzynowy)? Czy do megane II taki filtr będzie odpowiedni? http://allegro.pl/filtron-renault-clio-lag...1222190276.html Bo tylko to udało mi się znaleźć. I ostatnie pytanie czy filtr jest schowany w plastikowej obudowie? Bo jak zaglądam pod samochód to w miejscu filtra mam plastikową puchę.

Ta "plastikowa pucha" to właśnie jest filtr - przypuszczam że fabryczny. Możesz kupić zamiennik Filtrona, za ok. 30 zł - jest to "aluminiowa pucha" - minimalnie mniejsza na średnicy ale i tak siedzi stabilnie w obejmie. Uważaj tylko przy "odłączaniu" filtra - po dwóch stronach są takie zatrzaski, cięzko je zdemontować jak są zabrudzone mocno. A, i pamiętaj o dobrym kierunku przepływu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

za cholerę nie mogę znaleźć tego filtra w moim 2.0...jedyne co widzę to duża plastikowa puszka

http://no.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&post_id=25979689

ale to jest filtr węglowy do skraplania oparów benzyny a nie filtr paliwowy

manual jasno mówi:

"Filtr benzyny znajduje się w zbiorniku, wbudowany jest

w zespół « pompa-czujnik-filtr » i nie można go

.wymontować"

dostęp do tego jest przez wizjer znajdujący się pod tylna kanapą

Edytowane przez wasilewp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam serdecznie szanownych kolegów! Wiem temat jest stary, ale nie wim już gdzie szukać pomocy.

Od tygodnia moja megane 2 nie odpala (nagle po nocy) pierwszy wymieniony czujnik wału (bez skutku)

Komputer wskazał na problem z pompą paliwa (wymontowałem sprawdziłem na krótko wszystko działa)

Natomiast wydaje się że jest problem jest w zasilaniu tej pompy podczas rozruchu prąd jest przez chwilę i znika.

 

I tu jest pytanie, czy faktycznie moja Megi nie ma filtra benzyny? jak podepnę pompę na krótko oraz odepnę weżyk paliwa pod maską pompa pompuje a paliwo z wężyka pod maską nie leci, natomiast jak odepnę wężyk na pompie to zrobi takie podciśnienie że siknie z wężyka spowrotem.

Przejżałem po drodze tego wężyka jest tylko ta puszka czarna plastikowa do której wchodzą 2 wężyki paliwowe oraz jednen taki przeźroczysty miękki skierowany w górę.

 

W sumie i tak nie wiem jak się zabrać do tej puszki, wczoraj zaczałąm już ją ostro szarpać z nerwami :) ale na szczęście w odpowiednim momencie odpuściłem.

Czy mam ją wykurzyć i spróbować dopasować w to miejsce filtr paliwa?

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Też jestem ciekawy gdzie jest filtr paliwa w megenace II 2.0 benzyna.

Też mam czasami problem z odpaleniem po nocy, za drugim razem bez wciśnięcia gazu i "kręceniu" przez chwilę nie odpali. Miałem czyszczoną przepustnice, świece też wymieniłem.

Jakoś mam wrażenie, że to może być wina zabrudzonego filtra. U mnie jest taka czarna puszka pod samochodem po stronie kierowcy, ale ona jest pusta.

Może właśnie filtr jest gdzieś przy pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!