Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klocki, tarcze i amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytałem różne posty ale w każdym jest po trochu informacji i nie wiem już jak jest na pewno.

Mam megane II sedan 2004, 1,6 16v 69.000km i będę musiał wymienić (sam) klocki, tarcze i amortyzatory i mam 3 pytania.

pytanie 1

Czy z przodu wymienia się same tarcze bez łożysk ?

pytanie 2

Czy z tyłu wymienia się same tarcze czy z łożyskami ? Bo na forum czytałem że są takie i takie wersje. Jak można sprawdzić bez rozbierania jakie tarcze są w moim samochodzie ?

pytanie 3

Czy jak na ścieżce diagnostycznej amortyzatory przednie maja 62% to są dobre ? Bo mam wrażenie że cały przód "myszkuje" na dołach. Tył ma 72%

Chcę zmienić na jakieś lepsze amory np. Bilstein gazowy i czy wymieniać przy tym coś jeszcze ? Np. łożysko amortyzatora ?

Przebieg potwierdzony w salonie.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Ext

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2. Mogą być same tarcze i tarcze zintegrowane z łożyskami, Jak to sprawdzić? Zdjąć koło i zobaczyć czy tarcze są przykręcone (takie dwie śruby wpuszczone w tarcze) wtedy wymienia się same tarcze. Jeżeli tych śrub nie ma tarcze będą z łożyskami.

Ad3 To równie dobrze może być małe ciśnienie w oponach jak również jakieś luzy w zawieszeniu z tym, że wtedy powinno być słychać stuki. Przy wymianie amorków raczej należałoby wymienić łożysko McPersona i w ogóle pooglądać w jakim stanie są gumy i pozostałe elementy kolumny McPersona. Ale żeby to stwierdzić trzeba najpierw je rozebrać.

 

lukasz sobacki,

A Ty jesteś pewny, ze nie masz wentylowanych założonych w aucie, bo wydaje mi się, że właśnie takie powinny być przy tym silniku.

 

PS

Do kolegi lukasz sobacki,

Proszę o uzupełnienie profilu o typ aut i rocznik auta, Pozwoli to w przyszłości bardziej szczegółowo podpowiedzieć rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak dam tarcze z przodu wentylowane to musza byc do tego jakies specjalne klocki i zaciski czy standardowe bede dobre?
tak jak pisał kolega P_r_z_e_m_o, w Twoim 1.9dCi są NA PEWNO tarcze wentylowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewnien, że to auto ma 69000km? przy takim przebigu to nawet polskie dziury nie są wstanie zawieszenia wykończyć. Nie sądzę, żeby przy tak małym przebiegu konieczna byłą wymiana łożyska. Jak przy skręcaniu nie słyszysz stuków lub piszczenia to tylko przy rozbiórce okaże sie czy guma na poduszcze amora jest cała. Jak nie to tylko poduszke amora bez łożyska wymieniasz. Amortyzatory polecam gazowe kyb, a klocki ate, ja mam założone do fabrycznych tarczy i chodzą jak żylety, nie piszczą, nie krzywią się, ale wymieniałem też dopiero przy 95000km a nie 69000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam i sprostuje pytanie dokladniej:) Tak macie racje sa wentylowane tylko ze mi chodzi o takie z nacieciami albo dziurkami jak w sportowych wozach i czy do tego beda pasowaly standardowe zaciski i klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz sobacki, masz na myśli tarcze nawiercane lub nacinane. Szybciej zużywają klocki, jak masz seryjna furę to szkoda kasy. Jak masz nieseryjna furę to tez szkoda kasy, bo przy większych modyfikacjach wymienia się hamulce na mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupujesz tarcze do konkretnego auta to musi to pasować. Moim zdaniem lepiej mieć dobre gładkie tarcze niż takie zbajerowane kiepskiej jakości np. mikoda. Niezapomnij o pomalowaniu zacisków ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spanikowałem więc prostuję :-)

 

Dziś zdjąłem koła i okazało się że z przodu tarcze mają 20mm czyli za mało i są do wymiany ale bez klocków bo wyglądają jak nowe. Poza tym są rożno starte więc nie będzie problemu a szkoda niepotrzebnie wydawać kase bo klocki są chyba oryginalne.

 

Co do tyłu to mają ok 8mm (min grubość to 7mm) więc nie zmieniam bo są niestety razem z łożyskami :-) ale z kolei klocki to już końcówka i będę musiał wymienić.

 

Co do prowadzenia to było trochę za dużo powietrza a w tym tyg jadę na przegląd więc sprawdzę amorki jeszcze raz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!