Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie bolączki Megane II 1,5 DCi (105KM)


walles78

Rekomendowane odpowiedzi

Denerwuję mnie sposób regulacji oparcia fotela powinna być korba a nie sprężyna z linką <ok>

Wymiana Filtra PP i wyjęcie schowka,

Słabej jakości plastiki pod względem jakość i trzeszczenie

Słabo wytłumione wnętrze i czułość na dziurach

 

<s>Palące się żarówki LED lecz to chyba zalicza się ogólnie do aut bez regulatora napięć.</s>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem Megane II ph I 1.5dCi 105KM (chyba jeden z pierwszych tych silników, bo auto jest z grudnia 2005 - pierwsza rejestracja).

 

Najbardziej co mnie boli i dziwi ostatnio to duża różnica w pracy silnika i w dźwiękach spod maski przy włączonej/wyłączonej klimie (automatyczna). Nie zwróciłem uwagi jak było przedtem, bo w Hiszpanii klima załączała się zawsze. Teraz jestem okresowo w PL i w trybie AUTO klima nie zawsze się włącza i wtedy silnik słychać duuużo ciszej. Czy to normalne?

A może jest ktoś z Wałbrzycha lub okolic, kto pozwoliłby mi posłuchać u siebie? Umówiłem się do warsztatu, ale wolę posłuchać zanim mi fachowiec powie, że trzeba np wymienić łożysko na kompresorze, bo nie znam tego warsztatu <ok>

Poza tym temat dywaników - u mnie tak samo jak wyżej pisaliście, choć dywaniki oryginalne z salonu.

Trzecia sprawa - świszczący powyżej 100km/h szklany dach.

A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

Wie ktoś z Was czemu tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(chyba jeden z pierwszych tych silników, bo auto jest z grudnia 2005 - pierwsza rejestracja).

Moja jest z listopada <ok>:mrgreen:

w trybie AUTO klima nie zawsze się włącza i wtedy silnik słychać duuużo ciszej. Czy to normalne?

Zwróć uwagę, że przy pracującej klimie rosną Ci obroty :oops:

A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

O, to ciekawe :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee, no wiem przecież, że rosną obroty przy pracującej klimie, ale nie aż tak znów bardzo. Chodzi mi raczej o to, że dochodzi do tych lekko (ok 100obr/min) podniesionych obrotów nowy dźwięk. Rozumiem, że kompresor, ale różnica jest zbyt duża - jak na moje rozeznanie. Przedtem miałem Peugeota 406 i z klimą czy bez - prawie nie było różnicy.

Wiem, że też włącza się wentylator, ale to też nie to.

Jak dla mnie najszybciej to podobne jest do łożyska na kompresorze. Tylko dziwi mnie to o tyle, ze łożyska lubią huczeć, jak nie są obciążone, więc po włączeniu klimy dźwięk powinien zanikać, a jest odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie

itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

Wie ktoś z Was czemu tak jest?

 

To może świadczyć o końcówce życia akumulatora. Przyjrzyj mu się w pierwszej kolejności. A jak z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest od nowości, ale ma niecałe 5 lat i jeszcze nigdy nie czuł mrozu. Odpala rewelacyjnie i elektrolit jest ok, poziom i gęstość. Klemy też w porządku, czyściłem przy okazji obsługi klimatyzacji.

Wracając do tego szumu przy włączonej klimie, o którym pisałem parę postów wyżej, to stał się dużo cichszy po przeczyszczeniu i uzupełnieniu układu. Teraz jest w normie, tzn słychać różnicę, ale nic niepokojącego nie ma.

Jak będę miał możliwość wstawić choć na chwilę inny, nowszy akumulator, to wtedy dam tu znać czy pomogło, bo na razie to wszyscy mi mówią, że to wina akumulatora. Trochę to dziwne, ale przy tej marce jest wiele rzeczy dziwnych, choć niekoniecznie negatywnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak.... jednak akumulator..... nie wiem czy kończy życie, bo wstawiłem go koledze do Peugeota 406 (2.0 benzyna) i tam hula dziarsko, ale dla mojej Renaty (1.5 ale diesel) widocznie już był za słaby. Mam teraz nowy Bosch 74Ah 750A i jest już, przynajmniej z elektryką, wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym powiedzieć że klima to układ zamknięty, z tego powodu jeśli brakuj czynnika chłodzącego wtedy te dwa tłoczki które tworzą podciśnienie w kompresorze chodzą jakby luźno bo tworzą je z powietrza, co powoduje że jest głośno wtedy trzeba dobić czynnik do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!