Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie bolączki Megane II 1,5 DCi (105KM)


walles78

Rekomendowane odpowiedzi

Denerwuję mnie sposób regulacji oparcia fotela powinna być korba a nie sprężyna z linką <ok>

Wymiana Filtra PP i wyjęcie schowka,

Słabej jakości plastiki pod względem jakość i trzeszczenie

Słabo wytłumione wnętrze i czułość na dziurach

 

<s>Palące się żarówki LED lecz to chyba zalicza się ogólnie do aut bez regulatora napięć.</s>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem Megane II ph I 1.5dCi 105KM (chyba jeden z pierwszych tych silników, bo auto jest z grudnia 2005 - pierwsza rejestracja).

 

Najbardziej co mnie boli i dziwi ostatnio to duża różnica w pracy silnika i w dźwiękach spod maski przy włączonej/wyłączonej klimie (automatyczna). Nie zwróciłem uwagi jak było przedtem, bo w Hiszpanii klima załączała się zawsze. Teraz jestem okresowo w PL i w trybie AUTO klima nie zawsze się włącza i wtedy silnik słychać duuużo ciszej. Czy to normalne?

A może jest ktoś z Wałbrzycha lub okolic, kto pozwoliłby mi posłuchać u siebie? Umówiłem się do warsztatu, ale wolę posłuchać zanim mi fachowiec powie, że trzeba np wymienić łożysko na kompresorze, bo nie znam tego warsztatu <ok>

Poza tym temat dywaników - u mnie tak samo jak wyżej pisaliście, choć dywaniki oryginalne z salonu.

Trzecia sprawa - świszczący powyżej 100km/h szklany dach.

A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

Wie ktoś z Was czemu tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(chyba jeden z pierwszych tych silników, bo auto jest z grudnia 2005 - pierwsza rejestracja).

Moja jest z listopada <ok>:mrgreen:

w trybie AUTO klima nie zawsze się włącza i wtedy silnik słychać duuużo ciszej. Czy to normalne?

Zwróć uwagę, że przy pracującej klimie rosną Ci obroty :oops:

A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

O, to ciekawe :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieeee, no wiem przecież, że rosną obroty przy pracującej klimie, ale nie aż tak znów bardzo. Chodzi mi raczej o to, że dochodzi do tych lekko (ok 100obr/min) podniesionych obrotów nowy dźwięk. Rozumiem, że kompresor, ale różnica jest zbyt duża - jak na moje rozeznanie. Przedtem miałem Peugeota 406 i z klimą czy bez - prawie nie było różnicy.

Wiem, że też włącza się wentylator, ale to też nie to.

Jak dla mnie najszybciej to podobne jest do łożyska na kompresorze. Tylko dziwi mnie to o tyle, ze łożyska lubią huczeć, jak nie są obciążone, więc po włączeniu klimy dźwięk powinien zanikać, a jest odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A... i jeszcze ważne - samoczynnie mi się resetują wskazania kompa pokładowego (przebieg, spalanie

itp) po każdorazowym zgaszeniu silnika, nawet jak nie wyciągam karty z czytnika. Czasami, ale powiedzmy raz na 10 komp pamięta wszystko nawet do nast dnia.

Wie ktoś z Was czemu tak jest?

 

To może świadczyć o końcówce życia akumulatora. Przyjrzyj mu się w pierwszej kolejności. A jak z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest od nowości, ale ma niecałe 5 lat i jeszcze nigdy nie czuł mrozu. Odpala rewelacyjnie i elektrolit jest ok, poziom i gęstość. Klemy też w porządku, czyściłem przy okazji obsługi klimatyzacji.

Wracając do tego szumu przy włączonej klimie, o którym pisałem parę postów wyżej, to stał się dużo cichszy po przeczyszczeniu i uzupełnieniu układu. Teraz jest w normie, tzn słychać różnicę, ale nic niepokojącego nie ma.

Jak będę miał możliwość wstawić choć na chwilę inny, nowszy akumulator, to wtedy dam tu znać czy pomogło, bo na razie to wszyscy mi mówią, że to wina akumulatora. Trochę to dziwne, ale przy tej marce jest wiele rzeczy dziwnych, choć niekoniecznie negatywnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak.... jednak akumulator..... nie wiem czy kończy życie, bo wstawiłem go koledze do Peugeota 406 (2.0 benzyna) i tam hula dziarsko, ale dla mojej Renaty (1.5 ale diesel) widocznie już był za słaby. Mam teraz nowy Bosch 74Ah 750A i jest już, przynajmniej z elektryką, wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym powiedzieć że klima to układ zamknięty, z tego powodu jeśli brakuj czynnika chłodzącego wtedy te dwa tłoczki które tworzą podciśnienie w kompresorze chodzą jakby luźno bo tworzą je z powietrza, co powoduje że jest głośno wtedy trzeba dobić czynnik do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!