Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[know how] czyli poradnik jak jezdzic dieslem


snap

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie bezpieczny i komfortowy zakres pracy dieselka to 1,5 - 2,5 tys obr. Czyli nie schodzić poniżej 1,5, a biegi przełączać przy 2,5.

 

Oczywiście nie należy zapomnieć o "odmuleniu" i oczyszczeniu tłumika co jakiś czas ( do 3,5 tys na 2-gim biegu ) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

To może dodam dosłownie 3 grosze do 10 przykazań:

 

1. Nie każdy olej.Tylko zgodny z normą producenta to nie konkretny rodzaj lecz albo tylko który spełnia normę zalecaną.

Nikt nie broni wlać innego oleju w/g własnego uznania.

Ale np.do mojego silnika 2.0 dCi 150 KM producent zaleca używać olej który spełnia normę RN0720.A nie każdy olej posiada tę normę.

3.W nowych silnikach,komputerach naturalnie nie mamy wpływu na czas grzania.Producent zaprojektował to optymalnie przewidując wszysktie sytuacje.Kombinacje po polsku w stylu 2 razy START są do d.....i wynikają z jakiś innych przyczyn których ze względu na jakieś czynniki , najczęściej finasowe ,nie eliminujemy ,bo można inaczej.Po polsku.

16.Tutaj całkowicie fałsz - dobrze konserwowane filtry powietrza olejowe mają mniejszy opór przepływu powietrza co zwiększa żywotność silnika w tym turbiny i zmniejsza zużycie paliwa.Oczywiście o każdy filtr trzeba dbać.Jednak zalet filtra powietrza olejowego jest zdecydowanie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Myślę, że temat: jak jedzić dieslem warto kontunować, chociażby dlatego, że nasze silniki 1,5 dci trapione są przez różnego rodzaje awarie.

Jeśli podzielimy się naszymi doświadczeniami z zakresu eksploatacji jednostek napędowych, przekażemy infomracje czy mieliśmy awarie i jakie, to może pomoże to wszystkim w zorientowaniu się co "sprzyja" awariom, a jakie postępowanie użytkowników zapewnia bezproblemową jazdę.

 

Na początek opiszę krótko zasady, których ja przestrzegam (megane grandtour 2006r, 1,5 dci 106km, na Siemensie, wtryski piezo, obecnie przejechane około 127tys.km. bez żadnych awarii silnikowych):

1. wymiana oleju co 13-14tys km., zawsze efl excelium 5W40,

2. przy każdej wymianie nowy filtr oleju i powietrza,

3. gdy silnik jest zimny zmieniam biegi tak żeby obroty nie przekroczyły 2 tys. W ten sposób dbam o turbo.

4. tankuję wyłącznie vervę lub V-power (z wyłączeniem rzadkich wyjazdów zagranicznych),

5. filtr paliwa wymieniam co 50 tys. km, zawsze purflux,

6. gdy jeżdżę na codzień staram sie utrzymyać oboroty nie za nisko, tzn. w okolicach 1750 - 2000 obrotów. Wg mnie niższe obroty w tym silniku zbytnio obciążają dwumasę.

 

Mam nadzieję że pojeżdżę tym samochodem jeszcze długo i to bez poważnych awarii, bo naprawdę niczego mu nie brakuje: duży bagażnik, automatyczna klima, czujniki deszczu, bardzo dobre wyciszenie kabiny, 6 biegów co sprawia że jazda z prędkością 140 km/h to jakieś 2750 obrotów/min i jest przyjemnie cicho.

Piszcie jak wy użytkujecie swoje 1,5 dci i jakie macie z nim problemy albo że podobnie jak jak nie mieślicie jeszcze żadnych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszcie jak wy użytkujecie swoje 1,5 dci i jakie macie z nim problemy albo że podobnie jak jak nie mieślicie jeszcze żadnych awarii

To chyba Ty powinieneś poczytać to co już napisali inni. Takich tematów jest cała masa na forum :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy rzeczywiście są w jednym miejscu zebrane informacje o awariach silnika w połączeniu paktyką jego użytkowania?

Myślę o tym żeby pisali Ci którym np. przydażyła się awaria panewek, opowiedzieli przy jakim przebiegu to się stało i jakie stosowali zasady użytkowania.

Oczywiście jeśli ktoś już ma dość zaawansowany przebieg i żadnych awarii to też powiniem to opisać.

Oczywiście wszyscy wiemy jak powinno się jeździć książkowo dieslem, ale postawię tezę, że silniki 1,5dci wymagają specjalnego traktowania. Może uda się wskazać, po wpisaniu prze kolegów ileś przypadków, co zdecydowanie przyczynia się do typowych awarii 1,5dci, a więc czego z całą pewnością unikać. Zatem zachęcam do wpisów.

:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale postawię tezę, że silniki 1,5dci wymagają specjalnego traktowania

Nadmień jeszcze jakiej mocy 1,5dCi bo były przynajmniej 4 i nie wszystkie poza pojemnością są takie same i tak samo podatne na takie same usterki.

Najlepiej przeczytaj co już na forum napisano zrozumiesz różnice i zdobędziesz odpowiedzi na pytania i obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ankietę przejrzałem i uważam że to rzeczywiście dobry pomysł. Ale jak taką ankietę robi się technicznie, żeby "chciała" jeszcze zbierać informacje i prezentować je osobno, na bieżąco w jakiejś tabeli?

Czy autor tej ankiety dot. KZFR może powiedzieć gdzie zbieraną są jej wyniki? Może takie ankiety powinny być umieszczone w osobnej zakładce, żeby były widczone. Proszę o podpowiedź w kestii technicznej zrobienia takiego kwestionariusza.

Jeśli chodzi o statystykę awaryjności to jestem zwolennikiem właśnie różnego rodzaju kwestionariuszy, które stanowią podstawę do zrobienia bazy danych. Przeglądanie pojedyńcych komentarzy to wg mnie nie najlepsza metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stworzysz ankietę, najpierw dobrze przemyśl, co w niej ma być, to po zapisaniu, w pod pierwszym postem pojawi się pasek z przyciskami.

Zobacz jak to wygląda korzystając z linka, który podałem.

Nadmień jeszcze jakiej mocy 1,5dCi bo były przynajmniej 4 i nie wszystkie poza pojemnością są takie same i tak samo podatne na takie same usterki

Dokładnie, dlatego należny dotrzeć do typów silników, podpowiem są w serwisówkach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!