Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wada fabryczna, silnik do wymiany?


ele

Rekomendowane odpowiedzi

silniki te starsze nap 82km które maja wtryskiwacze deplhi nie rozlatywałe się tak czesto jak te nowsze 86km czy 106km które są na wtryskach siemensa...

 

trzeba częściej zmieniać olej niż co 30kkm to usterka rzadziej wystepuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dokładnie ma się rozlatywać w tych silnikach ??

z olejem może się zgadzać, bo mam domyślnie okresy pomiędzy wymianami/przeglądami ustawione na 20kkm.

mój silniczek pracuje prześlicznie, ale lubię mieć wiedzę na temat tego czym się poruszam i wolę zapobiegać niż borykać się z problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że zmiana oleju nie ma tu nic do rzeczy. Okres wymiany znów wydłużyli do 30k, a silniki przecież te same. Skrócenie miało chyba przynieść więcej kasy z przeglądów, a teraz marketingowo lepiej wygląda dłuższy przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie jest tak źle, mój silniczek już z powrotem sprawny <ok> 'mini' remont kosztował mnie 3,5k zł więc nie najgorzej (w serwisie proponowali mi wymianę całego silnika).

 

Z opinii jakie usłyszałem w warsztacie czemu może się takie 'cuś' przydazyć to np. to że ten silniczek 1.5 jest zbyt mocno 'wyżyłowany' (w moim przypadku 105KM) i ich znajomy zaleca wgranie softu ograniczającego moc.. nie wiem ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki te starsze nap 82km które maja wtryskiwacze deplhi nie rozlatywałe się tak czesto jak te nowsze 86km czy 106km które są na wtryskach siemensa...

tutaj wtrysk nie ma nic do rzeczy. Siemens ma zancznie mniej awaryjną pompę i wtryskiwacze niz Delphi - nie występują tam charakterystyczne dla Delphi usterki, tj. wycieranie się elementów pompy i zatykanie wtryskiwaczy. Poza tym wersja 82 i 86 KM jest na osprzęcie Delphi. Siemens występuje tylko w najmocniejszych wariantach 106 KM z wtryskami piezoelektrycznymi. Częstsza zmiana oleja akurat nie ma nic wspólnego z układem zasilania common-rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując powyższe posty można dojść do wniosku, że:

1,5dci 105KM - rozsypują się panewki,

1,5dci 82 - 101KM - awaryjny system zasilania Delphi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić powyższy post o tyle, że u mnie przy 104tys km rozsypała się panewka pod 4 cylindrem. Ponieważ to było w Hiszpanii więc wymienili cały wał, wszystkie korbowody, wszystkie panewki, pompę oleju i przy okazji rozrząd z pompą wody. Teraz śpię spokojnie, chociaż..... dziwne to jest, że tak szybko.

Jak ktoś jest ciekawy, to taka operacja kosztuje tam ok 2500 euro. Na szczęście nie ja płaciłem.

Mechanik, który to robił (nie w ASO, ale na częściach z ASO) twierdził, że powodem było zalewanie taniego oleju i stosowanie niemarkowego filtra po okresie gwarancji czyli w sumie tylko jedna wymiana. Teraz mam ELFa 5W40 i filtr MANN. Wymianę mi zalecił robić co 15 tysięcy.

Osprzęt Siemensa na razie nie sprawia problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstsza zmiana oleja akurat nie ma nic wspólnego z układem zasilania common-rail.
nie ma z CR, ale ma z panewkami, które nie przynoszą chluby tym silnikom. aczkolwiek z moich "badań" przekręcanie panewek częściej występuje w silnikach 1,9.

ja zmieniam olej z filtrem co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sam sobie odpowiedziałes. Lać odpowiedni olej co 15 tyś km i będzie spokój. Jedynie słabsze wersje na Delphi, w których pompa jest smarowana tylko paliwem mają problemy z trwałością, a w konsekwencji lecą wtryski. Można próbować jakieś droższe paliwa. ;-) Ja osobiście znam Megankę 1,5 Dci 106 KM na osprzęcie Siemensa - olej co 15 tyś km i filtr (głównie Filtron)- która ma obecnie 280 tyś km przejechane i jak narazie silnik ok. Turbina też oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozmowach z właścicielami niektórych 1,5 od dłuższego czasu profilaktycznie leję przy tankowaniu pełnego baku 100 ml oleju 2T semisyntetyka. nie widzę zadnych skutków ubocznych. wydaje mi się, że silnik bardziej miękko pracuje

 

[ Dodano: 2010-09-18, 23:12 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

sorki za odgrzewanie tematu, ale muszę się pochwalić że po remoncie zrobione już 3 tys. km i wszystko nadal cacy :)

też już trochę mocniej pogrzebałem i zasięgnąłem najróżniejszych opinii i potwierdzam powyższy post - wymieniać olej trochę częściej niż zalecane, np. co 15tys km, lać dobry olej, nie szaleć na zimnym silniku i będzie chodził bez zarzutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!