Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wada fabryczna, silnik do wymiany?


ele

Rekomendowane odpowiedzi

silniki te starsze nap 82km które maja wtryskiwacze deplhi nie rozlatywałe się tak czesto jak te nowsze 86km czy 106km które są na wtryskach siemensa...

 

trzeba częściej zmieniać olej niż co 30kkm to usterka rzadziej wystepuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dokładnie ma się rozlatywać w tych silnikach ??

z olejem może się zgadzać, bo mam domyślnie okresy pomiędzy wymianami/przeglądami ustawione na 20kkm.

mój silniczek pracuje prześlicznie, ale lubię mieć wiedzę na temat tego czym się poruszam i wolę zapobiegać niż borykać się z problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że zmiana oleju nie ma tu nic do rzeczy. Okres wymiany znów wydłużyli do 30k, a silniki przecież te same. Skrócenie miało chyba przynieść więcej kasy z przeglądów, a teraz marketingowo lepiej wygląda dłuższy przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie jest tak źle, mój silniczek już z powrotem sprawny <ok> 'mini' remont kosztował mnie 3,5k zł więc nie najgorzej (w serwisie proponowali mi wymianę całego silnika).

 

Z opinii jakie usłyszałem w warsztacie czemu może się takie 'cuś' przydazyć to np. to że ten silniczek 1.5 jest zbyt mocno 'wyżyłowany' (w moim przypadku 105KM) i ich znajomy zaleca wgranie softu ograniczającego moc.. nie wiem ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki te starsze nap 82km które maja wtryskiwacze deplhi nie rozlatywałe się tak czesto jak te nowsze 86km czy 106km które są na wtryskach siemensa...

tutaj wtrysk nie ma nic do rzeczy. Siemens ma zancznie mniej awaryjną pompę i wtryskiwacze niz Delphi - nie występują tam charakterystyczne dla Delphi usterki, tj. wycieranie się elementów pompy i zatykanie wtryskiwaczy. Poza tym wersja 82 i 86 KM jest na osprzęcie Delphi. Siemens występuje tylko w najmocniejszych wariantach 106 KM z wtryskami piezoelektrycznymi. Częstsza zmiana oleja akurat nie ma nic wspólnego z układem zasilania common-rail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując powyższe posty można dojść do wniosku, że:

1,5dci 105KM - rozsypują się panewki,

1,5dci 82 - 101KM - awaryjny system zasilania Delphi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić powyższy post o tyle, że u mnie przy 104tys km rozsypała się panewka pod 4 cylindrem. Ponieważ to było w Hiszpanii więc wymienili cały wał, wszystkie korbowody, wszystkie panewki, pompę oleju i przy okazji rozrząd z pompą wody. Teraz śpię spokojnie, chociaż..... dziwne to jest, że tak szybko.

Jak ktoś jest ciekawy, to taka operacja kosztuje tam ok 2500 euro. Na szczęście nie ja płaciłem.

Mechanik, który to robił (nie w ASO, ale na częściach z ASO) twierdził, że powodem było zalewanie taniego oleju i stosowanie niemarkowego filtra po okresie gwarancji czyli w sumie tylko jedna wymiana. Teraz mam ELFa 5W40 i filtr MANN. Wymianę mi zalecił robić co 15 tysięcy.

Osprzęt Siemensa na razie nie sprawia problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstsza zmiana oleja akurat nie ma nic wspólnego z układem zasilania common-rail.
nie ma z CR, ale ma z panewkami, które nie przynoszą chluby tym silnikom. aczkolwiek z moich "badań" przekręcanie panewek częściej występuje w silnikach 1,9.

ja zmieniam olej z filtrem co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sam sobie odpowiedziałes. Lać odpowiedni olej co 15 tyś km i będzie spokój. Jedynie słabsze wersje na Delphi, w których pompa jest smarowana tylko paliwem mają problemy z trwałością, a w konsekwencji lecą wtryski. Można próbować jakieś droższe paliwa. ;-) Ja osobiście znam Megankę 1,5 Dci 106 KM na osprzęcie Siemensa - olej co 15 tyś km i filtr (głównie Filtron)- która ma obecnie 280 tyś km przejechane i jak narazie silnik ok. Turbina też oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozmowach z właścicielami niektórych 1,5 od dłuższego czasu profilaktycznie leję przy tankowaniu pełnego baku 100 ml oleju 2T semisyntetyka. nie widzę zadnych skutków ubocznych. wydaje mi się, że silnik bardziej miękko pracuje

 

[ Dodano: 2010-09-18, 23:12 ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

sorki za odgrzewanie tematu, ale muszę się pochwalić że po remoncie zrobione już 3 tys. km i wszystko nadal cacy :)

też już trochę mocniej pogrzebałem i zasięgnąłem najróżniejszych opinii i potwierdzam powyższy post - wymieniać olej trochę częściej niż zalecane, np. co 15tys km, lać dobry olej, nie szaleć na zimnym silniku i będzie chodził bez zarzutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!