Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie po wymianie rozrządu


karol_w

Recommended Posts

Witam

Mam problem z moją Meganką. Przedwczoraj wymieniłem rozrząd:

pasek - Gates

napinacz - Skf

pompa wody - Doltz

pasek akcesorii

Zaraz po odebraniu auta usłyszałem dziwny dźwięk z okolic rozrządu.

Mechanik odłączył pasek akcesorii ale dźwięk nie ustał. Stwierdził iż dźwięk najprawdopodobniej pochodzi od pompy wody. Nie przypuszcza żeby od napinacza. Pompa wody była wymieniona. Czy jest możliwe aby nowa pompa (DOLTZ) wydawała taki dźwięk?? Zaproponował poluzowanie paska. Nie zgodziłem się i mechanik będzie reklamował pompę.

 

Czy taki dźwięk może spowodować nieprawidłowa wymiana paska???

Wydaje mi się, iż mało prawdopodobnie jest aby nowa pompa była uszkodzona. Jakie jest Wasze zdanie???

 

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz auto? Megane III <piwko> Już zrobiłeś 70000 km :oops: To po co wymieniałeś pasek.

Jak nie to popraw temat.

 

Problem możne wynikać ze złego ustawienia rozrządu. Już ktoś pisał o podobnym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to raczej buczenie, jakby jakieś łożysko.

Dzwięk nie jest głośny ale dobrze słyszalny. Gdy jadę z zamkniętymi oknami prawie nie dociera do wnętrza. Jadnak kiedy odtworzę okno podczas wolnej jazdy jest wyraźny. Mam też wrażenie, że jest mocniejszy gdy silnik się nagrzeje. Gdy zwiększę obroty dzwięk jest mniejszy lub jest zagłuszany przez pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 lat później...

Cześć,

Podpinam się pod temat: 2 dni po wymianie rozrządu, buczenie w okolicach rozrządu + podwyższone spalanie paliwa (ok 1,8 l, ten sam styl jazdy) może macie jakieś sugestie. Serwis twierdzi, że wszystko ok i nie ich wina. Przed wymianą 0 problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź...Czy przy przestawionym rozrządzie nie spada moc? Bo w moim przypadku moc jest ok,tylko mam podwyższone obroty silnika...no i buczenie.

Edytowane przez RET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mówiłem szefuńciowi, że może za mocno naciągnął, ale stwierdził że to nie ma wpływu na obroty silnika...a buczenie z czasem minie : )Dzięki za pomoc...

Jak znajdę problem (chyba że nie) to się odezwę...

 

Dodano: 26 kwi 2016 - 23:15

Problem rozwiązany...Powrót do serwisu i poluzowanie p.rozrządu zlikwidowało "buczenie", ale nie "chlanie" paliwa...Następnie udałem się do miejscowego magika-autoelektronika...Wykasował 2 błędy: coś z klimatyzacją i zwarcie na cylindrze lub coś w tym temacie...(mówił coś o trzęsieniu się silnika i radził regulację zaworów i sprawdzenie jeszcze raz czy z rozrządem wszystko ok) a chlanie paliwa dalej powyżej normy...Pojechałem do pracy, 8h furka na parkingu stała, wracam do domu (30 km) i oczom nie wierzę ...przestał chlać. Chyba pomogło wykasowanie błędów.

Mam pytanie czy w silniku renault megane II 2007r 1.9 dci 131 KM, faktycznie reguluje się zawory??

Edytowane przez RET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!