Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana skrzyni, sprzęgła 1.6 16V


mih00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podjął się ktoś samodzielnej wymiany sprzęgła w Megane 1.6 16V? Z tego co wyczytałem w sam naprawiam to zalecają wyjęcie całego zespołu napędowego O_o. Wydaje mi się, że może uda się do zrobić mniej inwazyjnie. Pytanie moje, czy ktoś już tego się podjął lub uczestniczył w takowym procederze <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak myślałem, że panowie z sam naprawiam trochę przegięli. Ale jak się ktoś znajdzie kto już ma to za sobą to chętnie poczytam.

 

[ Dodano: 2010-08-31, 09:37 ]

Wczoraj udało mi się wydobyć skrzynie na zewnątrz <ok> Gdyby ktoś miał potrzebę przeprowadzić takowy zabieg opiszę z czym to się wiąże (może uda mi się to porobię też fotki). Dodam, że nie dysponuję kanałem w garażu. Pacjent to Megane I ph2 1.6 16V HTB.

1) Odkręcamy śruby mocujące półoś w piaście (nasadka 30). Podnosimy auto na lewarkach i podkładamy pod progi 2 koła jedno na drugim + deska, żeby nie poniszczyć progów. Ja podłożyłem pod lewy próg 2 koła z przodu i 2 z tyłu a pod prawy próg 2 koła po środku progu (ja akurat mam trochę kół to z nich skorzystałem ale można podłożyć co tam komu pasuje - ważne żeby konstrukcja była stabilna i odpowiednio wysoka) . Taka konfiguracja pozwala stabilnie ustawić auto na odpowiedniej wysokości.

2) Demontujemy zawieszenie i plastikową osłonę silnika(w skrócie trzeba wyjąć zwrotnice i odkręcić 2 wsporniki mocujące sanki z karoserią)

3) Spuszczamy olej ze skrzyni.

4) wyjmujemy półosie (lewa mocowana na trzech śrubach do skrzynki biegów, prawa ma zawleczkę i to wszystko)

5) Odkręcamy łącznik skrzyni z nadwoziem (od spodu) i 6 śrub mocujących sanki (warto zwrócić przy tym uwagę na wszystkie przewody elastyczne przymocowane do sanek i wypiąć je z plastikowych zapinek (żeby nie urwać przy demontażu) Sanki się opuszczą do dołu ale będą się trzymały przekładni kierowniczej. Daję się oczywiście wyjąć tak skrzynie ale nie jest to łatwe. Dlatego zalecam poświęcić jeszcze 30 minut i odkręcić przekładnie od sanek (4 śruby patrząc od przodu auta i jedna od drugiej strony mocująca przewód aluminiowy idący do przekładni). Sanki nie są jakieś specjalnie ciężkie także po odkręceniu przekładni można je spokojnie opuścić na ziemie.

6) Wyjmujemy sanki, odkręcamy skrzynię od bloku, odczepiamy linkę sprzęgła, następnie demontujemy lewą poduszkę (uprzednio podpierając silnik na lewarku pod miską olejową) Teraz możemy delikatnie zesunąć skrzynie (uwaga wazy 32Kg) Także przyda się pomoc.

7) Jak to często piszą w Sam naprawiam - składamy w odwrotnej kolejności.

Gdyby ktoś się porwał na taką naprawę i potrzebował bardziej wyczerpujących informacji to chętnie pomogę

 

[ Dodano: 2010-09-06, 08:45 ]

Operacja się powiodła i wygląda na to, że pacjent przeżył :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Sprzęgła sam nie wymieniałem, ale spuszczałem olej przy wymianie półośki i miałem ok 3 l. Z tego co czytałem tu: http://www.auto-swiat.pl/1-olej-w-skrzyni-biegow-renault-megane-scenic wymagane 3,1 l.

A nie można chyba sprawdzić ile masz póki nie spuścisz... U mnie przynajmniej nie ma żadnego wskaźnika...

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiłem ortografię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!