Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, jak oddałem nowozakupioną Skodzinkę do konserwacji, szpenio cały dół i nadkola potraktował bitex-em. Jak po dwudziestu latach oddawałem moją Pszczółeczkę do ostatecznego garażowania wszyscy dziwili się dobrym stanem blach. Oczywiście przestrzenie zamknięte również czymś potraktował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja po zakupie zabrałem się za konserwację domowym sposobem. Najpierw dokladnie oczyscilem wszystko, gdzie wyskoczyła jakaś dziurka to żywica epoksydowa + włókno. Na końcu bitex na pędzel, a miejsca do których ciężko siędostać to środek do konserwacji podwozia BOLL, zrobiłem tak podwozie + błotniki przód tył, o progach nie zapominając. Jest jeszcze środek do profili zamkniętych tworzący woskową powłokę, równieżz BOLL-a, ma dołączonąrurkęokolo 30-40 cm zakończoną czymś co rozpryskuje na boki by dokładnie pokryć od środka. A zapomniałbym, po zdarciu oryginalnej powłoki tak gdzie poodchodziła i pojawiła się rdza, po dokładnym oczyszczeniu pomalowałem, przed bitex-em, podkładem antykorozyjnym. Zabieg taki trwał w sumie z 15-16 godzin pracy ale warto było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wczoraj konserwowałem podwozie w swoim aucie. Piszę na forum żebyście mi doradzili. Ponieważ jest przy tym bardzo dużo pracy zakonserwowałem tylko 1/3 podwozia, dalszą część innym razem będę robił.

Zdecydowałem się na konserwacje w domowych warunkach, nie mając kanału ani najazdu, robię to leżąc pod autem. Chcę zakonserwować sam podwozie ponieważ uważam że sam zrobię to najlepiej, nikt mi lepiej tego nie zrobi.

W miejscach zgrzewów i na podłużnicach (wzmocnieniach) było najwięcej rdzy. W tamtych miejscach usunąłem stare zabezpieczenie, tam gdzie było to możliwe starałem się oczyścić rdzę i położyłem podkład antykorozyjny CORIZON. A na całość konserwowanej powierzchni położyłem (pędzlem) BITEX. W miejscach gdzie nie sięgnąłem pędzlem (okolice zbiornika paliwa) użyłem baranka w sprayu. Demontaż baku darowałem sobie bo za dużo roboty ale pewnie i nad zbiornikiem jest rdza.

Moje wątpliwości:

1. Czy taka praca ma sens, ta rdza nie będzie mimo tego postępować i niszczyć podwozie.??

2. Wszelkiego rodzaju belki, podłużnice itp w większości w środku też są zarażone korozją, czy wpuszczenie tam środka do konserwacji profili zamkniętych w żaden sposób nie ruszając uprzednio rdzy ma jakiś sens. Środek do kons. prof. zamkniętych powstrzyma jakoś postęp korozji.??

 

Proszę o rady, podzielcie się doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że Twoja praca ma sens! W pewnym stopniu zabezpieczyłeś podwozie przed korozja, Na pewno nie da Ci się całkowicie powstrzymać procesu korozji. Jednak uzupełniając braki powłoce antykorozyjnej spowolniłeś ten proces.

Co do profili zamkniętych, to są odpowiednie preparaty i jak najbardziej ma sens ich zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No preparaty są ale do zabezpieczania przed korozją a nie do jej powstrzymywania (tak mi się wydaje).

Problem w tym że właściciele np 5 czy 6 letniego samochodu nie konserwują podwozi bo przecież nie ma rdzy albo tłumaczą sobie że całe życie nie będą jeździć tym samochodem. Problem pojawia się dopiero jak auto ma 10 czy więcej lat i korozja jest już tak bardzo rozwinięta że nie długo będą dziury.

W profilach zamkniętych nie ma raczej możliwości oczyścić rdzę czy zabrudzenia które są na ściankach tych profili. Dlatego użycie preparatu do zabezpieczenia profili zamkniętych to trochę spóźnione działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

chciałem zakonserwować tylko nadkola z tyłu (spodem już ktoś wcześniej się zajął i jest ok) i czy ten BOLL na pędzel : http://moto.allegro.pl/boll-srodek-do-konserwacji-podwozia-pedzel-1kg-i1796422648.html będzie dobry :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem zakonserwować tylko nadkola z tyłu

Właśnie niedawno to robiłem. Po dokładnym umyciu myjką ciśnieniową (podczas mycia odskoczyło wszystko co się słabo trzymało) i wysuszeniu (akurat był upał jak licho) potraktowałem miejsca zardzewiałe i pozbawione farby Brunoxem trzy razy (tak jak na etykietce). Po 24 godzinach położyłem natryskiem mix bitexu i Smargumu, a na to po wyschnięciu założyłem plastikowe nakola. Mam nadzieję że wytrzyma to następne 12 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rdzy na szczęście jeszcze nie ma :) i chcę to zrobić żeby jej uniknąć, a nadkoli z tyłu nie mam, można gdzieś takie dokupić i bez problemu zamontować? (2002r)

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadkoli z tyłu nie mam, można gdzieś takie dokupić i bez problemu zamontować?

Podobno można dostać na allegro, ale nie znalazłem (może źle nazwałem) i kupiłem (na zamówienie) w sklepie motoryzacyjnym. Montaż bez bez większych problemów. Przed montażem nie trzymać ich za długo na ostrym słońcu, bo miękną i mogą się zdeformować i wtedy przy montażu trzeba pomóc sobie farelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet dobrze, że nie trafiłem na nie na allegro, bo kosztowały mnie 26 zł/sztuka, a po założeniu chronią obrzeże wnęki koła i nie musiałem w nich wiercić otworów do mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dorzuce kilka uwag do tematu. Co do powłoki na wierzch to dobre są różnego rodzaju preparaty. Nazwy były wymieniane wyżej.Każdy znajdzie coś odpowiedniego.

Skupmy się na czymś innym. Przepraktykowałem tani sposób konserwacji wszelkich profili zamkniętych. Wystarczy nabyć kilka litrów starego oleju. Załatwić pistolet, sprężarke itd i lac to do środka.. Jak chcemy zrobić to na 200% to trzeba jeszcze odkręcic plastiki z progów oraz nadkola pod autem(zależy jaki to pojazd)Tam są najczęściej dodatkowe otwory którymi można zalewać podwozie.. To naprawde działa lepiej niż wszelkie drogie środki. Co nam po zewnętrzym zabezpieczeniu jak w kanałach gryzie rdza. Tak robił mój ojciec i auta mogły stać w soli. Sąsiad zrobił tak ze swoim nowym autem. Minęło 15 lat a jego auto wiecznie młode :)

Na takie zabawy najlepszy czas to temperaty przekraczające 20 stopni. Olej ładnie wpływa do zakamarków a jego nadmiar zlatuje przez otwory. Jeśli użytkujemy samochód krótko to najczęściej nie robimy konserwacji. Jeśli trzymamy auto kilka lat, albo mamy coś starszego i fajnego to warto zrobić taką kąpiel. Troche chęci, wolny kanał i symboliczne fundusze.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebię temat przed zimą:) Po oczyszczeniu miejsc przez rdzę, czy wystarczy dać podkład antykorozyjny w sprayu, na to baranek i lakier akrylowy, czy przed nałożeniem podkładu antykorozyjnego dać jeszcze na oczyszczone miejsca odrdzewiacz i dopiero na to podkład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź podkład wiążący rdzę, na to "baranek" nic więcej.

Oczywiście zardzewiałe miejsca przed malowaniem musisz wyczyścić z luźnych kawałków, wystarczy szczotka druciana, ewentualnie szczotka na wiertarkę , będzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!