Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w schowku pod nogami kierowcy


sałron

Rekomendowane odpowiedzi

[Megane II ph1, nadwozie 3-drzwiowe]

 

Zacznę od tego, że przeczytałem wszystko co się dało w tym temacie. Zdecydowana większość wątków dotyczy jednak prawej strony, schowka pasażera i kwestii związanych z klimatyzacją. Konkretów dotyczących strony kierowcy jest niewiele.

 

Po opadach deszczu (kiedy auto stoi), w schowku pod nogami kierowcy jest woda. Po letnich upałach ładnie mi przeschło (wyciskałem, suszyłem w słońcu itp.). Myślałem, że to incydent, ale problem wrócił z ostatnimi ulewami.

 

Poczytawszy zacząłem więc od podszybia. Właśnie wróciłem z garażu. Kanał odpływowy po prawej stronie był czysty. Kanał po lewej (pod silnikiem wycieraczek), uhh, tak zawalony, że nie mogłem go znaleźć. No ale wyczyszczony. Test wlewania wody potwierdził drożność, woda natychmiast spływa i wylatuje pod samochodem.

 

Zauważyłem, że po odpadach deszczu podczas jazdy jest słyszalny chlupot. Nie wiem na 100% czy to było tylko z podszybia (wkrótce się okaże). Czy oprócz podszybia woda może zbierać się też w innym miejscu (progi)?

 

Niedrożny odpływ w podszybiu z lewej strony auta nie wydaje mi się przyczyną, bo nie ma tam żadnego innego ujścia. Skoro woda tam stała, tzn. że nie mogła się nigdzie wlewać. Czytałem o przelewaniu się wody poprzez nawiew, ale to przecież po drugiej stronie. Otwór nawiewu umieszczony jest wysoko, a poza tym odpływ po tej stronie był drożny, więc ta hipoteza odpada.

 

Zatem w jaki sposób i skąd do schowka dostaje się woda? Czy w tej wersji nadwozia woda zza tylnych bocznych szyb ma jakieś odpływy "pod karoserię", bo coś mam takie podejrzenia. Pamiętam historie, że podczas sezonowej zmiany opon, gdy samochód podnoszony na lewarku jest przechylony to z różnych otworów w podwoziu kapie woda. Skąd się tam bierze?

 

Ratujcie, bo garaż mam na parę dni, a sezon deszczowy w pełni. Co ewentualnie jeszcze sprawdzić, przepchać, udrożnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnić lusterko bo przez nie woda się dostaje do wnętrza auta. I potem cieknie przez uszczelkę na dole. Ja osobiście jeszcze uszczelniłem połączenie blachy z boczkiem plastikowym i teraz mam sucho we wnętrzu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście gromadziła się woda w kieszeni w drzwiach kierowcy, skąd następnie przelewała się właśnie do schowka w podłodze. Po rozebraniu całej tapicerki, uszczelniłem folią otwór głośnika( folię przykleiłem taśmą dwustronna) i teraz już mam całkowity spokój. Co do możliwości lania się przez lusterko, u mnie tam było sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew!

 

aston76,

Którą uszczelkę masz na myśli? I jak pościągać te plastiki przy lusterku żeby się tam dostać?

 

rafał.985,

U mnie (chyba) jest inna przyczyna. Jeśli byłoby tak jak u Ciebie, to miałbym mokrą wykładzinę na podłodze po której woda wpływa do schowka, a jest sucha. Mokro jest tylko w schowku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ściągnąć tą zaślepkę lusterka, wystarczy ją pociągnąć, jest na plastikowych zapinkach.

A wracając do mojej wody, to tapicerka była sucha, tylko woda była w kieszeni drzwi. Ale może Ty masz inny problem.

Życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po ostatnich deszczach problem w mojej megi powrócił. Wszystkie odpływy sprawne okazało się, że woda przecieka po osłonce kabli silniczka wycieraczek i przez odklejoną szybę. Znaleziono też dziurę w rurce odpływowej, prawdopodobnie zrobiona przez aso, jakiś cymbał udrażniał na chama twardym drutem. Chyba za długo mam już ten samochód, przez 7 lat spokoju zaczyna pokazywać pazury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam krótkie pytanie.Jak wam leci woda z dopływu po stronie kierowcy?.Bo ja po czyszczeniu odpływu jak zalałem go wodą to leje się ta woda przez błotnik - nadkole tak jakby nierównomiernie i nie wiem czy nie mam uszkodzonego tego odpływu bo z drugiej strony (od pasażera) leci woda ciurkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!