Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trzepanie kierownicy po dziurach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż , jadąc po dziurach strasznie trzepie mi kierownicą , całe drgania z kół wchodzą mi na kierownice. Wcześniej miałem założone alumy 16 195/55 i czasem aż ręce bolały od trzymania kierownicy jadąc po takich dziurach. Byłem u mechanika ( nic nie stwierdził ) powiedział tylko że za duży kapeć , założyłem sobie zimówki 15 185/65 , fakt trzepie troszkę mniej ale trzepie dalej czyli jakaś przyczyna tego musi być . Pojechałem na stacje diagnostyczną na trzepaki , 3 ich tam było ale co ? przejechał się jeden po prostej drodze i powiedział że on żadnego problemu nie widzi, może troszeczkę jest wytrzaskany drążek z prawej strony ale wdg niego nie trzeba go wymieniać. czyli tak naprawde byłem u mechanika, na stacji diagnostycznej a dalej jestem w du.. pie i nic nie wiem :/ mam już dość wydawania pieniędzy na darmo. Miał ktoś taki problem ? może jednak do wymiany są końcówki drążków kierowniczych ?

Moje auto : Renault Megane 1 ph2 . 1999 r , 1.9 dti

 

dodam że te dziury nie muszą być niesamowitej wielkości jak coniektórzy mogą sobie pomyśleć. poprostu takie normalne delikatne, krótkie dziury ( a najbardziej trzepie na przejeździe przez tory kolejowe nawet przy niewielkiej prędkości )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem z góry .Mam SMI z tego co widzę. Ale jedna reka złapałem i jest cisza. Jutro wejde do kanału i sam zobacze 2 rękami.Chociaz luz w zawieszeniu objawia sie jak przekrece kiere o 2cm w prawo w jeżdzie ,bądz ostro w prawo.nie wydaje mi sie ,aby łozyska to były. Mam luz na macpersonach ,Jak bujam autem. Ale,minimalny.To jest ewidentnie cos w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzy są na maglownicy, ale z dokręcaniem muszę udać się do mechanika bo ja nie mam pojęcia gdzie te śruby są itd . dam znać czy coś się polepszy

 

[ Dodano: 2010-09-07, 22:03 ]

ale ma też coś takiego że jak złapie kierownice i poruszam nią tak energicznie góra dół to też jest wyczuwalny luz i lekko stuka. nie wiem czy te modele tak mają czy poprostu coś tam jest wytrzaskane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie było podobnie. Przenosiło mi drgania z kól na kierownicę przy jeździe po nierównościach. Przy duzych kątach skrętu koła kierownica czasami uciekała do pozycji skrajnej. Pojchałem z tym do mechanika i okazało się ze mam luzy na tulejach wachaczy. Po wymianie i ustawieniu zbieżności narazie jest o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie w Scenicu też padła maglownica, podczas ostatniej wizyty kiedy miałem wymieniane gumy stabilizatora, mechanik stwierdził że maglownica cieknie. Na razie jest to niby tylko mały wyciek ale w najbliższym czasie w swoich wydatkach powinienem uwzględnić jej wymianę lub regenerację. Tutaj mam pytanie lepiej kupić nową czy regenerować - może ktoś podać przykładowe koszty?

Druga kwestia jest taka, że do momentu wymiany mam kontrolować stan płynu wspomagania, żeby nie zatrzeć całego układu, tyle że nie wiem jaki olej powinienem tam wlać (od momentu kupna nie dolewałem, a nie wiem czym był zalany).

Na allegro znalazłem też takie płyny:

1.http://allegro.pl/prestone-plyn-do-wspomagania-z-uszczelniaczem-wwa-i1450147209.html

2.http://allegro.pl/lucas-oil-olej-regenerujacy-do-wspomagania-usa-i1484220145.html

Sądzicie że mogę coś takiego wlać teraz do siebie, a może ktoś z was stosował już któryś z tych specyfików?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów maglownicy, to cóż: nówka z tego co widziałem z 1000 zł, a regeneracja 500-600 zł. Twój wybór, ja kupiłem używaną (troche ryzyko), ale nie żałuję bo była i jest w super stanie. Co do płynu to wiem tylko, że czerwony :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

miałem identyczny problem. Na koleinach, dziurach czułem że mi szarpie kierownicą. Diagnosta stwierdził zużyte tuleje wahaczy. Wymiana pomogła. Przy okazji wymienili chyba gumy stabilizatora(nie wiem czy to może mieć coś wspólnego).

Podłącze sie pod temat z pytaniem ile Wam wytrzymują tuleje. Moje założone w grudniu wymieniłem dziś znowu ( ok pół roku i 13kkm)? Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tuleje podobno sypią się często, ale to pewnie dlatego że kupuje się (ja też takie kupiłem) tuleje za 20zł <piwko>

 

A żeby pomóc innym w temacie szarpania kierownicą to w moim wypadku pomogło zrobienie zbieżności. Wcześniej wjechanie kołem na łatę asfaltu o innej "szorstkości" powodowało wyrwanie kierownicy z rąk, teraz jest super :notacrook: Tuleje też wtedy wymieniłem ale miałem tylko popękaną jedną więc to nie ona była winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!