Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lpg w dieslu jednak możliwe :D


m-c-ool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jeśli w nie właściwym dziale proszę o przeniesienie ale znalazłem artykuł o instalacji LPG do silników Diesla <ok> nie jest to tak że silnik działa tylko na lpg ale i tak zachęcam do lektury :mrgreen:

http://www.elpigaz.com/?p=pl/menu/3c/4/index

całkiem na dole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autobusy jeżdżą raczej na CNG czyli gazie ziemnym - jest to obecnie najtańsze paliwo do napędzania pojazdów, dodatkowo nie objęte (jeszcze <ok> ) akcyzą.

Nie wszyscy to wiedzą ale LPG jest efektem rafinacji ropy naftowej.

Niestety stacji CNG jest niewiele a zasięg auta z fabryczna instalacją wynosi około 300 km, w dużej mierze ze względu na wielkość zbiorników z gazem. Istnieje możliwość zasilania gazem CNG silników diesla, ale opłacalne może to być tylko dla aut którte robią bardzo duży przebieg w niedużej odległości od stacji CNG - np autobusy, samochody dostawcze na terenie miasta. Instalacja jest bardzo podobna jak dla LPG, działa jednak pod bardzo dużym ciśnieniem. Na koszt instalacji w dużej mierze rzutują bardzo duże i kosztowne butle na gaz.

Z tych też względów dużo taniej niż auta zasilane tradycyjnymi paliwami można kupić sprowadzone auta z instalacją CNG (allegro)

Możliwe jest również nabijanie / tankowanie CNG z rury gazu ziemnego przy domu. Koszt takiej sprężarki to około 3 tys zł.CNG tankuje się w m3 a nie w litrach. m3 gazu kosztuje od 1,6 zł. do 2,20zł więc koszt pokonania 100 km. na tym paliwie kosztuje około 16 zł.(ok. 8m3. na 100km) dla auta z silnikiem 1,6 / 1,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem montowanie czy LPG czy CNG właśnie poza autobusem czy jakimś dostawczym jest zupełnie bez sensu. Jeżeli diesel spala średnio w mieście 6-7L/100 to montaż takiej instalacji jest nie opłacalny. Miałem już 2 auta na gaz i teraz kupiłem diesla nie tylko po to aby mieć koło zapasowe tam gdzie powinno być ale też dla tego, że z dieslem jakoś lepiej mi się jeździ <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupoty jakieś :roll: to albo człowiek kupuje auto w dieslu ze świadomością że ropa jest droższa z czymś się równają duże wydatki na CPN albo auto z lpg i z świadomością że taniej go podróże wyniosą. A nie mu się świeczka zapali po X latach jazdy na ropuni że dużo $$,"trele fele i morele" i że trzeba założyć gaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!