Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakim płynem uzupełnić chłodzenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę już prawie rok pięcioletnim Scenic'em 1.9 dCi, obecnie ma prawie 150.000; kupiłem go z dobrą historią serwisową z Niemiec. Podczas pierwszej zimy oswajałem się z jego urodą, a zaskoczył mnie beznadziejnym ogrzewaniem(gorzej jak w Lanosie 1.4!). Ostatnio na jednej trasie całkiem przestało działać(choć następnego dnia znów było). Pod górkę się zagrzał o jedną kreskę bardziej- postanowiłem zajrzeć i uzupełnic płyn chłodzący(na razie chyba nie muszę wymieniać... ?, choć wiem, że tak byłoby najbezpieczniej ale nie najtaniej). Jaki płyn kupić, czy w ogóle domieszać nie mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodą <ok> , żartuje

To nie jest żart, uzupełnia się właśnie wodą . ;-)

Jak nie grzeje nagrzewnica to pewnie zamulona, czyli trzeba przepłukać, a to oznacza spuszczenie płynu. Kiedy był wymieniany rozrząd? Jak już przyszedł na niego czas to i tak musisz wymienić płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd(wszystko na to wskazuje) był robiony po niemiecku.

Dlaczego chcesz uzupełniać płyn, są jakieś ubytki? Wymiana całego płynu to niewielkie pieniądze, przy okazji porządnie odpowietrzysz.
Zajrzałem na baniak i nic nie widzę; odkręciłem z wielkim sykiem korek i co widzę? Różowe resztki. Pewnie, zalałbym nowy, tylko gdzie się stary spuszcza? Jakoś czuję respekt do tej technologii i boję się grzebać.

Dzisiaj zrobił mi numer- mimo przejechania ponad 5km pierwsze kreska na termometrze nadal stoi(a zawsze było na tym dystansie ich już trzy-cztery). Zatrzymałem sie na pięć minut, po rozruchu już są dwie, a zanim wrzuciłem dwójkę były już cztery... Zwykle po postoju jest mniej niż cieplej. Co- on mierzy temperaturę silnika na wodzie, nie na oleju?

Czy płukanie nagrzewnicy to jakiś problem w warunkach domowych?

A-ha i co to jest na forum przy danych modelu phI, phII ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw uzupełnij płyn. Powodem tego, że nie nagrzewa się szybko może być brak płynu.

I obserwuj, bo wg mojej wiedzy płynu może ubywać ale nie tak , żeby zbiorniczek wyrównawczy był pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz co się dzieje z płynem, dlaczego znika. Po dolewce czy wymianie i odpowietrzeniu obserwuj temperaturę bo może termostat źle działa. Zwróć uwagę czy nie kopci na biało z rury wydechowej i nie ma majonezu na korku wlewu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogół temperatura po dojściu do piątej belki zawsze stała jak drut(aż do zdarzeń ostatnich dni), wczoraj pod korkiem było zdrowo; problem tylko samemu sobie dym obejrzeć...

Przy oględzinach przy kupnie było nakapane trochę z przodu na "podłogę" silnika- wyglądało jak z gumowej rurki trochę na prawo filtra oleju i przy ostatnim przeglądzie zapomniałem kazać ją wymienić. Ale nie wiem co nią płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tylko samemu sobie dym obejrzeć.

Na rozgrzanym silniku, na postoju, otwórz drzwi, wychyl się do tyłu i dodaj gazu.

Wystarczy niewiele, ważne żeby przegazować, albo znajdź jakiś patyk ;-) Jak będzie kopcił na biało na pewno zobaczysz.

Wczoraj za takim jechałem, kopcił aż serce bolało :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle; kupiłem Preston 1l... i mało. :)

 

[ Dodano: 2010-11-22, 08:53 ]

Coś jest poważnie na rzeczy- po ok 2tys km płynu ubyło z poziomu max do prawie dna zbiornika i trochę "masła" pod korkiem... Wiem, czeka mnie serwis, ale czego się obawiać?

 

[ Dodano: 2010-12-13, 11:22 ]

Już jestem po... trochę zabolalo w kieszeń. Jednak wydmuchana uszczelka pod głowicą- tak nieznacznie, że majstrer nie wierzył w poprawę. Na szczęście spec od planowania wierzył, że pomoże, bo takie rzeczy już widział. W każdym razie- silnik już zupełnie inaczej słychać, jest ogrzewanie i nic nie ginie. Pojawiły się za to wyraźne wibracje karoserii- szczególnie po zagrzaniu silnika; no telepie się. Skąd się mogły wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!