Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakim płynem uzupełnić chłodzenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę już prawie rok pięcioletnim Scenic'em 1.9 dCi, obecnie ma prawie 150.000; kupiłem go z dobrą historią serwisową z Niemiec. Podczas pierwszej zimy oswajałem się z jego urodą, a zaskoczył mnie beznadziejnym ogrzewaniem(gorzej jak w Lanosie 1.4!). Ostatnio na jednej trasie całkiem przestało działać(choć następnego dnia znów było). Pod górkę się zagrzał o jedną kreskę bardziej- postanowiłem zajrzeć i uzupełnic płyn chłodzący(na razie chyba nie muszę wymieniać... ?, choć wiem, że tak byłoby najbezpieczniej ale nie najtaniej). Jaki płyn kupić, czy w ogóle domieszać nie mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wodą <ok> , żartuje

To nie jest żart, uzupełnia się właśnie wodą . ;-)

Jak nie grzeje nagrzewnica to pewnie zamulona, czyli trzeba przepłukać, a to oznacza spuszczenie płynu. Kiedy był wymieniany rozrząd? Jak już przyszedł na niego czas to i tak musisz wymienić płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd(wszystko na to wskazuje) był robiony po niemiecku.

Dlaczego chcesz uzupełniać płyn, są jakieś ubytki? Wymiana całego płynu to niewielkie pieniądze, przy okazji porządnie odpowietrzysz.
Zajrzałem na baniak i nic nie widzę; odkręciłem z wielkim sykiem korek i co widzę? Różowe resztki. Pewnie, zalałbym nowy, tylko gdzie się stary spuszcza? Jakoś czuję respekt do tej technologii i boję się grzebać.

Dzisiaj zrobił mi numer- mimo przejechania ponad 5km pierwsze kreska na termometrze nadal stoi(a zawsze było na tym dystansie ich już trzy-cztery). Zatrzymałem sie na pięć minut, po rozruchu już są dwie, a zanim wrzuciłem dwójkę były już cztery... Zwykle po postoju jest mniej niż cieplej. Co- on mierzy temperaturę silnika na wodzie, nie na oleju?

Czy płukanie nagrzewnicy to jakiś problem w warunkach domowych?

A-ha i co to jest na forum przy danych modelu phI, phII ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw uzupełnij płyn. Powodem tego, że nie nagrzewa się szybko może być brak płynu.

I obserwuj, bo wg mojej wiedzy płynu może ubywać ale nie tak , żeby zbiorniczek wyrównawczy był pusty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zobacz co się dzieje z płynem, dlaczego znika. Po dolewce czy wymianie i odpowietrzeniu obserwuj temperaturę bo może termostat źle działa. Zwróć uwagę czy nie kopci na biało z rury wydechowej i nie ma majonezu na korku wlewu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogół temperatura po dojściu do piątej belki zawsze stała jak drut(aż do zdarzeń ostatnich dni), wczoraj pod korkiem było zdrowo; problem tylko samemu sobie dym obejrzeć...

Przy oględzinach przy kupnie było nakapane trochę z przodu na "podłogę" silnika- wyglądało jak z gumowej rurki trochę na prawo filtra oleju i przy ostatnim przeglądzie zapomniałem kazać ją wymienić. Ale nie wiem co nią płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tylko samemu sobie dym obejrzeć.

Na rozgrzanym silniku, na postoju, otwórz drzwi, wychyl się do tyłu i dodaj gazu.

Wystarczy niewiele, ważne żeby przegazować, albo znajdź jakiś patyk ;-) Jak będzie kopcił na biało na pewno zobaczysz.

Wczoraj za takim jechałem, kopcił aż serce bolało :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle; kupiłem Preston 1l... i mało. :)

 

[ Dodano: 2010-11-22, 08:53 ]

Coś jest poważnie na rzeczy- po ok 2tys km płynu ubyło z poziomu max do prawie dna zbiornika i trochę "masła" pod korkiem... Wiem, czeka mnie serwis, ale czego się obawiać?

 

[ Dodano: 2010-12-13, 11:22 ]

Już jestem po... trochę zabolalo w kieszeń. Jednak wydmuchana uszczelka pod głowicą- tak nieznacznie, że majstrer nie wierzył w poprawę. Na szczęście spec od planowania wierzył, że pomoże, bo takie rzeczy już widział. W każdym razie- silnik już zupełnie inaczej słychać, jest ogrzewanie i nic nie ginie. Pojawiły się za to wyraźne wibracje karoserii- szczególnie po zagrzaniu silnika; no telepie się. Skąd się mogły wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!