Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

POMOCY ! Zepsute 3 turbiny w ciagu tygonia


Kardes85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam megane 1.9 dci roku pr 2003 , przebieg ok 151 tys. kupiłem jakieś 2 miechy temu wszysko z turbiną było ok az do chwili jak zaczeła gwizdac i po paru dniach dosłownie sie rozleciała. zamówiłem po regeneracji za 850 zł i mechanik mi wymienił nie mymieniając nic poza tym tzn ani odmy , oleju , filtrów i turbina po przejechaniu 150 kilometrów padał. wygładało jakby ciał obce dostało sie do nie i to spowodowało wyszczerbienie sie łopatek w turbinie , dodam ze po wyjeciu turbiny w oleju był jakby taki pył . mechanik :) uderzył sie w pierś i zapłacił za naprawe tej turbiny gdyż gwarancja w przypadku nie wymienienia odmy , filtrów i oleju nie obejmuje takiego popsucia wiec musiałbym zapłacic 550 zł za jej regeneracje. ale dalej... wymiana oleju , odmy , filtrów załorzenie turbiny wyczyszczenie przewodów , mechanik pojechał sie przejechac i turbina zaczeła gwizdac. posprawdzali weżew oleju zero sladów zanieczyszczenia dlatego stwierdzilismy ze no trudno moze mus troche gwizdac . przejechałem na niej z 4 km i zapaliła sie kontrolka STOP i kontrolka poziomu oleju , zjechałem na pobocze sprawdzałem poziom oleju ale miałem na miarce 4 z 5kresek w oleju dolałem troszke , jechałem 2 km , dodam zekomunikat zgasł i nagle dym z wydechu turbina staneła to juz 3 licząc starą. co sie dzieje ???? doadam ze pojawił sie wyciek oleju widac go na na przednim zdezaku czy mogło pojsc smarowanie ?? jutro mechanik wyjmuje turbine dowiem sie jakiego rodzaju było to uszkodzenie. ale boje sie ze kupie 3 turbine i znowupadnie jak nie znajdzie sie przyczyna a widze ze mechanik nie ma juz chyyba pomysłu[shadow=red:933cfbd343][/shadow:933cfbd343][shadow=darkred:933cfbd343][/shadow:933cfbd343][shadow=white:933cfbd343][/shadow:933cfbd343]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według serwisówki renault przy po okazji wymiany turbiny powinny być wymieniony intercooler(dlatego że jak jest zapchany to tworzy się zator i duże ciśnienie a czujnik ciśnienia jak dobrze kojarzę jest za intercoolerem) i wyczyszczone wszystkie przewody powietrzne . A dobry mechanik jeszcze sprawdza katalizator bo jak przepalony olej go zapchał to spaliny z silnika tworzą duże ciśnienie i mogą spowodować uszkodzenie najsłabszego elementu między katalizatorem i kolektorem w twoim przypadku to turbina

 

Ale to chyba logiczne bo to fizyka na poziomie gimnazjum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomiałem dodac ze katalizator został wyciety przez poprzedniego właściciela i własnie czy to moze by przyczyną popsucia turbiny ??

 

[ Dodano: 2010-09-19, 17:19 ]

jesli to ponownie usterka spowodowana ciałem obcym to na co mam zwrócic uwagę szukając zródła problemu ?? wymieniłem olej , filtry , odme , wymyte zostały węze i co jeszcze ??wyciety katalizator ?? a moze intercooler jest jakos zanieczyszczony jest taka opcja ?? prosze o rade bo szukanie po omacku osztuje kolejne turbiny co jak dotą kosztowało ok 2 tys zł czyli prawie nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!