Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc przy wyborze Megane/Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

A przepraszam :-P Moim zdaniem jest bardzo ladnie utrzymana, blachy naprawde dopasowane, az za dobrze, nowe z fabryki tak nie pasuja ;-) Kolor extra, wiadomo, ze dla obnizenia kosztow ostatnia wymiana oleju byc miala ale jej nie bylo ;-) Trzeba by bylo wlozyc pewnie ze 3-4 tys. w niego (plyny, oleje, filtry, rozrzady, przeglady, drazki, moze jakies lozysko w kole, moze mala latka progu. Sam jestem ciekaw, bo jakby byla w takim stanie jak moja megana to byl ja kupil od zaraz, serio.

 

[ Dodano: 2007-09-04, 20:40 ]

Pamietaj, ze teraz policja ostrzega przed "super" ofertami, kaza wplacic przed zakupem cos a la wadium czy zabezpieczenie dla sprzedajacego, ze kupimy a potem znikaja i autka nie ma. jakis gosciu (mowili w TV) zarobil tak okragly milionik :>

 

Ale podoba mi sie, liczac rejestracje ~1200,- i jakies ~4000,- na wymiane bebechod (rozrzad, drazki, filtry, oleje, plyny itp) wyjdzie jakies 14 tys. na start =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sprowadzona, to handlarz, a nie prywatny sprzedawca, prawda? Gdyby byl prywatny, to bylaby możliwość że chce/musi szybko sprzedać i stąd niska cena. U handlarza niska cena oznacza, że uważa, że nie jest więcej warta :/

 

Dlatego proponuję przyjąć następujące pesymistyczne zalożenia:

- samochód jest zlożony z trzech

- nie 140, a 410kkm

 

I jeśli się nadal będziesz czul zainteresowany, to koniecznie zabrać na przegląd - przy zalożeniach jak powyżej, może Cię co najwyżej spotkać przyjemne zaskoczenie, że przebieg jest prawdziwy, a samochód sprawny. A jeśli się okaże, że pesymizm byl uzasadniony, to nie będziesz się czul rozczarowany i, przede wszystkim, nie kupisz jakiegoś g***.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytkie ayta teraz tak mają - wszystkie mają swoje wady i zalety ale tylko autka RENAULT mają taki urok osobisty :D

Na nasz drogi nie ma jedynie słusznego modelu/marki auta :!: Meganki są przynajmniej bezpieczne o czym niektórzy z nas, niestety przekonali się na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam pytanie. Chcę wydać do 8500 na Megankę hatchback, 5 drzwi. Szukam czego ś co mało spali i trochę pochula.

Jaki silnik najlepiej kupić? Czy instalacja gazowa jest problematyczna w tych autach? Czy lepiej kupić z gazem czy założyć samemu potem ? JA wygląda kwestia części zamiennych ?

Shido

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik najlepiej kupić? Czy instalacja gazowa jest problematyczna w tych autach? Czy lepiej kupić z gazem czy założyć samemu potem ? JA wygląda kwestia części zamiennych ?
odpowiedzi na te pytania znajdziesz na forum - wystarczy przejrzeć np dział LPG albo tematy o usterkach diesli, ponadto jest wiele tematów o rozrządzie i pierwszym przeglądzie zaraz po zakupie i wymianach rzeczy eksploatacyjnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Oglądałem dzisiaj Megane i jestem zainteresowany jej kupnem.

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3290135

Auto ma do zrobienia lewe lusterko + lewy kierunek boczny.

Lekko wgnieciony jest tylny zderzak (dotknięcie słupka parkingowego?)

Reszta wydaje mi się super - jutro jadę z mechanikiem, żeby rzucił okiem przed kupnem.

Jeżeli cokolwiek zauważalnego jest nie tak to bardzo proszę dać znać...

Pozdrawiam serdecznie :D

Ch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem meganki 1.9D z 1999 r. Jest wspaniała! Nic mi nie siadło od dwóch lat. Spala 4.8 l / 100 km przy jeździe 80-100 km / h ,w tym trochę po mieście. Sama trasa przy oszczędnej jeździe - 4.4 l / 100km - SERIO!

Mi się udało, bo rzeczywiście kupiłem ją bezwypadkową. Doradzałbym przed zakupem używanej meganki sprawdzić podłużnice i zbieżność - zwłaszcza łożyska tylnej osi skrętnej szybko się zużywają przy wysilonej eksploatacji /duże ładunki, ciągnięcie przyczepki/, wtedy drze tylne opony. Naprawa to koszt ok. 500-1000 zł. Zwróciłbym również uwagę na sprzęgło, jak się kończy /wyje/ to wydamy ok. 1000 zł. Poza tym niech fachowiec posłucha silnika czy przypadkiem "coś w nim nie stuka". Osobiście nie polecam kupna auta z silnikami 1.9 dti, cdi. Przy przebiegu ok. 200 tys.km możemy się wnet spodziewać wymiany turbiny - koszt: tylko 4000 zł. A diesel bez turbiny jest w zupełności wystarczający /dynamika o wiele lepsza niż np. w VW 1.9 SDI/. Trzeba wszakże umieć wybrać - albo ekonomia albo wyścigi, bo nic w życiu nie ma za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłbym również uwagę na sprzęgło, jak się kończy /wyje/ to wydamy ok. 1000 zł
możemy się wnet spodziewać wymiany turbiny - koszt: tylko 4000 zł.
ceny mocno zawyżone - nie wiem skąd Ty je bierzesz (może ASO)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprzęgło /nie w ASO/ to koszt zakupu części niefabrycznych - tzw. podróbek /tarcza,łożysko, docisk, linka/ to ok. 400 zł. Pozostała kwota /600zł/ to koszt robocizny, i to wcale nie w najdroższym warsztacie. Wymiana sprzęgła wiąże się z wyciągnięciem silnika - kawał roboty, dlatego tyle to kosztuje. A turbina za 4000 zł - oczywiście nowa. Po regeneracji ok. 1000 zł, ale z opowiadań znajomych wiem, że nie warto regenerować. Auto nie uzyska już swojej mocy. Dlatego warto kupić meganę bez turbiny - tam nie ma się co zepsuć. W dobrych rękach, pilnując tylko wymiany oleju i rozrządu, i oczywiście nie lejąc opałówki, silnik będzie chodził i chodził. Prędzej samochodzik nam się znudzi i go sprzedamy. Kupimy oczywiście Renault - tylko nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto kupić meganę bez turbiny - tam nie ma się co zepsuć
A może i bez silnika? Rozumując w ten sposób to należałoby szukać egzemplarza bez: elektrycznych szyb i lusterek, klimatyzacji, karty "hands free", elektrycznie składanych lusterek, itp, itd. Bez przesady. Ale ... o gustach się (ponoć) nie dyskutuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!