Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różne problemy


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Mój tez strasznie drgał, do tego dochodziło sporadyczne kopcenie na czarno i siwo. Na samym początku podejrzewałem EGR. po jego odłączeniu sytuacja trochę się poprawiła, ale silnik nadal wpadał w drgania i klekotał jak stary diesel. Wszystko wyjaśniło się całkiem niedawno kiedy to podczas jazdy autostrada silnik nagle stracił moc i zaczął kopcić na siwo-czarno. Wszystkiemu winna była turbina która padła. wirnik od strony spalin miał takie luzy ze wytarł się o polowe średnicy i miał luzy na ok 0.5cm na osi <ok> cala naprawa kosztowała mnie 600E. 250 za turbinę z UK i 350 za robociznę razem z wymiana oleju i filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezior85,

 

Jezior85, czy przerabiałeś już czyszczenie wtrysków?? Ewentualnie jakieś operacje przy zaworze EGR? Wyczytałem też niedawno, że te silniki wymagają czyszczenia wtrysków po ok 100tys przebiegu. Może to być przyczyną. Szkoda, ze nikt jednoznacznie nie okreslil przyczyn tego problemu. Widze, ze tez dlugi czas walczysz z problemem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już trochę czasu minęło od pierwszych objawów. EGR zdążyłem już wyczyścić, a jak zobaczyłem w jakim stanie jest metalowa rura powietrza dolotowego to postanowiłem cały dolot wyczyścić - ale jak wiadomo bez poprawy.

alfr3d, czyszczenia wtrysków nie robiłem, ale ostatnio zaobserwowałem bąbelki powietrza wchodzące z filtra do pompy. Z kolei na powrocie co jakiś czas pojawia się spienione paliwo. Filtr paliwa wymieniałem na jesieni, ciśnienie na rampie jest prawidłowe i nie skacze... no ale to powietrze daje mi do myślenia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj wyczyściłem zawór EGR (rzeczywiście był na to czas). Po odpaleniu miałem nadzieje, że bedzi juz lepiej jeżeli chodzi o drgania. Nie udało sie. Koledzy, co myslicie o wymianie lub sprawdzeniu świec?? Czy ktoś z Was przerabiał już to? Naczytałem sie na temat czyszczenia wtrysków-zdania są podzielone. Jedni piszą, że po 100tys powinno się wyczyścić, inni odradzaja. Co sądzicie?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co myślicie o wymianie lub sprawdzeniu świec??

To nie benzyna aby sprawdzać świece. W dieslu świece mają za zadanie podgrzać powietrze w komorze spalania ale tylko podczas rozruchu, potem ich rola się kończy. Osobiście sprawdziłbym wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, tak było w megane I gdzie sprężyna stoi w miejscu. Zauważ, że kol. jezior8 pisze o megane II. Tu sprężyna obraca się razem z kolumną mc.Persona, ....

Sorry kolego aniewa, że wracam do tego po tak długim czasie, ale najwidoczniej mi umknęło.

Niby jak ta sprężyna się ma kręcić ? Jest zamontowana pomiędzy stałym kielichem dolnym na amortyzatorze, a górnym kielichem, poduszką przykręconym do nadwozia.

Kręci się jedynie tłoczysko amortyzatora. Gdyby było tak jak piszesz dolny i górny kielich musiał by być ruchome a tak nie jest.

Spójrz na poniższy rysunek.

kolumnamacperson.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że od góry jest łożysko i w nim się razem z nim się kręci sprężyna. Cały zestaw jest tutaj do kupienia http://allegro.pl/poduszka-lozysko-amortyzatora-megane-ii-scenic-i1583253734.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne mocowanie amortyzatora składa się z gniazda dokręcanego na stałe do nadwozia za pomocą bodajże 3 śrub. Potem jest łożysko Macphersona i na łożysko zakładana jest sprężyna a wszystko to jest skręcone ze sobą za pomocą kolumny Macphersona. Na zdjęciu które umieściłeś łożysko jest pokazane jako drugie od góry.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie benzyna aby sprawdzać świece. W dieslu świece mają za zadanie podgrzać powietrze w komorze spalania ale tylko podczas rozruchu, potem ich rola się kończy.

Pierdoły waść piszesz :)

Miałeś kiedyś diesla ?

Świece grzeją jeszcze długo po odpaleniu :) A dokładnie do czasu aż silnik nie osiągnie pewnej temperatury :)

Tak samo pojechałeś z tymi sprężynami ;) Dodam, że sprężyna lekko się skręca podczas ściskania jak i rozprężania ale ciężko to obrotem nazwać ;)

Wypowiadaj się może o tym na czym się znasz i nie wprowadzaj ludzi w błąd :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś kiedyś diesla ?

Świece grzeją jeszcze długo po odpaleniu :) A dokładnie do czasu aż silnik nie osiągnie pewnej temperatury :)

Mam i to nie jednego w pracy i nimi jeżdżę. Od starego forda Transita z jedną świecą do podgrzewania, przez najnowszego Transita, Fiata Ducato po VW Transportera. I jak masz kłopot ze świecami to jest problem tylko aby silnik odpalić. Potem pracuje sobie już bez udziału świec. A co do świec to możesz sobie jedynie sprawdzić czy mają przejście (nie są spalone)ewentualnie jak wygląda zewnętrzna powierzchnia jej i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalmy jedną rzecz.

Ja się zgadzam, że sprężyna "się kręci", bo musi. Ale nie zgodzę się że się kręci na kolumnie.

To co pokazałeś w linku jest górnym mocowaniem. Jest poduszka i jest łożysko. Na łożysku opiera się góra sprężyny, dół siedzi w kielichy na amortyzatorze. Tłoczysko przykręcone jest do kielicha, jednocześnie spinając sprężynę, A kielich, ten górny przykręca się do nadwozia.

Czyli mamy tak , że dół amortyzatora przykręcony jest do zwrotnicy, a góra, czyli tłoczysko do górnego kielicha, a ten do nadwozia.Czyli mamy coś takiego:

kolumnamacpexxx.jpg

A tak przy okazji cały ten element zaznaczony na czerwono z żółtą sprężyną to właśnie kolumna McPersona.

 

Oś obrotu koła przebiega dokładnie, przez środek tłoczyska i środek bolca sworznia wahacza, zamocowany w zwrotnicy.

Co się dziele w takim razie przy skręcie? A no wszystko się ładnie obraca, ale nie tak jak Ty mówisz, przypominam amortyzator jest na sztywno zamontowany do zwrotnicy i na górze tłoczysko przykręcone jest do nadwozia. Robimy skręt i co widzimy, Sprężyna sobie stoi w miejscu, no bo przecież jest sztywno zamocowana, ale przecież koło się obraca. Wszystko się zgadza, ponieważ na sprężynie, na jednym z jej końców, to wszystko zależy już od szczegółów konstrukcyjnych, jest łożysko McPersona. Jest to łożysko, a właściwie płytka, włożona pomiędzy mocowanie sprężyny a element nieruchomy, mocowany do karoserii lub na dole do zwrotnicy.

Tu ładnie widać.

mp02.gif

5- górne mocowanie sprężyny

6 - łożysko

7 - kielich górny kolumny

Z powyższych rozważań chyba jasno wynika, że sprężyna w kolumnie McPersona nie kręci się, tzn kręci się ale razem z całą kolumną.

Szczerze powiedziawszy , jeżeli sprężyna rusza się na kolumnie, to oznacza, ze coś tam nie gra i trzeba sprawdzić.

Konstrukcja kolumny jest zwarta i mała, co jest jej zaletą. Jednocześnie bardzo łatwo przenosi wszelkie drgania i stuki.

 

I jeszcze jedno kolumnę McPersona wymyślono już jakiś czas temu. Ogólnie można powiedzieć, że jest to amortyzator z zabudowaną na nim sprężyną, górną częścią złapany do nadwozia, dolną do zwrotnicy. Zasada działania jest identyczna niezależnie od marki i/lub modelu auta, rocznika, itd. Różnice konstrukcyjne polegać będą na różnym umiejscowieniu łożyska, pozwalającego na obrót całej kolumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę zmienie temat, ale wyszły dodatkowe objawy.NIe wiem czy to zbieg okolicznosci, lecz po wyczyszczeniu zawory EGR pojawiły sie kolejne problemy. Przy skrecie w prawo(nawet delikatnym) słychac i czuc wyraźne zgrzyty z okolicy prawego koła. Wizualnie nic nie widac gdy był na podnośniku. Dodam ze objawy zanikaja przy jezdzie na biegu jałowym. Objawia sie to przy jezdzie na biegu i nawet delikatnym skrecie w prawo. Praca silnika w tym przypadku wtryski maja na to wpływ?? Oczywiście drodzy koledzy liczę na pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!