Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka silnika przy rozrządzie


cin0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja też zmieniłem tą poduszkę przy rozrządzie i nic nie pomogło. Silnik lata jak latał do przodu i tyłu. Wkurzające jest to przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Trzeba to robić delikatnie żeby nie szarpało. Mnie do wymiany poduszki nakłoniło zerwanie śruby którą łączy poduszkę z silnikiem. Urwała się przy samym silniku (tzn tym aluminiowym uchwytem-osłoną rozrządu). Silnik opadł ale parę kilometrów do domu dojechałem.

Zastanawiałem się też nad wymianą tej przy skrzyni. Nawet ją wymontowałem ale z braku dostępności w sklepie zamontowałem tylko nową przy rozrządzie a tą od skrzyni po stwierdzeniu że nic jej nie jest zamontowałem z powrotem.

Myślę że jedyne wyjście to podłożyć jakąś gumę do wewnątrz tej poduszki przy rozrządzie żeby ona nie miała tyle miejsca do 'tańczenia'. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Wymieniłem póki co tylko tę poduszkę przy rozrządzie, bo wg mnie ta przy skrzyni jest w dobrym stanie. Silnik wciąż lata, ale troszkę mniej, problem z wrzucaniem biegów nadal występuje, ale wyraźnie rzadziej, czyli to wina tej poduszki.

Myślę że jedyne wyjście to podłożyć jakąś gumę do wewnątrz tej poduszki przy rozrządzie żeby ona nie miała tyle miejsca do 'tańczenia'. Co o tym sądzicie?

Zastanawiałem się dokładnie nad tym samym, chciałem zastosować np silikon, żeby wypełnić cały ten metalowy kołnierz, który oplata tę poduszkę. Co myślisz? Silnik sztywny nie będzie na silikonie (bo nie ma być), ale wyraźnie powinien ograniczać jego bujanie się.

Darekr sprawdzałeś już ten pomysł z gumą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Myślę że jedyne wyjście to podłożyć jakąś gumę do wewnątrz tej poduszki przy rozrządzie żeby ona nie miała tyle miejsca do 'tańczenia'. Co o tym sądzicie?
Zastanawiałem się dokładnie nad tym samym, chciałem zastosować np silikon, żeby wypełnić cały ten metalowy kołnierz, który oplata tę poduszkę. Co myślisz? Silnik sztywny nie będzie na silikonie (bo nie ma być), ale wyraźnie powinien ograniczać jego bujanie się.

 

Darekr sprawdzałeś już ten pomysł z gumą?

Pomysł z gumą już zastosowałem. jest trochę lepiej. Ale myślę że trzeba wymienić poduszkę przy skrzyni.

Kto ma problemy z bujaniem silnika przez poduszki niech sobie zrobi test.

1. Wrzucić 1 bieg

2. Bujać autem do przodu i do tyłu (popychać ją stojąc przed autem :mrgreen: )

Moje wnioski są takie że silnik najmocniej przestawia się właśnie na poduszce od skrzyni. Póki co jeszcze jej nie wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W sobotę wymieniam poduszkę tą z tyłu podtrzymująca silnik. Bo drgania już mnie denerwują. Zobaczymy co to da. :roll:

I jak napisze ktoś co z tym bujaniem, bo u mnie sa też obajwy bujania silnikiem. Czekam na odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie szarpie przy dodawaniu-ujmowaniu gazu w czasie jazdy, uciążliwe przy spokojnej jeździe w trasie, a także w mieście. Wymieniłem poduszkę środkową i dale j to samo, zamówiłem na jutro poduszkę prawą-górną ale jest bardzo droga, zastanawiam się czy wymienić ją czy tą lewą od skrzyni. Jak złapię za silnik ręką i nim ruszam to sobie lata luźno na tej poduszce przy rozrządzie..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

I ja się wypowiem, że również mam ten problem... poducha za silnikiem wymieniona a on nadal lata. Spróbuję wsadzić gumy w poduszkę przy rozrządzie i zobaczymy. Ostatnio podczas jazdy po starej brukowej drodze jadąc bez gazu na jedynce, przez ten luz bieg najnormalniej wypadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy taka sytuacja: zmieniłem w kwietniu prawą górną poduszkę, zrobiłem od wymiany jakieś 4 tys km, dziś sobie jadę w trasie, jedzie ciężarówka i za nią 2 auta, jadę na 4rtym biegu i szykuję się na wbicie 3jki i but żeby jakoś to wyprzedzić, wbijam 3jkę i nagle strzał spod maski, auto wpadło w wibracje, zjeżdżam na pobocze i co? pękła śruba poduszki:/

thumb_hosting_zdjec_1406226848__srub_a.jpg

 

ale czemu? co się jej stało? odkręciła się czy coś? niestety nie obeszło się bez lawety:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może za mocno ja dokręciłem?

niestety nie udało się kupić takiej samej w żadnym sklepie, w każdej coś nie było takie jak w fabrycznej.. jutro odbieram śrubę w ASO (42zł) zapytam przy okazji na serwisie z jaką siłą ją dokręcić, jeśli by nie powiedzieli to może ktoś wie ile trzeba niutków do tego przyłożyć?

 

to tak: śruba z aso jest trochę inna niż ta co mi pękła

thumb_hosting_zdjec_1406727427__20140729_135204.jpg

ale jak wykręciłem pozostałe od łapy to okazało się,że są tej samej firmy co ta z ASO i też mają ruchomą podkładkę a nie kołnierz, stąd sadzę,iż ktoś tę śrubę kiedyś zamontował/dobrał bo w Luksemburgu biedny człowiek nie mógł dać 10EURO..

prawdopodobnie śrubą się poluzowała, bo jak zakręcałem poduszkę po wymianie, to nie miałem klucza oczko-kopytko o rozmiarze 18mm tylko 19 i po pierwszym przeskoczeniu na śrubie nie kręciłem więcej coby nie zniszczyć śruby, teraz zrobiłem tak samo ale kupiłem oczko 18 i dociągnąłem, poszło jeszcze kilka obrotów śruby :/

W ASO niemiły pan co mi dawał śrubę nie chciał powiedzieć jak mocno ją skręcić, więc jakby ktoś miał takie dane to proszę o poradę

Edytowane przez blaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!