Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy co 500 km ??


raffaell2

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem z gaśnięciem auta po odpaleniu rozgrzanego, ale trochę juz schłodzonego silnika. Sprawdzałem na tym forum i zgodnie z informacjami posprawdzałem czujnik położenia wału itp itd. W końcu zrezygnowany pojechałem do elektryka i on wyczyścił przepustnicę i jak ręką odjął :)

Przejechałem z 1000 km i niestety problem powrócił. Rozebrałem sam - była troche wilgotna od oleju. Wyczyściłem i prawie ok - nie byłem na adaptacji, ale że nie gasło to olałem. Znów z 500 km i znów to samo. Pomyślałem, że jak wyczyszczę i zrobią i w serwisie adaptacje będzie ok (bo elektryk treż nie robił). Radość była ogromna gdy okazało sie to prawdą.

Niestety - na jakieś kolejne 500 km. Już po jakis 200km po odpaleniu ciepłego silnika te obroty były nieco niższe niż tydzień temu. Z dnia na dzień coraz gorzej aż problem powrócił.

 

Czy ktoś rozumie o co chodzi?

Przepustnica jest wilgotna od oleju, ale tak może być (tak wyczytałem) a oleju nie bierze wcale. W przepustnicy nie ma go na tule, żeby pływał, tylko wszystko jest jakby "naoliwione", takie tłuste.

Proszę o radę i wasze obserwacje dotyczące oleju w przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 razy do roku to pryszcz - ja 500 km przejechałem w 2 dni ostatnio i wróciło. Auto stało prawie godzinę po jeździe, odpalam i gaśnie. Jak nie przytrzymam z 10-15 sek. na obrotach to zgaśnie ponownie :-(

 

Odma jest podłączona do kolektora ssącego już za przepustnicą. Do przepustnicy natomiast dochodzi przewód z zaworu recyrkulacji spalin. Ale on raczej jej nie brudzi, bo jest czysta i tylko lekko zaoliwiona.

 

A może to już koniec przepustnicy?? :-?

Ma ktoś jakiś pomysł ?

 

[ Dodano: 2010-10-02, 19:11 ]

Bo przecież jak by lewe powietrze zasysał, to nawet po czyszczeniu by gasł,a ja mam po czyszczeniu piękne obroty

 

[ Dodano: 2010-10-06, 13:37 ]

Ale niedikładnie czytacie, albo znacie się tak jak ja ;-)

 

Odma jest podłączona do skrzynki plastikowej przez przepustnicą.

 

No ale problem nadal jest.

Spróbuję przetkać odmę, choć jeśli pryska olejem, to zatkana raczej nie jest :-?

 

[ Dodano: 2010-10-14, 10:14 ]

No i dalej dupa :-(

Wyczyściłem przepustnicę ponownie. Było troszkę oleju. Wymontowałem kolektor dolotowy, plastikową skrzynkę spod przepustnicy i wszystko wymyłem z oleju. Fakt - trochę oleju tam było.

Pod kolektorem jest obudowa odmy, w której powinny skraplać sie opary oleju. Troszkę było więc wyczyściłem. Jeden otwór tam to odpowietrzenie silnika, właśnie do tego skraplacza. Jedna dziurka mała połączona jest bezpośrednio z kolektorem ssącym (na schemacie widać że przy wolnych obrotach opary oleju idą do kolektora). Nie była zatkana. Druga duża jest połączona z plastikową obudową pod przepustnicą i przy otwarciu przepustnicy opary oleju przepływają właśnie przez nią.

Wszystko wyczyszczone a po 400-500 km znów to samo.

Czyżby uwalona przepustnica ??

Czy ktoś mi pomoże ? :-?

 

[ Dodano: 2010-10-29, 08:10 ]

Coś znalazłem !!!

Wczoraj ponownie sprawdzałem wszystkie czujniki i są ok, ale jak próbowałem odpalić rozgrzane auto z wypiętym czujnikiem tempetarury płynu chłodzącego, to pali pięknie, równo trzyma obroty i nic a nic nie przygasa. Jak go mierze miernikiem to rezystancja jest chyba taka jak powinno być - powiedzmy że przy ok. 90 stopniach załącza się wentylator. Wyłączam auto, stygnie płyn i po ok 20 min mierzę - będzie ok. 60-70 stopni i jest ok. 660 ohm. Powoli spada wraz ze spadkiem temp.

I pytanie - czy przy wypiętym czujniku komputer czasem nie przechodzi w jakis tryb awaryjny, w którym działa poprawnie ? Dodam, że ponieważ nie ma odczytów z tego czujnika, to załącza wentylator i chłodzi nim ciągle, aż do ponownego podłączenia czujnika i odpalenia auta.

A może jednak czujnik źle wskazuje i ewidentnie to jego wina ? Spróbuje jeszcze wpiąć do wtyczki opornik ok. 500 ohm tak z 15+20 min po wyłączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i już wykluczyłem czujnik temp. płynu chłodzącego. Niestety metoda odpięcia go w celu sprawdzenia czy auto zapali wcale nie przesądza o tym czy jest ion dobry czy nie. Wpiąłem zamiast niego rezystor 670 czy 680 ohm (przy temp. ok. 70 stopni) i efekt dokładnie taki jak przy podpiętym czujniku, czyli gaśnie po 2 sek.

 

Ale zauważyłem, że jak załączę sam zapłon. bez uruchamiania silnika, to przepustnica cicho piszczy i co kilka sek. coś się w niej przestawia. A piszczy tak jak stare zasilacze komputerowe które mają napięcie, ale przycisk start nie był wciśniety. Czyli chyba jednak przepustnica zdycha ... :-?

Nie dobrze, bo kupę kasy kosztuje ...

 

Sprawdźcie proszę u siebie, czy jeśli załączycie sam zapłon (auto na biegu i wciśnięty hamulec bez sprzęgła) i otworzycie maskę, to czy z przepustnicy dobiega pisk i przestawianie co kilka sek ?

 

[ Dodano: 2010-10-31, 20:46 ]

Ech, już mnie męczy ten temat. Zdecydowałem się kupić używkę , mam tylko pytanie:

czy wystarczy że zgadzają się te trzy numery ? :

408 239 822 001

82 00063 652

82 00123 061

 

Jest jeszcze jeden: 32 3233 I , ale każda ma go innego, więc to pewnie jakiś serial number ;-)

 

Zauważyłem, że takie numery miały też przepustnice z 1.6 MIFII (końcówka produkcji). Czy jeśli zgadza się nr, to mogę brać nawet z 1.6 ?

 

[ Dodano: 2010-11-17, 18:13 ]

Z drugą przepustnicą to samo - jeśli nie gorzej :-?

 

Doszło jeszcze kilka sprawdzeń różnymi interfejsami i programami i w końcu - czego strasznie unikałem - zdecydowałem sie pojechać do naciągaczy, czyli do serwisu.

 

Szukanie na clipie od 9.20 do ok. 12.00 i wniosek - wszystko OK poza kilkoma zapisanymi błędami z przepustnicy (ale to może być przy zamianie) i zalecają - tylko nie spadnijcie ze stołków ze śmiechu - czyszczenie przepustnicy :mrgreen:

Normalnie kolka mnie złapała od razu ze śmiechu.

Mówię, że przez ostatnie 2 m-c czyściłem 5 razy, więc grzebią dalej.

Dostałem auto o 17.00. Poprawione kostki na przepustnicy i chyba potencjometrze przyspieszenia. To najprawdopodobniej to.

Ale na drugi dzień po pracy to samo. Rozgrzany zaraz gaśnie :-/

 

Gówno nie serwis, a renault gówno nie auto ... :evil:

 

A jeszcze jedno ciekawe - to też im powiedziałem, bo może to by coś im podpowiedziało, ale chyba ja mam takie pojęcie jak w serwisie - jak zapalę i szybko ruszę, albo chociaż koła zaczną się toczyć i ruszy prędkościomierz to już pracuje silnik równiutko jak nóweczka. Ale wniosków z tego żadnych, ani z mojej strony, ani tym bardzie ze strony serwisu :-?

 

[ Dodano: 2010-12-15, 12:44 ]

Problem wreszcie rozwiązany :(

Już 3 tygodnie, ok. 1200 km i jest cacy.

Firma Dróżdż elektronika z Czeladzi rozwiązała mój odwieczny problem. Wgranie nowego softu do kompa i wszystkie problemu zniknęły :( Nie pisałem od razu bo chciałem trochę pojeździć, żeby przetestować.

Tylko portfel sie skurczył o 500 zł, ale za wiedzę sie płaci (dlatego unikajmy serwisów !!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Raffaell2, mam taki sam silnik jak Ty, IDENTYCZNE objawy, więc szykuję się powoli do czyszczenia przepustnicy. Czy ktoś mi powie w jaki sposób ją wymontować w tym silniku? Wydaje mi się, że muszę najpierw wymontować górny kolektor dolotowy. Czy da radę jakoś inaczej?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymontowujesz rurę, która idzie od filtra powietrza do silnika - powinna się ona trzymać na zaciskach, które należy poluzować. potem przepustnicę odłączasz (kabelek) od samochodu i odkręcasz bodajże 4 śrubki, ale może być do nich dosyć trudny dostęp. Sorry jeśli coś pominąłem lub napisałem nieprecyzyjnie, ale przyglądałem się jak mi mechanik czyścił przepustnicę i w demontażu nie było wielkiej filozofii :P. Jednakże podobno po wyczyszczeniu należy ją przyuczyć w jakiś sposób - co do tego jednak nie mam pewności i nie potrafię stwierdzić na czym miałoby to polegać.

 

Możłiwe jednak, że sam będę niedługo zlecał czyszczenie przepustnicy przy okazji robienia rozrządu z KZFR i jesli sie czegoś konkretnego dowiem to napiszę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jogurt12, widocznie masz inny silnik, bo F4J 730 nie ma rury od filtra do przepustnicy, bo filtr jest zamontowany jakby na przepustnicy (sztywna puszka). Śruby od przepustnicy są chyba pod kolektorem, czyli od przodu przepustnicy, czy może ktoś potwierdzić, czy muszę zdejmować kolektor i odpinać czujniki?

 

Z tym przyuczeniem to chyba kit, Raffaell nie przyuczał jak sam czyścił i chodziła.

 

obrazek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jogurt12, dzięki za zainteresowanie się :P

 

meganecoupe02 dzięki, bardzo pomocny plik.

 

Ktoś wie jaki jest nr katalogowy tych uszczelek/oringów potrzebnych do wymiany przy czyszczeniu przepustnicy w silniku F4R 730 1.4 16V? Google i allegro nie pomogło.

 

Pozdrawiam

 

 

Ps. Znalazłem coś takiego, ale nie wiem czy potrzebuje oba, czy jak?

http://sklep.salko.pl/produkt,69371,469,or...v-wylot-el.html

 

http://sklep.salko.pl/produkt,68648,469,or...-16v-wylot.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R 730 1.4 16V?

pomyliłeś silniki.

1.4 16V to K4J

2.0 16V to F4R

Oringi dopasujesz w sklepie z uszczelnieniami technicznymi i będzie o wiele taniej niż w aso.

W którymś temacie na forum były podawane wymiary.

http://megane.com.pl/scenic-iphii-wysokie-...iku-vt25454.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, chodziło mi o K4J

 

A uszczelki to:

Grubsza uszczelka nr 82 00 068 583 grubość 0,8 cm średnica 7 cm

Cieńsza uszczelka nr 82 00 068 566 grubość 0,4 cm średnica 6,5 cm

 

Wklejone z postu, który mi podesłałeś, dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wymieniłem dziś filtr powietrza i dalej mam to samo czyli to o czym pisał kolega w pierwszym poście. Chciał bym sam wyczyścić przepustnicę ale nie wiem dokładnie gdzie jest czy mógł by mi ktoś pomóc wkleić zdjęcie albo coś podobnego? silnik 1.4 16V 2004

Edytowane przez solaris84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!