Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło się kończy?


awrzosik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Renault Megane II ph I 2004r 1.5dci 60kW (82KM) silnik k9k (chyba 722), skrzynia 5-cio biegowa z wstecznym wrzucanym jak "6".

A teraz o co chodzi Smile Podczas jazdy samochód na biegu 1,2 zachowuje się normalnie, sprzęgło bierze normalnie, nie szarpie, natomiast podczas jazdy na 3, 4, 5 biegu podczas gwałtowniejszego przyśpieszania, np wyprzedzanie, powyżej 2000obr obroty raptownie rosną, natomiast samochód nie przyspiesza, po chwili dopiero obroty trochę spadają, tak jakby załapywało, samochód dopiero zaczyna przyśpieszać, objawy niby ślizgającego się sprzęgła, ale dlaczego dzieje się tak po 2k obrotów oraz na biegach 3,4,5, reszta jest ok. Czyżby ślizgało się od 2k obrotów gdy włącza się turbina i sprzęgło nie daje rady?

Samochód "po leasingowy" czyli swoje już dostał, ile tak orientacyjnie dożywa sprzęgło (pomogłoby mi to ocenić czy pokazywany przebieg jest w miarę realny) w chwili obecnej to ponad 270kkm.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i tak trochę pożyło 270 tysia to sporo tak to już jego ostatnie tchnienia miałem taki przypadek w fordzie na początku też się ślizgało przy przyśpieszaniu na wyższych biegach a pod koniec to już nie szło szybko ze świateł wystartować tak że kolego czeka cię wymiana sprzęgła :-| możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić czy się czasami linka nie zaciera ale to mało prawdopodobne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego, ponieważ w poprzednich samochodach koniec sprzęgła objawiał się głównie przy ruszaniu, lub zmianie biegów, uślizgiwało się wtedy, a tutaj jak do tej pory tylko podczas przyśpieszania na wyższych biegach. Dobrze,że tutaj nie ma dwumasowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze się tak samo zużywa i objawy też są różne moje było tak zużyte że jak zaczynałem cofać to było słychać sprężynki te w środku tarczy fachowo to się nazywa chyba tłumik drgań ale w 100 % pewny nie jestem :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku max moment obrotowy jest coś ok 2 tys obr/ min. Dlatego też wtedy zaczyna ci się ślizgać sprzęgło. W atmosferycznych benzyniakach jest zupełnie inna charakterystyka dlatego nie ma co porównywać do TD ;-) Z tego co piszesz to ewidentnie sprzęgło. Jeżeli faktycznie przelatało 270 Tyś. km to wynik godny pogratulowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podpinam się pod temat, nie chcę zakładać nowego. Wydaje się mi iz w moim ( Żony bolidzie) jest coś nie tak z sprzegłem. Sprzegło bierze przy podłodze, a niedociśnięcie padału na max w podłoge potrafi powodować problemy z wrzuceniem biegu. Szczególnie wsteczny ale też z 2 na 3. Czasami jest też problem z wypięciem biegów . Wrzucam bieg rozpędzam wciskam pedał a wajcha nie chce ani drgnąć poprawka pedałem plus chamska siła i wyskakuje ! Sprzegło się kończy? 135 tyś przebiegu więc nie tak dużo. Regulacja jakaś, cos spadło ,przesuneło się ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem odrazy sprzęgło więc nie wiem ile sam wysprzęglik, awaria wysprzęglika zaczęła się najpierw od trudności z biegami, a późnij pedał sprzęgła nie odbijał do końca, a na sam koniec został w podłodze.

 

Dodano: 01 wrz 2011 - 08:49

wysprzęglik myślę że do 200 + wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!