Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie obroty


grabek246

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem podobny problem z obrotami w 1.4 16v próbowałem chyba wszystkiego (podpinanie pod kompa, nowy filtr pow., czyszczenie krokowego, sprawdzanie wszystkich wężyków itd.) ale dzisiaj przeczytałem rano manuala z wymianą uszczelek na przepustnicy (jestem z Częstochowy te dwa oringi kupiłem u mnie za 8zl) godzinka roboty i obroty juz sa tak jak powinny być (wcześniej skakały nawet do 1500 na ciepłym silniku)

Jednak mam pytanie odnośnie odpalanie auta po skończonej pracy i podłączeniu akumulatora: czemu nie można dotykać gazu tylko czekać aż silnik się nagrzeje, co on wtedy buduje sobie nowe mapy? i co jeśli tak nie zrobię (bo nie zrobiłem tak, a silnik chodzi normalnie) a może wtedy będzie więcej palił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie możne to co powiem będzie głupie...ale...problem z tymi falującymi obrotami zaczął się od momentu w którym próbowałem zmienić przełącznik zespolony świateł...odpiąłem akumulator i cala operacja trwała jakieś 30 minut, po tym wszystko musiałem złożyć i gdzieś jechać...odpaliłem i od razu ruszyłem...może być tak ze w kompie się coś po przestawiało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być tak ze w kompie się coś po przestawiało??

Z doświadczenia tego nie wiem aczkolwiek we wszystkich postach jakie czytałem o czyszczeniu krokowca np było żeby autko chodziło na wolnych obrotach po resecie kompa aby krokowiec mógł się ustawić dobrze. Wg mnie może być tak jak piszesz, ale głowy sobie uciąć nie dam. Zdejmij klemę - odczekaj trochę i podłącz, odpal autko żeby chodziło tak ze 2 minuty na wolnych obrotach i zobacz czy się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

theeye7777, zaraz sprawdze i dam znac czy to cos dalo...

P.S wiec tak: samochod po odpaleniu ladnie trzyma obroty na biegu jalowym, jeszcze musze sprawdzic jak to jest podczas jazdy ale cos sie widzi ze problem zostal rozwiazany

P.P.S obroty na jalowym sa ok, podczas jazdy tez zniknol problem (jak sie zminialo bieg obroty podskakiwaly) chociaz zdaza sie tez ze czasami faluja troszeczke, musze jednak sprobowac wymienic te gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Podłączę się do tematu, bo niestety on też mnie dotyczy :) Od 2 miesięcy jestem posiadaczką Megane 1,4 16V z 1999r. (już po lifcie) i od pewnego czasu zauważyłam, że zimny silnik ma wysokie i falujące obroty. Najgorzej jest rano, wsiadam, odpalam i obroty 2000. Wyjeżdżam z garażu, obroty 2500, po przejechaniu 200m, obroty 2200-2500, silnik zachowuje się tak, jakby cały czas jechał na ssaniu. Po przejechaniu 500m, obroty 2000, po wysprzęgleniu - falują 1500 - 2000. I tak w kółko, aż do momentu, gdy silnik porządnie się rozgrzeje, choć też zdarza mu się, że obroty falują, ale już mniej, 1000-1250. Poczytałam trochę postów Szanownych Kolegów i wymieniłam silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury, jednak te zabiegi na nic się zdały :) Silnik jak wariował, tak wariuje, a ja razem z nim. Gdzie jeszcze mam szukać przyczyny takiego stanu rzeczy ???

Proszę o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junia22, Sprawdź szczelność dolotu. Jak stoisz przodem po auta, po prawej stronie silnika od góry powinien być taki czarny cienki wężyk średnicy ok 5mm (tak około). Upewnij się że jest cały i dobrze wetknięty na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, tak, wiem, ale w 16stkach jest też taki wężyk plastikowy widoczny od przodu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeję kotleta u mnie sprawa wygląda następująco :

falowały mi obroty ale tylko przy ujemnej temperaturze wyczyściłem krokowca na krótko pomogło potem znowu to samo odpalam rano 1200 przejadę 1km stanę faluje 1200- 1800 zgaszę odpalę i jest Ok :-/

 

kupiłem krokowca wymieniłem było dobrze dziś rano - 9 na termometrze odpalam falują zgasiłem odpalam ponownie jest OK przejechałem 9 km. zgasiłem pod sklepem wracam za 10min. kręci ale nie zapala dodałem gazu chodzi puściłem zgasł :-x przytrzymałem trochę na obrotach chodzi ale od 1400 do 2000 stoję na światłach ludzie na mnie jak na głupka :shock: dojechałem do roboty odpiąłem wtyczkę od krokowca nic dalej wariuje :-/

wykręciłem poszedłem przedmuchać włożyłem odpalam jest ok pochodził chwilę zgasiłem odpalam i znowu obroty 1200 (silnik w pełni rozgrzany)

 

Najlepsze na koniec kręcę kierownicą a obroty zaczynają znowu falować odłączyłem ten czujnik przy pompie wspomagania a i tak przy kręceniu zaczynały falować :-(

uszczelki na przepustnicy były wymieniane jakieś 1,5 roku temu w serwisie czyżby się już skończył ich żywot ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelki na przepustnicy były wymieniane jakieś 1,5 roku temu w serwisie czyżby się już skończył ich żywot ?

Możliwe że jakaś kiepskiej jakości guma była albo już zleżała i mogły się faktycznie skończyć, albo silnik się bardzo rozgrzewał i stygł no i wtedy guma szybko traci właściwości swoje

Najlepsze na koniec kręcę kierownicą a obroty zaczynają znowu falować odłączyłem ten czujnik przy pompie wspomagania a i tak przy kręceniu zaczynały falować :-(

Normalne, u mnie jest tak samo, jak kręcę kierownicą to obroty idą w górę o jakieś pare mm i znowu spadają, trwa to sekundkę.

 

Odkręć sobie na spokojnie przepustnicę sam, masz manual więc zrobisz to spokojnie sam.

Zobaczysz wtedy uszczelkę i będziesz wiedział na 100%, albo do mechanika zaprowadź jak nie znasz się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!