Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka świec żarowych, ciągle, ale sporad


supaplex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pacjent to F9Q 732 102km 200Nm. licznikowo 180tyś, faktycznie na 75% też.

Nie zależnie od temperatury zewnętrznej (ostatnie małe mrozy, czy wcześniej środek lata). Nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany po jeździe czy zimny. Nie zależnie od tego czy silnik odpalam, czy tylko przekręcam kluczyk, by zaczęła się "dyskoteka" diod na desce rozdzielczej...

 

Diody w czasie "dyskoteki" palą się ładnie, jak w każdym scenicu. Jak zimniej to kontrolka świec trochę dłużej - normalne. Jednak po wygaszeniu wszystkich diod kontrolnych i odczekaniu 5 sekund potrafi zapalić się kontrolka świec żarowych. Całkiem losowo. Nie ważne czy w ciągu tych 5 sekund włączę silnik czy nie. Nie ważne, czy silnik włączę wcześniej, w czasie "dyskoteki" diod czy po 30 sekundach. Stan klimatornika oraz radia nie mają na to również wpływu.

 

Losowo, włączy się po "dyskotece" kontrolka świec żarowych, która potrafi się świecić przez 100km i w tym czasie auto nie sprawia żadnych problemów! Ciągnie od 1600obr, nie świszczy turbina, rozpędza się do 140km/h i dalej - bez problemu. Ciągnie na każdym biegu, nie gaśnie... nic!

Wystarczy zapłon wyłączyć, włączyć jeszcze raz i jeżeli się po tych w/w 5sec od końca "dyskoteki" nie zapali - można zrobić kolejne 100km bez kontrolki świec żarowych. Również w warunkach idealnych.

 

Przepływomierz czy podłączony, czy odłączony - nadal jest taka losowość. EGR czyściłem dwa razy. Za pierwszym razem był syf jak na zdjęciach w jakimś poradniku. Po 1,5tyś km czyściłem drugi raz - syf był dokładnie taki sam, a błąd losowo jak się pojawiał, tak nadal się pojawia. Z odłączonym EGR w stanie zamknięcia (po odłączeniu, wyjąłem by sprawdzić i wyczyścić) losowość nadal występuje.

 

Czyściłem rury dolotu, było ślisko od oleju. W zagłębieniach złącz rur zebrało się troszkę, ale oleju nie bierze nie wiadomo ile.

 

Filtr oleju, paliwa, powietrza, kabinowy. Olej, płyn chłodniczy, hamulcowy. Wszystko to, wraz z rozrządem zmienione w sierpniu - jakieś 2,5tyś km temu. Przed tą kompleksową zmianą, jak i po kontrolka się dokładnie tak samo zachowywała.

 

"Jedź chłopie do serwisu na Clipa..." chciałoby się rzec. Jednak wcześniej chciałbym zapytać co mogę jeszcze sprawdzić, odłączyć, poruszać. Może ktoś - mimo znanych już wszystkim błedó kontroli świec żarowych - miał podobny problem ?

 

PS. Ile kosztuje Clip w ASO, a ile ~$ u "zewnętrznego" mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

supaplex ostatnimi czasy była promocja w serwisach i za Clip'a kasowali 50zł. Ale jeśli nawet zapłaciłbyś 100 to moim zdaniem i tak warto. Uważaj na różne nieautoryzowane serwisy z "Clipem". Potrafią nieźle namieszać w elektronice. Już lepiej skorzystać z dobrego kompa np. Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

supaplex, widzę, że nie boisz się zajrzeć pod maskę, więc spójrz tu:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-elektro...enia-vt9012.htm

Sprawdź czy wężyki są całe.

Podczas czytania pierwszego postu obstawiałbym przycinający się egr, ale już go wykluczyłeś. Najlepiej i najszybciej będzie podpiąć pod komputer, bo to prawdopodobnie wina któregoś czujnika, a zgadywanie i wymiana każdego po kolei będzie droższa niż diagnoza komputerem ( a przy okazji sprawdzisz sobie inne błędy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wężyki są całe.

 

Generalnie te wężyki są całe. Ten który idzie do dolotu (wchodzi w miejscu, gdzi pobierane jest podciśnienie do serva) wyjąłem i przedmuchałem. Oczywiscei również zatkałem go palcem z jednej strony, dmuchając z drugiej - jest cały.

 

Potencjometr gazu... wiem gdzie jest, ciężki tam dostęp. Faktycznie mam też wrażenie, że od dołu, od 1tyś do tych 1,5tyś trzeba gaz wcisnąć dość solidnie. Nie wiem czy to tylko moje odczucie z przesiadki z lekkiego i dość zrywnego Matiza do dużego kolosa w disel'u, ale ten dolny zakres to jakby muł był. Czasami ruszenie z miejsa sprawnie wymaga wciśnięcia gazu solidnie, odczekania 1-1,5sek, aż sie rozkręci i dopiero start. Matiz leciał odrazu jak mu dałem po gazie.

Fakt - jak go już wyrwie od 1,6-1,7k obrotów to leci jak dzikus jakiś.

 

No ale potencjometr. Czy jeżeli już sie do niego dostanę są jakieś sposoby aby go sprawdzić? Ktoś coś moze skrobnąc na ten temat ? Da sie coś tam podregulować, linkę podciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem na darmowym komputerze, ale nie clip. Wykazało kilka nieznacznych problemów w pamięci. Jeden był m.in od spadku napięcia (voltage). Prawdopodobnie akumulator już słaby, ponieważ w czasie rozruchu na chwilę zamrygają jednocześnie kontroli abs,esp.

 

Pojawił się też błąd DF061 w pamięci, oraz aktywny - czyli kwestia świec żarowych - do sprawdzenia czy którą nie padłą - albo ten nieszczęsny podgrzewacz, lub nawet sterownik odpowiedzialny za to i to.

 

Inny błąd dotyczył przepływomierza. Błąd ten również występował dwukrotnie - jako błąd w pamięci i błąd aktywny. Air Circut czy coś w tym rodzaju. Idąc tym tropem sprawdziliśmy wskazania czujnika powietrza (Air temperature). Na rozgrzanym do 4 kresek aucie i odpalonym silniku w trybie jałowym wskazanie oscylowało w granicach 28stopni C.

 

Reszta wskazań dot temperatury silnika, czy nawet reakcji na wciśnięcie gazu - w normie. Były też wykresy doładowania, które zmieniały się w momencie wkręcania silnika. Nie jeździliśmy tak - wszystkie testy znajek robił na jałowym.

 

Jemu nie podobałą się tylko ta temperatura, wg niego była za wysoka. Uważa, że skoro na zewnątrz było około 6 stopni to ten czujnik powiniene też tyle wskazywać.

Czy ktoś omoze powiedzieć jakie wskazania są w takich warunkach prawidłowe?

Oraz drugie pytanie. Czy czujnik jest umieszczony w przepływomierzu i gdy źle wskazuje to muszę wymienic cały przepływomierz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik jest umieszczony w przepływomierzu

tak.

gdy źle wskazuje to muszę wymienic cały przepływomierz ?

Raczej tak, bo jest to element nierozbieralny. Jest też możliwość zmierzenia rezystancji pomiędzy poszczególnymi pinami w przepływomierzu, tylko trzeba wiedzieć, które piny są od czujnika temp. Jak znajdziesz tą informację to daj znać, zmierzę oporność u siebie. Mam sprawną przepływkę i padniętą gdzieś w garażu. Na początek bym ją po prostu odpiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek bym ją po prostu odpiął (przepływomierz).

 

Przepływomierz odpinałem. Auto prowadziło się jak zawsze, a kontrolka świec również się losowo zapalała, co by tłumaczyło iż wskazuje ona problem raczej z układem świeć żarowych. W sumie to tylko luźne myśli... czy ktoś może coś tu od siebie dodać ?

 

Po za informacją o prawidłowości wskazania czujnika powietrza (28 stopni na rozgrzanym silniku) teraz by było potrzebne znać rozpiskę pinó przepływomierza ;-)

 

Nurtuje Mnie jeszcze jedno. Skoro auto dostaje informacje o tym, iż powietrze leci ciepłe, a faktycznie leci zimniejsze to auto powinno lepiej ciągnąc od dołu czy gorzej ?

 

Funny PS: Zapaliła mi się kontrolka z pomarańczowym dystrybutorem - jak to tanio rozwiązać ;> ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz by było potrzebne znać rozpiskę pinó przepływomierza

powiedzmy, że to już jest :)

przeplywka.th.jpg przeplywka2.th.jpg

 

Jeżeli kontrolka się świeci pomimo odpięcia przepływki i egr-a tzn, że te elementy są sprawne. Sterownik świec żarowych bym wykluczył, bo on działa 8 sekund od momentu włączenia zapłonu i kilka sekund po uruchomieniu silnika.

Jeżeli błąd nadal występuje, to winne mogą być wtryski, ale to na chwilę obecną trudno stwierdzić. Clip mógłby tu pomóc.

 

Nurtuje Mnie jeszcze jedno. Skoro auto dostaje informacje o tym, iż powietrze leci ciepłe, a faktycznie leci zimniejsze to auto powinno lepiej ciągnąc od dołu czy gorzej ?

Zimne powietrze - efektywniejsze spalanie więc powinien zbierać się lepiej, ale to jest teoria. Jak komputer wykrywa jakiś błąd to zachowanie może być inne.

 

Funny PS: Zapaliła mi się kontrolka z pomarańczowym dystrybutorem - jak to tanio rozwiązać ;> ?

Opornikiem za 20gr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik świec żarowych bym wykluczył, bo on działa 8 sekund od momentu włączenia zapłonu i kilka sekund po uruchomieniu silnika.

A może to jednak on? Wczytaj się w pierwszego posta.

Losowo - tuż po zakończeniu dyskoteki, która nie trwa więcej niż 8 sekund ikona się potrafi zapalić i wtedy świecić do cna. Może właśnie sterownik mi się zacina/powoduje problemy lub po prostu wskazuje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

supaplex, żeby to wykluczyć, musiałbyś podmienić na sprawny. Nie będziesz w najbliższym czasie w stolicy ? :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bliżej miałbym do Płocka...

 

No nic - obserwuje temat, może ktoś jeszcze skomentuje jakiś fragment po swojemu. Ja yweryfikuje w weekend te świece i pogrzebie przy tym sterowniku.

 

[ Dodano: 2011-03-27, 19:43 ]

Świece po zimie zmieniłem. Okazało się, że były wszystkie spalone, a mimo 20 stopniowych mrozów, za drugim, trzecim kręceniem Scenic odpalał.

 

Podłączyłem go do innego Launchera, przy którym diagnosta pokazał mi, że przepływomierz nie podaje wartości powietrza w kilogramach. Pokazywał ciągle 0kg (jakaś jednostka związana z kilogramami). Sprawdził też przewody: fioletowy i biały idący od przepływomierza do zbiorczej kostki komputera iwykluczył brak przejścia.

 

Nie demontujący przepływomierza wskazał na niego. Temperatura z czujnika umieszczonego wewnątrz przeływomierza (ta sama kostka), jest prawidłowo mierzona.

 

Czy to by pokrywało się z objawami z pierwszego posta?

Czy przepływomierz z takimi objawami nadaje się do demontarzu i oględzin przeze mnie w celu przywrócenia sprawności, czy raczej zabierać się do tego, mając następny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!