Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik dziwnie klekocze na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie! Gwarancja 4 lata i niech się dzieje co chce. Mój po 5000km ładnie piszczy jak jest zimny mimo garażowania. Po przejechaniu 2-3 km jest cicho. Pisk jakby pasek klinowy piszczał.

Podobno silnik jest od nissan -japoński i dziwią mnie takie dźwięki jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podbijam temat, dzisiaj byłem z Meganą (1,4 tce) w serwisie. Oczywiście nic nie słyszą, wszystko ok. Teraz jest 8 tys. km przebiegu, od 7,5 silnik zaczął pracować dosyć głośno (akceptowalny poziom), ale wcześniej nie dało się usłyszeć pracy silnika, gdy siedziało się w aucie. Teraz mam wrażenie jakbym siedział w aucie z dieselem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie chyba pracuje chyba cały czas tak samo od nowości i wygląda to tak:

 

 

na zaprezentowanym filmiku słychać pracę silnika ponadprzeciętnie głośno (tem zew. -12 st, silnik ciepły) - w rzeczywistości tak nie jest <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę powiedzieć, że u mnie też dość głośno pracuje, zwłaszcza na jałowym biegu - może przypominać pracę cichego diesla. Podczas jazdy do wyciszenia nie mam zastrzerzeń.

Myślę, że raczej nie można tu mówić o usterc. Tym razem chyba rzeczywiście ten typ tak ma. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam może jeszcze że jak siedze sobie w kabinie to silnika nie slysze wcale <szukaj> i juz nie raz probowalem wysiadać z samochodu zostawiajac włączony silnik - powstrzymywal mnie tylko zalaczajacy sie dzwięk hamulca ręcznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadło.

W sobotę musiałam "użyczyć" moje miejsce garażowe innemu autu. Mój Scenik stał całą sobotę i niedzielę pod chmurką przed garażem. W poniedziałek nad ranem było z -17 stopni.

O godzinie 8:00 było tylko -9. Podczas odpalania auta usłyszałam klekot jak z dizla... Auto stało z 5 minut zanim ruszyłam. Klekot ustał dopiero po 10 minutach jazdy. Podejrzewam, że ten silnik nie lubi chłodu.

Dodatkowo miałam fajną czapkę ze śniegu <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.. Wczoraj uslyszałem takie delikatne pykanie po pracy, cieżkiej dla samochodu ( Taxi ^^ ). Dzis rano było podobnnie, dopiero po 3 godzinkach sie uspokoilo, byłem w serwisie i tylko wsponiałem o tym pykaniu, odrazu mi powiedzieli ze to KFZR, a że delikatnie poci mi sie dekielek tam w okolicach rozrządu zrobią za jednym zamachem...No cóż bywa, jedyny plus tej usterki to to ze przy 60tys będe miał wymieniony rozrzad na nowy wiec jestem do przodu z tym elementem 60tyś km.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć,

nie będę zakładał nowego wątku, bo mam podobny problem - klekotanie na postoju. W moim przypadku występuje ciągle, bez względu na temperaturę i wilgotność powietrza, czy temperaturę silnika. Jedyne co zauważyłem, to to że wzrasta wraz z obrotami, dźwięk jest słyszalny tylko w kabinie i dobiega z prawej strony auta. Oczywiście byłem u speców, ale nikt nie wie co może być tego przyczyną. Przejrzałem niniejszy wątek i wypisałem sobie kilka potencjalnych powodów:

- wpada w rezonans jakaś blacha - u mnie chyba nie, bo dźwięk jest regularny;

- KZFR - u mnie chyba nie, bo silnik nie gaśnie, odpala bez grzechotania;

- elektrozawór KZFR - u mnie chyba nie, bo dynamika ok., obroty ok., nie gaśnie na wolnych obrotach, klekotanie ciągłe, a nie okresowe;

- popychacze zaworów - tu mi trudno coś powiedzieć;

- TTTM - to by było najprostsze rozwiązanie :applause:.

Co o tym sądzicie? Pomóżcie coś w mojej sprawie, bo te klekotanie robi się coraz bardziej upierdliwe. Może jakaś rolka osprzętu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!