Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żarówki LED


T.Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zamontowałem w tylnej lampie żarówki led BAY15D (postojówka i stop).

Postojówka nie świeci a stop świeci (druga postojówka świeci). Po podłączeniu oprawy żarówek do zasilacza 12V wszysko działa jak trzeba a w aucie nie. Standardowa żarówka (z żarnikiem) działa prawidłowo.

Co może być przyczyną takiego działania tych ledowych żarówek? U was też tak jest?

Są to takie żarówki jak na zdjęciu

post-17361-1287777439_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy, nie chcę wchodzić w Twoje umiejętności, ale obejrzyj dobrze boki tych żarówek i starych i nowych. Na bokach mają takie małe cycuszki, z jednej strony cycunio jest wyżej a z drugiej niżej, czasem nie pchałeś ich na siłę? One są tak zbudowane, aby weszły leciunio na swoje tory, tak jak gwint na śrubce, źle załapiesz i nie zadziała. Jak kręciłeś na siłę bo szło, to po prostu wejdą, ale te dwie cyny na dnie obudowy nie dotykają prawidłowo do styczników, (mogły zrobić zwarcie sprawdź bezpieczniki lub oba są na jednym styku. A może lekko przeczyść styki i te cyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Orientuję się co to te twoje "cycuszki". Służą do ustalania prawidłowej pozycji żarówki względem gniazda. Podoginałem też styki w gnieździe (widać że żarówka przy wkładaniu w gniazdo dociska te styki).Napisałem że podłączyłem oprawę pod zasilacz,czyli zabrałem ją z auta i zaniosłem do domu. Tu dopiero podłączyłem pod zasilacz.

Odkryłem coś jeszcze. Wyciągnołem żarówkę z gniazda (oprawa podłączona w aucie) i połączyłem ją przewodami ze ścieżkami postojówki w oprawie. Żarówka świeci :shock: .

Więc czemu to dziadostwo nie świeci postojówką gdy jest w gnieździe :) :evil: .

Prąd na stykach ma, styki podgięte, oczyszczone, co jej jeszcze trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale ogarnij temat z takimi żaróweczkami, bo one świecą na wprost, a jak masz klosz oryginalny, na zwykłą żarówe, to oryginalny klosz jest pod nią konstrułowany, więc sprawdź, czy nie lepiej świeci na zwykłej żarówie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno T.Boy, czy czasem w Twoich lampach lub instalacji nie było przeróbek lub doróbek: np. czy oprócz fabrycznych wszelkich lampek, ktoś czasem nie założył ozdobnych obrysówek, które świecą po włączeniu co najmniej postojówek a mrygają na kierunkowskazach? Jeśli tak, to działa to na zasadach +/-, wtedy ledówki mogą nie działać, bo postojówki do mrygania podłącza się pod minus, a wiadomo jest że dioda nie zaświeci jak plusa podłączysz do minusa, sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jedno. Po co wkładać takie żarówki do lamp, które nie są do nich przystosowane ?

Oszczędności to nie daje żadnej, a wręcz będzie gorzej świecić bo nie będzie wykorzystywany odbłyśnik tak jak przy tradycyjnej żarówce. Pomijam fakt, że jak ktoś Ci wjedzie w tyłek i znajdą takie żarówki to mogę tego użyć w celu niewypłacenia odszkodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i faktycznie klosz nie jest do tych żarówek przystosowany. Dlatego nie świeci postojówka a hamulec świeci? Klosz powoduje nie zapalanie się postojówki w tej żarówce? :shock:

Wydaje mi się że to nieprawda. Moim problemem nie jet klosz a żarówka led. Problem ten polega na tym że gdy żarówka led jest w gnieździe nie zapala się postojówka w momencie włączenia świateł pozycyjnych a zapala się w momencie wciśnięcia hamulca.

Po podłączeniu "na krótko" do ścieżek oprawy i podłączaniu kolejno styków żarówka led działa jak trzeba, a żarówka żarnikowa włożona do gniazda świeci gdy włączam postojówki. Świeci też gdy nacisnę na hamulec.

Wydaje mi się że jaśniej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy, skoro już naprawdę nie wiesz jak sobie z tym poradzić i tak jak piszesz po podłączeniu na krótko LED-y świecą a na stykach jest + to pozostaje moim zdaniem złapać lutownicę w łapki i po prosty nadłożyć cyny na styki żarówki. Prawdopodobnie po wciśnięciu LED-y w cokół nadal brak styku. No i podoginaj (zacieśnij) jeszcze styki w kostce na przyłączu lampy. Mnie też to w konia kilka dni robiło pomimo, że z pomiarów wychodziło, że wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy, no nie ma cudów , skoro żarówa (normalna) świeci, przy LED-ach jedna jest OK, a druga świruje to tylko brak zasilania do samej LED-y, a właściwie jednego światła wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!