Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II vs Grand Scenic II


norbert_p

Rekomendowane odpowiedzi

Czy podczas wypalania można wyłaczyć auto?

Zależy jakie wypalanie masz na myśli :(

Jeśli fizyczne to nawet wskazane wyłączenie ponieważ FAP zostaje wymontowany i wypalanie odbywa się na zewnątrz auta.

Jednak po tym co piszesz to wnioskuję, że chodzi ci o wypalanie w aucie.

Odbywa się to samoczynnie podczas jazdy np na dystansie 70 km mniej więcej ze stałą prędkością, wtedy to raczej nie wyłączysz auta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, tak chodzi mi o wypalanie podczas jazdy. Czy podczas takiego procesu jest się bezczynnym? Czy ma się jakiś wpływ na to? Przytaczam swój poprzedni przykład z "pracą". Jeśli dojadę do pracy i akurat włączy mi się "wypalanie" to lipa. Muszę wtedy wyłączyć auto. Co wtedy? Filtr się zapcha? Czy po ponownym właczeniu ten proces znowu się "uaktywni"?

Sorry za takie "upierdliwe" pytanie na temat tego FAP-a, ale nie miałem nigdy do czynienia z czymś takim... No i jest to jak na razie dla mnie jedyny minus w Scenikach II...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale pisałem Ci jak wypalać - pojawia się komunikat by wypalić i powinieneś jechać z odpowiednią prędkością w odpowiednim czasie. po wypaleniu komunikat zgaśnie.

nie trzeba zaraz po komunikacie rozpocząć wypalania, można to zrobić w dogodnym momencie. to nie ma wpływu na turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek, i właśnie tego chciałem się dowiedzieć. Czy gdybym odsuwał to wypalanie to czy ten filtr w końcu by się zapchał?

A tak na marginesie to gdzie bym mógł poczytać na temat tego FAP-a w Scenikach II? Chodzi mi o taki zbiór wszystkiego na temat tego filtra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co ci szkodzi raz na ruski rok wyjechać w trasę i wypalić dziada?? toż to zrobisz to i nawet nie będziesz wiedział.

 

nie ma jakiegoś kompendium nt. FAPa w SCII. podałem ci wcześniej linka. poczytaj go wreszcie i nie dygaj!! bądź facetem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to mam :mrgreen: Dostałem dzisiaj na maila od Kol. hajer_mihau. A czy ktoś ma może całą instrukcję do Sceniców II. Chodzi mi o instrukcję do aut z lat 2006-2009. Właśnie ta strona powyżej jest z tej instrukcji... W serwisach ASO powiedzieli, że nie mają (lub nie chcą mieć...). Na allegro taka instrukcja to 100zł z przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolety w tylnych drzwiach były dostępne od wersji wyposażenia Expression, za to rolety w trzecim rzędzie są dopiero od wersji wyposazenia Privilage, przy czym w wersjach od 2006r. (po lifcie) tylko w wersji siedmiomiejscowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś Lagunę I z silnikiem 1.6 i przy wyprzedzaniu musiałem np wyłączać klimę, bo przy takiej masie było to co najmniej żenujące)

 

Całkiem niepotrzebnie. W momecie wyprzedzania, a więc potrzeby gwałtownego przyspieszania - ECU i tak wyłącza sam sprężarkę klimatyzacji i włącza znów po ustalibilizowaniu się obrotów (czyli po manewrze wyprzedzania).

Że tak jest można nawet sprawdzić na sucho. Samochód pracuje na luzie. Gwałtownie wciskamy przyśpiesznik (zwany gazem). Obroty się zwiększają. Puszczamy gaz. Obroty opadają, spadają do obrotów biegu jałowego i po chwili powinniśmy usłyszeć charakterystyczny stuk sprzęgła sprężarki (czyli włączenia klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak jest:

- w moim aktualnym SII

- w moim poprzednim Lanosie

- w ASTRZE III teściów

Przez analogię uważam, że jak w takim aucie jak Lanos to było - to i w Lagunie na pewno jest. Jak byłem aktywnym uzytkownikiem forum lanosowego - ktoś wrzucił skan instrukcji serwisowej lanosa. Były tam wypisane wszystkie warunki kiedy ECU wyłącza klimatyzację. Lektura była bardzo ciekawa - teraz już tego nie jestem w stanie odnaleźć. W uproszczeniu można było napisać: gdy użytkownik potrzebuje więcej mocy - TO --> wyłącz klimę.

A warunki były mniej więcej tak opisane (to jest przykład szczegółowości, dane liczbowe podaję z głowy i nie są prawdziwe, tylko dla zobrazowania jak to było tam określone). Było to w formie tabeli, mniej więcej tak: gdy przepustnica w czasie 500ms (milisekund) wychyli się o co najmniej 17%, a obroty silnika wzrosną mniej niż o 11% - to WYŁĄCZ KLIMĘ itd. Warunków takich było jak widzę tą tabelę przed oczami (pamięć fotograficzna) 6 albo 7. Szkoda, że sobie tego wtedy gdzieś nie zapisałem.

Lanos to była konstrukcja z poprzedniego wieku, tandetny samochodzik - i to miał, więc mozna uznać to za norme dla każdego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!