Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co i jak zrobić przy czyszczeniu przepustnic


tomekq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Założyłem nowy temat ponieważ od dwóch dni szukam informacji na temat czyszczenia przepustnicy i nic konkretnego nie mogę znaleźć. Bardzo was proszę o informację na temat w jaki sposób co i gdzie wyczyścić aby doprowadzić przepustnicę do stanu używalności. Mam kilka objawów które by świadczyły o tym że należy się jej konkretne czyszczenie.

Ale nie wiem jak się do tego zabrać. Nie wiem co czyścić czym to się czyści, na co zwrócić uwagę aby dobrze to zrobić. Chyba że brak konkretnych informacji to informacja że to tylko zaprzyjaźniony zakład może cos takiego zrobić.

Czy po takim czyszczeniu muszę jechać na komputer aby przywrócić ustawienia fabryczne??

Jeżeli można to zrobić samemu i nie jest to zbytnio skomplikowane proszę o wskazówki. Dziękuje i pozdrawiam :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje kolego za zainteresowanie.

Mam jeszcze takie pytanko. A jak rozbiorę tą przepustnicę to można tam coś pomylić i odwrotnie złożyć, czy raczej tego nieda się pomylić. I jeszcze jedno a co z jakąś adaptacją - czy ten silnik tego wymaga czy zakładamy wyczyszczoną i jazda.

Dziekuję i piwko się należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam, podepnę się do tematu. Mam problem z odłączeniem tej kostki elektrycznej co znajduje się na przepustnicy, topornie mi to idzie i nie chce coś urwać, moze ktoś wytłumaczy jak to się odpina. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze jedno pytanko, z wszystkim sobie poradziłem oprócz tego sztywnego plastikowego wężyka który jest przymocowany do takiej mosiężnej rurki. W jaki sposób go sciągnąc?, wydaje się kręcić dookoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie nie zakladam nowego tematu wiec przylacze sie do obecnego. Czy po demontazu przepustnica powinna byc calkowicie zamknieta? Moja jest w pozycji lekko uchylonej I zeby ja zamknac trzeba przytrzymac mocno to "denko". Przepraszam za brak pl. Znakow- pisze z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Powitać jutro chcę wymyć przepustnicę,już częsciowo rozmontowałem elementy wygodniej gdy wszystko ciepłe bardziej elastyczne.

Chcę dopytać jednej żeczy przy czyszczeniu można ruszać np.palcem czy drewnianym patykiem łopatkę?nic się nie uszkodzi?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

Chciałbym szybko opipsać moją sytuację.

Na początku zaraz po odpaleniu - za wolne obroty w granicach 500 - roznąco do 850.

Wyczytałem chyba wszystko w tym temacie - czyszczenie przepustnicy i wymiana uszczelki pod przepustnica na nową.

No i się zaczęło.

Falujace obroty 1500 - 2000

Wymiana MAP sensora na nowy nie fabryczny - 180PLN (majątek).

Dalej nic. Obroty szaleją.

Wejście do komputera - w tym modelu nnie adoptuje się przepustnicy.

Skasowano jeden błąd ale nie miał on wpływu na nadal pozostające warjacje przepustnicy.

Może to dziwne ale postanowiłem z tym pojeździć i tak jak samo przyszło tak też powoli samo zaczęło się uspokajać.

Obecnie 1000 obrotów przez kilka sekund od dotknięcia pedału gazu nastepnie spada do 850.

Może musiał sobie zaadoptować nowy MAP sensor?

Nie wiem.

Dodam że KZFR mam wymieniony, a filtr powietrza K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przeprowadziłem czyszczenie przepustnicy, po założeniu obroty wariowały, na postoju czasem wskakiwały na 2 tys. Po przejechaniu około 40 km zauważyłem, że obroty się uspokajają, tak jakby przepustnica się sama zaczęła przyuczać. Mam nadzieję, że obroty się ustabilizują z czasem. Jednak moje pytanie brzmi inaczej : Gdzie znajduje się uszczelka bo wykręcając przepustnicę jej nie zauważyłem ? Chyba, że została ona na tych wypustkach, na które nakłada się przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!