Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące zawieszenia. A mianowicie miałem podczas jazdy sytuacje kiedy z prędkości ok. 100 km/h musiałem bardzo mocno hamować do końca))) I teraz po tym wydarzeniu podczas jazdy biją mi mam wrażenie wszystkie koła. Byłem na ponownym wyważaniu kół ale nić nie pomogło. W związku z tym, czy mogły pokrzywić się obręcze kół ? czy tarcze hamulcowe ? Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli mi, że Megany mają tak silne hamulce że zdarzają się takie przypadki, wtedy komplet felg do wymiany i tarcze. Co o tym sądzicie??? Jak macie jakieś sugestie to piszcie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sprawdzałem opony mam nowe goodyeary hydragripy mają dopiero rok i ok. 28 tys. km za sobą. Nie wiem czy serwis chce naciągnąć mnie, ale wkurza mnie to bicie. Cytowałem gościa z serwisu ale jakoś mu nie ufam. Meg II ma wg. bardzo mocne hamulce ale czy możliwe jest coś takiego żeby obręcze i ewenutalnie tarcze uległy uszkodzeniu??? nie wiem dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytajcie panów z serwisu czy przypadkiem nie zdarzyło się gdzieś tak, że koła zostały a meganka poleciała :-D Myślę, że zwykła diagnostyka za parę złotych pokaże co jest. Przecież to nowe auto, pracowało nad nim masę inżynierów i felgi nie mają prawa się krzywić, tarcze zresztą też chyba że jeżdisz na takich tanich bublach jak ja. No ewentualnie na super rozgrzanych prosto w kałużę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Otóż to akurat wyklucza całkowicie ponieważ koła mi się nie grzały. Tego jestem pewien bo co jakiś czas sprawdzam to. Tak samo jak to czy nie pojawiły się luzy na łożyskach kół. SlavOk wiem do czego zmierzasz ale akurat to nie jest to co sugerujesz. Poza tym po wymianie tarcz było wszystko ok tak jak napisałem bicie kół pojawiło się po tym ostrym hamowaniu na bardzo nierównej powierzchni (koleiny i dziury). Dzis popołudniu sprawdzę to na staji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przegrzewaniem chodzi o to, że przy trochę ostrzejszej jeżdzie i częstszym używaniu hamulców tarcze potrafią się poważnie nagrzać. Ich raptowne schłodzenie np. w kałuży powoduje ich zwichrowanie. Jeżeli założyli ci jakiś tani zamienniczek zamiast tego za co zapłaciłeś to to jest możliwe. Oczywiście to tylko ewentualność. To zwichrowanie jednak powinno być raczej odczuwalne tylko przy hamowaniu z większej prędkości. Obstaję przy małym przeglądzie na stacji. Tam go wytrzepią i wyszarpią i znajdą przyczynę.Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było bardzo sucho upał nie do wytrzymania:))) ale dzieki za sugestie dziś jadę po 16 do speca od tego i zobaczymy.

 

[ Dodano: 2007-07-18, 20:10 ]

już problem został identyfikowany. Po przełożeniu felg z zimówek problem ustał. Okazało się że tylne felgi dostały bicia w poziomie (od lewej do prawej) i to powodowało efekt bicia kół. Teraz szukam felg stalowych aby uzupełnić kompelt stalówek ale najważniejsze, że jest wporzo. Dziwi mnie tylko jedno, że jak byłem wcześniej u innego wulkanizatora to według niego felgi były ok -ślepy czy co?? nie ważne. Grrunt, że znowu cisza zapanowała w aucie. Widać hamowanie na dziurach kończy się takim efektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

napisze i ja coś :D znajomy miał przypadek nagłego hamowania na dosyć nowym asfalcie, i po hamowaniu zaczęło coś stukać. co się okazało to przytarły się miejscowo opony. z racji iż było to nowy samochód i na gwarancji opony wymieniono. więc sprawdź opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

hejka potrzebuje pomocy. Mam podobny problem czyli bicie kierownicy i kół przy hamowaniu nawet delikatnym, wymieniłem ostatnio tarcze i wszystko było ok ale po ok 2-3 tys znowu powtórka, chciałem zauważyć że tacze wymieniam już drugi raz w przeciągu może 10k kilometrów. Macie jakieś pomysły skąd się to bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!