Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Liso

Scenic III phI Pytanie o felgi 17 Scenic III

Recommended Posts

Witam, orientuje się ktoś czy alufelga konkretnie wzór Sari z oponą 205/55/17 wejdzie do bagażnika w miejsce koła zapasowego?. Tak kombinuję czy nie zmienić zamówienia na 17", dokupić komplet opon + stalówki 16" na zimę i zamiast zapasu latem wozić zimówkę 16", a zimą letnią 17".

 

z góry dzięki za informacje

 

p.s. a może 17" w Sceniku to zły pomysł (krawężniki, dziury itp.)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zarówno Scenic jak i Meganka wygląda właśnie najlepiej na felgach 17" Sari.

A do bagażnika powinna 17 się spokojnie zmieścić bo skoro wchodzi 16" o rozmiarze 205 to i 17 wejdzie, w końcu obwód i szerokość taka sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również, w mIII, wahałem się (cena opony 17", komfort, wysokość profilu opony, polskie drogi/dziury) miedzy standardową 16" Spirale a dopłatą do 17" Sari i po 2 tygodniach od złożenia zamówienia telefonicznie dokonałem zmiany - domówiłem Sari. Jeśli będziesz chciał dokonać zmiany później (po odbiorze) zapłacisz minimum 2,5k więcej. Uważam na chwilę obecną że było warto - wizualnie to najfajniejszy wzór fabrycznej dedykowanej felgi.

 

Co do felg na zimę to jak policzysz sobie cenę stalówki (4x ok 200PLN), kapsli (ok. 150), 20 dodatkowych śrub (20x ok. 9-14PLN) + wysyłka to wyjdzie ci pok. 1200PLN. Ja kupiłem nowe oryginalne alusy 16" Sport za 1400PLN i uważam że to lepsza inwestycja niż stalówki i jedynie +50PLN do jednego koła.

 

Reasumując: Sari 17" jest ok :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SP-LPC, 205/55/17" mają o 5mm większą średnicę niż 205/60/16" stąd moje może głupie pytanie czy się zmieszczą. Gdyby się 17" zmieściły to nie musiałbym domawiać koła zapasowego i dodatkowo miałbym zestaw fix..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w MIII przy stalowej 16 jest we wnęce po 1,5cm luzu z każdej strony więc wepchniesz 17stke na 99% - dla pewności zapytaj kogoś kto ma SIII lub podjedź do salonu i zrób przymiarkę :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy wiesz ze zamawiajac felgi 17" zapas i tak jest 16" ? :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jemu to zapewne nie zrobi różnicy ponieważ Renault znowu zmieniło cenniki i czy weźmie standardowe 16" czy dopłaci do 17" - zapasowe pełnowymiarowe koło jest jako opcja za dopłatą :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie 17-tki. Zmieszczą się jako zapas, ale w sceniku. Podobno nie wolno zakładać profilu 50, ale w ASO wciskają klebery o profilu 50 więc nie mam obaw. profil 55 jest rzadki i droższy (4 producentów).

Poza tym są piękne te felgi, niestety nie mają zabezpieczania antykradzieżowego. Podobno alarm je chroni :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej

ja mam scenic III w wersji grand i zapas mam na 17 SARI spokojnie się mieści do bagażnika w miejsce koła zapasowego

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może 17" w Sceniku to zły pomysł (krawężniki, dziury itp.)?

ja dokupiłem dwa sezony temu właśnie siedemnastki do Scenica. Na szesnastkach wyglądał trochę groteskowo. Ogólnie trudno mówić aby komfort się pogorszył ale z pewnością wrażenia są bardziej bezpośrednie. Ja kupiłem od razu nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymetrico ( są montowane do Focusa ST na fabryczny montaż) mają indeks ZR - 300 km/h :P Takie gumy są z zasady trochę twardsze i stawiają większy opór przy manewrowaniu na parkingu oraz chyba lekko zwiększają spalanie ( lepsza przyczepność kosztuje ) ale to co zyskasz kupując 17 czyli dużo lepsze prowadzenie i (przy markowych oponach) lepszą przyczepność , rekompensuje Ci ewentualne poczucie gorszego komfortu.

Ja na lato preferuję tylko 17. A ha , i jeszcze jedno , jak lecisz autostradą 170 - 180 km/h to wtedy dostrzegasz różnicę po między zwykłą 16 cali a 17 na dobrych gumach. Opony te są mniej wrażliwe na siły odśrodkowe panujące przy wysokich prędkościach, po prostu mniej się odkształcają. Ogólnie jak lubisz pojeździć to kupuj 17 cali i markowe opony. Z rozmiarem to faktycznie jest trochę zachodu bo ja zdecydowałem się na oryginalne 205/55/17 i uważam , że nie ma co schodzić na profil 50. Z opony robi się już trochę naleśnik. Choć niektórzy idą na łatwiznę i wkładają 205/50/17. No i warto wybrać już model opony z rantem. Opona dużo lepiej się prezentuje na feldze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezły odkop ;-) Latam Toledo na 16 i profilu 55 oraz Sceniolem na 17 i także profilu 55. Seat sporo lepiej słucha się kierowcy przy prędkościach autostradowych ale to pewnie zaleta zawieszenia. 17-stki w Sceniolu i tym profilu są ok ale nigdy więcej continentali, roztelepany do Chorwacji dojechałem i tak wqr...y, że głowa mała. Opony ledwo kilkanaście tysięcy miały, wyglądają jak z wózka widłowego a biją w każdą stronę. Strach jeździć, mam ochotę zamienić na 16-stki bo do jazdy po mieście mam wrażenie będą lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...