Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Liso

Scenic III phI Pytanie o felgi 17 Scenic III

Recommended Posts

Witam, orientuje się ktoś czy alufelga konkretnie wzór Sari z oponą 205/55/17 wejdzie do bagażnika w miejsce koła zapasowego?. Tak kombinuję czy nie zmienić zamówienia na 17", dokupić komplet opon + stalówki 16" na zimę i zamiast zapasu latem wozić zimówkę 16", a zimą letnią 17".

 

z góry dzięki za informacje

 

p.s. a może 17" w Sceniku to zły pomysł (krawężniki, dziury itp.)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zarówno Scenic jak i Meganka wygląda właśnie najlepiej na felgach 17" Sari.

A do bagażnika powinna 17 się spokojnie zmieścić bo skoro wchodzi 16" o rozmiarze 205 to i 17 wejdzie, w końcu obwód i szerokość taka sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również, w mIII, wahałem się (cena opony 17", komfort, wysokość profilu opony, polskie drogi/dziury) miedzy standardową 16" Spirale a dopłatą do 17" Sari i po 2 tygodniach od złożenia zamówienia telefonicznie dokonałem zmiany - domówiłem Sari. Jeśli będziesz chciał dokonać zmiany później (po odbiorze) zapłacisz minimum 2,5k więcej. Uważam na chwilę obecną że było warto - wizualnie to najfajniejszy wzór fabrycznej dedykowanej felgi.

 

Co do felg na zimę to jak policzysz sobie cenę stalówki (4x ok 200PLN), kapsli (ok. 150), 20 dodatkowych śrub (20x ok. 9-14PLN) + wysyłka to wyjdzie ci pok. 1200PLN. Ja kupiłem nowe oryginalne alusy 16" Sport za 1400PLN i uważam że to lepsza inwestycja niż stalówki i jedynie +50PLN do jednego koła.

 

Reasumując: Sari 17" jest ok :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SP-LPC, 205/55/17" mają o 5mm większą średnicę niż 205/60/16" stąd moje może głupie pytanie czy się zmieszczą. Gdyby się 17" zmieściły to nie musiałbym domawiać koła zapasowego i dodatkowo miałbym zestaw fix..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w MIII przy stalowej 16 jest we wnęce po 1,5cm luzu z każdej strony więc wepchniesz 17stke na 99% - dla pewności zapytaj kogoś kto ma SIII lub podjedź do salonu i zrób przymiarkę :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy wiesz ze zamawiajac felgi 17" zapas i tak jest 16" ? :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jemu to zapewne nie zrobi różnicy ponieważ Renault znowu zmieniło cenniki i czy weźmie standardowe 16" czy dopłaci do 17" - zapasowe pełnowymiarowe koło jest jako opcja za dopłatą :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie 17-tki. Zmieszczą się jako zapas, ale w sceniku. Podobno nie wolno zakładać profilu 50, ale w ASO wciskają klebery o profilu 50 więc nie mam obaw. profil 55 jest rzadki i droższy (4 producentów).

Poza tym są piękne te felgi, niestety nie mają zabezpieczania antykradzieżowego. Podobno alarm je chroni :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej

ja mam scenic III w wersji grand i zapas mam na 17 SARI spokojnie się mieści do bagażnika w miejsce koła zapasowego

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może 17" w Sceniku to zły pomysł (krawężniki, dziury itp.)?

ja dokupiłem dwa sezony temu właśnie siedemnastki do Scenica. Na szesnastkach wyglądał trochę groteskowo. Ogólnie trudno mówić aby komfort się pogorszył ale z pewnością wrażenia są bardziej bezpośrednie. Ja kupiłem od razu nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymetrico ( są montowane do Focusa ST na fabryczny montaż) mają indeks ZR - 300 km/h :P Takie gumy są z zasady trochę twardsze i stawiają większy opór przy manewrowaniu na parkingu oraz chyba lekko zwiększają spalanie ( lepsza przyczepność kosztuje ) ale to co zyskasz kupując 17 czyli dużo lepsze prowadzenie i (przy markowych oponach) lepszą przyczepność , rekompensuje Ci ewentualne poczucie gorszego komfortu.

Ja na lato preferuję tylko 17. A ha , i jeszcze jedno , jak lecisz autostradą 170 - 180 km/h to wtedy dostrzegasz różnicę po między zwykłą 16 cali a 17 na dobrych gumach. Opony te są mniej wrażliwe na siły odśrodkowe panujące przy wysokich prędkościach, po prostu mniej się odkształcają. Ogólnie jak lubisz pojeździć to kupuj 17 cali i markowe opony. Z rozmiarem to faktycznie jest trochę zachodu bo ja zdecydowałem się na oryginalne 205/55/17 i uważam , że nie ma co schodzić na profil 50. Z opony robi się już trochę naleśnik. Choć niektórzy idą na łatwiznę i wkładają 205/50/17. No i warto wybrać już model opony z rantem. Opona dużo lepiej się prezentuje na feldze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezły odkop ;-) Latam Toledo na 16 i profilu 55 oraz Sceniolem na 17 i także profilu 55. Seat sporo lepiej słucha się kierowcy przy prędkościach autostradowych ale to pewnie zaleta zawieszenia. 17-stki w Sceniolu i tym profilu są ok ale nigdy więcej continentali, roztelepany do Chorwacji dojechałem i tak wqr...y, że głowa mała. Opony ledwo kilkanaście tysięcy miały, wyglądają jak z wózka widłowego a biją w każdą stronę. Strach jeździć, mam ochotę zamienić na 16-stki bo do jazdy po mieście mam wrażenie będą lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...