Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat


Rekomendowane odpowiedzi

Aby odkręcić śrubę do spuszczania oleju z miski olejowej konieczny jest specjalny klucz (profil kwadratu 1 cm x 1 cm) lub pręt z klamki.

 

Ja przy odkręcaniu korka spustowego ukręciłem chyba ze 4 klamki, dopiero specjalnie dorobionym kluczem udało się, ale i tak poszło opornie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepraszam że z takim opóźnieniem ale miałem problemy z PC-tem.

Panowie na początek chciałem podziekować za wszystke porady.

Efekty mojej pracy przestawiam poniżej.

Tak jak obiecałem pyknąłem kilka fotek aby pomóc osoba które same chca się zdecydować na wymianę oleju oraz filtra oleju i filtra powietrza.

Ogolnie obyło się bez wiekszych problemów. Wymiana była przyjemna i przy okazji zaoszczędzilem troszkę pieniędzy. Dla porównia moge podać: cena wymiany filtra oleju powietrza, oraz oleju w ASO kosztuje 400 ZL :shock:

Ja zamknąłem sie w 200 zł.

A więc zabieramy sie do pracy rodacy :mrgreen: .

Będą nam potrzbne nastepujące rzeczy:

1. Olej. Do Megane II benzyna zalecają Elf 5w40 syntetyk. 5L. Jak ktos się uprze to i wystarczą 4L ale ja uważam że na tym nie ma co oszczędzać. Cena: mnie to kosztowało to 125ZL.

olejo.jpg

 

2. Klucze. Powiem szczerze że w moim przypadku byly mi potrzebne tylko dwa rodzaje srubokrętu. Gwiazdka i taki podobny do imbusa( do odkręcenia pokrywy akumulatora).

kluczed.jpg

 

3. Klucz do odkręcania filtra oleju (uwierzcie mi że naprawde warto wydac te 10-20 zl i spokojnie bez problemu odkręcić filtr- a klucz zostaje już wam na zawsze). Koniecznie jest potrzebna klamka z drzwi tudzież okien i do tego ten kwadratowy bolec(im twardszy tym lepszy)

Cytuje

"nimrod32 napisał/a:

Aby odkręcić śrubę do spuszczania oleju z miski olejowej konieczny jest specjalny klucz (profil kwadratu 1 cm x 1 cm) lub pręt z klamki."

 

Cytuje kolege

"Ja przy odkręcaniu korka spustowego ukręciłem chyba ze 4 klamki, dopiero specjalnie dorobionym kluczem "

 

Tak ja napisane jest wyżej koniecznie ten bolec od klamki musi być chyba że macie specjalistyczny klucz. Ja osobiscie ukręciłem dwa takie bolce i ukręcil bym zapewne kolejne dwa gdyby nie pewnien patent o którym pózniej. Tak więc jeszcze raz podsumowywując: klucz do filtra oleju klamka z bolcem.

czci.jpg

 

4. Filtr oleju oraz filtr powietrza chyba każdy wie jak wyglądaja. Cena: ok 32 zł f. powietrza 15 zl f. oleju. Oraz nowa uszczelka pod srube miski olejowej.

 

I najważniejsze czyli nasza kochana Padlina :(

 

5. Wjeżdzamy OSTROŻNIE naszą Padlinką najlepiej na kanał (swobodnie mozna sie poruszać pod samochodem).

 

padlina.jpg

 

6. Ja zająłem się napoczątku filtrem powietrza gdyż po przejechanu samochodem olej robi się bardzo gorący!! tak więc uważajcie na to!!!!!!

Podnosimy maskę i przed naszymi oczyma ukazuje sie nastepujacy widok :

samochd3.jpg

 

7. Na początku zdejmujemy pokrywe akumulatora w moim przypadku trzymają ją dwie śruby przypominające imbus (zaznaczone na zdjęciu poniżej na zółto).

 

sruby.jpg

 

filtrr.jpg

 

8. Po orkręceniu i zdjęciu pokrywy mamy juz łatwy dostęp aby dobrać się do filtra powietrza ;-) Wystarczy jeszcze tylko orkręcić dwie śruby znajdujące sie po bokach tego elementu

filtr2212.jpg

 

i wyciągnąć(do gory) caly element na zewnatrz.

9. W rąsiach zostanie nam element trzymający nasz obecny zużyty filtr.

pofiltrze.jpg

 

Jak widać na zdjęciu filtr ma kształt taki jak kopnięty trapez więc nie ma raczej mozliwości ze ktoś zalozy filtr nie tak jak trzeba czyli odwrotnie.

 

Wiadomo nikt nie dopieści tak samochodu jak właściciel dlatego możecie sobie dokladnie wyczyścić i odkurzyc miejsce w którym znajduje sie filtr.

filtr3.jpg

 

10. Nastepnie wkładamy nasz nowy filtr w ramke i wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

 

Jak olej trochę "przestygnie" bierzemy się za jego wymianę. Pamietajcie olej cieply szybciej sie zleje ale nie może byc gorący bo sie poparzycie.

Pamietajcie że wymieniając olej musimy tez wymienić filtr oleju bo inaczej nasza praca pojdze na marne.

 

11. I teraz najtrudniejsze. Trzeba odkręcić śrube miski olejowej. Jest to trudne jeżeli nie macie specjalnego klucza do odkręcania. A przypuszczam że nie macie :( więc będzie nam potrzebna nasza klamka, bolec i ewentulanie jakaś rura jako przedlużenie. Ja osobieście przekręcilem dwa takie bolce. Ale jest na to patent.

Wchodzimy pod samochod widzimy naszą miske olejowa i śrube

miskaodkrc.jpg

 

Trzeba ja prze trzeć szczotką drucianą dokladnie zalać srube preparatem odrdzewiającym i odczekać moment. Ewnetualnie delikatnie potraktować srube mlotkiem.

I teraz patent: potrzebna bedzie nam druga osoba jedna trzyma klamke(rure jako przedluzenie) i probuje odkręcić a druga z wyczuciem udeza w klamke (zasada mlota pneumatycznego :( ) i takim oto sposobem ja odkręciłem śrube.

 

12,Zlewamy olej do jakiegoś zbiorniczka

spuszczanie.jpg

 

Można przeczyścić silnik ze starego oleju przelewajać przez niego nasz zeszłoroczny olej który byl przeznaczony na dolewki. Nie jest to koniecznościa ale tak jak już wspomniałem nikt tak nie dopieści samochodu jak właściciel.

 

13. A w tym czasie bierzemy sie za filtr oleju.

Filtr oleju jest zlokalizowany po środku silnika od strony chłodnicy( z przodu silnika)

 

filtrolej.jpg .

 

Filtr najłatwiej odkręcic będąc pod samochodem oczywiscie naszym specjalnym kluczem EWENTUALNIE przebijając go śrubokrętem i wtedy odkręcamy(nie probowalem).

 

odkrcnie.jpg

 

W filtrze też sa resztki oleju!

14. Po odkręceniu widzimy coś takiego

pofiltrze.jpg

 

czyścimy elegancko caly otwór szmatka ze starego oleju.

15.Bierzemy sie za przykręcenie nowego filtra.

ZMOCZ USZCZELKĘ FILTRA OLEJU NOWYM OLEJEM i przykręcamy RĘCZNIE juz bez klucza.

16.Nastepnie zakręcamy miskę olejową pamietając o wymianie uszczelki pod srubą na nową. Ja założylem miedziana która jakoś tam sie dopasowywyje pod wpływem temperatury i dociśnięcia.

zakrecnie.jpg

Na koniec jak już wszystko jest dokręcone zalewamy nowy olej, sugerując sie poziomem na bagnecie.

Pamietajcie o tym ze po zlaniu starego oleju mogą się gdzieniegdzie utworzyć poduszki powietrza więc po zalaniu trzeba odpalic Padline dać jej chwile czasu niech sobie po pracuje i od nowa sprawdzic poziom oleju.

Najlepiej jak jest po srodku pomiędzy pierwszą a drugą kreską.

Trzeba też ustawic na komputerze ze do kolejnej zmiany oleju zostalo 30 000 km. Jak wiadomo nie trzeba z tym jechac do salonu mozna zrobic to samemu( też jeszcze tego nie próbowałem ale wezmę się za to dzisiaj).

 

Wsio

:P dla wszystkich

 

Dziękuje za pomoc w tworzeniu tego skromnego manuala :P. Czekam na komentarze pozytywne ( negatywnych nie przyjmuje :evil: :P ) i zachęcam do wypowiedzi. Pomożemy soebie nawzajem.

Może podpowiecie jakąś ciekawą opcje i za rok bedzie mi i nie tylko mi łatwiej wymienić.

Jak Pan Admin uważa że się przyda może przenieść do "ważne tematy".

 

Serdecznie pozdrawia

wariat444.jpg

Właściciel Megi - Hubert!!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry opis, szkoda że kolega nie zmierzył średnicy uszczelki korka spustowego (ja z resztą też nie) ale dla przygotowujących się do wymiany to istotne. Oryginalnie jest to taki spłaszczony miedziany oring ze sznurem w środku można kupić - groszowe sprawy. Ładnie się zagniata przy dokręcaniu. Warto też przed odkręceniem filtra oleju podłożyć pod niego szmatę bo zawsze coś się z niego wyleje. Szczególna pochwała dla kolegi na zwrócenie uwagi na odkurzenie komory filtra powietrza.

Jeszcze jedna istotna rada: jeżeli ktoś ma osłonę pod silnik wymienić śruby mocujące ją na nierdzewne (jeżeli dobrze pamiętam M8) i wkręcić najlepiej na smar miedziany, lub jakikolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak korzystając z okazji pobytu na Wsi zająłem się filtrem kabinowym i powietrza..Oj było grubo...śmieci..)) Po wyjęciu obu (kabinowy bez demontarzu schowka przez osłonę panela środkowego jakieś 5 minut).. tzreba było zgrabić liście , zebrac grzyby i usypać piaskownicę!!!! I problem z głowy.

Filtr powietrza 25 zł..a kabinowy węglowy 56 zł....a ASO oaryginały!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz nie stwierdzę, i wyciągał nie będę...Kolega sprzedaje mi oryginalne w ASO po super cenie więc darowanemu koniu w zęby nie zaglądam....z tego co się orientowałem zamiennik węglowy kosztuje 120-150 zł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że kolega nie zmierzył średnicy uszczelki korka spustowego (ja z resztą też nie) ale dla przygotowujących się do wymiany to istotne

Masz racje. Aczkolwiek jest to standardowa śruba do miski olejowej jakich jest mnóstwo w megankach. Też własnie musze wymienić filtr kabinowy ale nie wiem jak się do tego zabrać.

 

Panie Kolego Marcin Szymansk, olej w moim przypadku zawsze sobie zostawiam przydaje się do smarowania zawiasów od bramy itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydaje się do smarowania zawiasów od bramy itp :)

Wow ale tych bram masz :!:

 

Są firmy, które odbierają taki przepracowany z warsztatów przerabiają, a następnie sprzedają rafineriom. Jest to doskonała baza do produkcji olei

Też własnie musze wymienić filtr kabinowy ale nie wiem jak się do tego zabrać.
.

Poszukaj na forum, jest opis jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!