Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów,

 

Chciałbym przede wszystkim podziękować Tobie P_r_z_e_m_o za pomoc w tym temacie oraz na PW. Dzieki meganecoupe02.

 

W zasadzie nie będę się już rozpisywał. Dziś rano po wejściu do garażu zobaczyłem załamane obie strony Meguli. Ciężar auta połączony z korozją drążka stabilizującego prawego z zerwanym lewym drążkiem zrobił swoje, auto usiadło. Od dobrego znajomego uzyskałem adres mechanika który działa na drugim końcu miasta, przejechałem się tam na kolejną diagnozę. Oba drążki stabilizujące ukręciły się przy czopie, (gumie) przy wahaczach, wg. mechanika miejsce to nie jest niczym osłonięte i po prostu koroduje. Bardzo częsta przyczyna załamania Megul.

 

Na wtorek jestem umówiony na wymianę tych dwóch drążków. Cena jednego drążka - 350 złotych (cena zamiennika - 280 zł). Robocizna: 180 złotych. Zgodziłem się.

 

Parę słów odnośnie wymiany całej belki lub regeneracji. Do dzisiaj rana wykonałem ponad 20 telefonów do różnych autokomisów, auto-części czy zwykłych szrotów. Nigdzie nie znaleziono belki do wersji kombi, jeśli już, były to scenici ale za kwotę 500 - 600 złotych. Wydawać takie pieniądze nie posiadając żadnej gwarancji sprawności i działania elementów chociaż przez kilkanaście k km wydaje się dosyć nie rozsądne. Zrezygnowałem. Regeneracją w promieniu 100 km od mojego miejsca zamieszkania również nikt się nie zajmuje. Uderzyłem do firm regenerujących belki z Allegro, między innymi http://www.belki-citroen.pl/ - belka do kombi, całkowicie zregenerowana z używanymi drążkami kosztowała by 1400 złotych, z drążkami oryginalnymi ok. 1700 zł, natomiast z drążkami rurowymi (co to za wymysł??) 1100 zł. Tutaj http://www.autobelki.pl/index.html belka ok. 1000 złotych. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast z drążkami rurowymi (co to za wymysł??)

Cytat Sam naprawiam wyd. 1 str. 221

 

ZAWIESZENIE TYLNE

 

Zawieszenie tylne, tzw. rurowe jest niezależne ma pojedyncze wahacze wleczone osadzone na rurach poprzecznych i poprzeczne drążki skrętne oraz amortyzatory hydrauliczne teleskopowa i drążek stabilizatora łączący oba wahacze. Zawieszenie to jest stosowane w modelach:

 

- hatchback wyposażonych w silniki 1,4 i 1,6

 

- Coupe wyposażonym w silnik 1,6.

 

meganezawieszeni.jpg

Stosowane było w Megane I i chyba R19, potem zastosowano zawieszenie czterodrążkowe.

W Megane II i Scenic II znowu zmieniono konstrukcje, z tyłu jest jakby jeden "wahacz", choć nadal nazywany belką, zamocowany w przedniej części do podłogi, a z tyłu wisi na amortyzatorach. Drążki skrętne zostały zastąpione tradycyjnymi sprężynami.

To tak w skrócie, żeby się nie rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba drążki stabilizujące ukręciły się przy czopie, (gumie) przy wahaczach

 

A czy jest możliwość, że to właśnie guma w tym czopie (tulejce metalowo-gumowej) się zerwała, ukręciła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam - "padła" belka tylna. Mam Megane I Kombi 1.4 po lifcie.

Problem z dostaniem używanej belki (z tych co znalazłem na aukcjach nie wysyłaj nawet kurierem).

Znalazłem w okolicy, ale... Megane Scenic I tez po lifcie.

Tylko czy podejdzie?

Dziękuję z góry za szybka odpowiedź.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Ale wyszła jeszcze inna sprawa. Otóż w swoim kombi mam z tyłu bębny. A w tej od Scenica są tarcze. Jak to najłatwiej "ugryźć"? Czy wogóle się da?

Goni mnie czas... :)

Dziekuję za szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwa lata temu miałem wystrzał belki w czasie jazdy (huk niesamowity) pękł jeden z drążków skretnych, udało mi sie kupic na szrocie z megi ze spaloną komorą silnika za 250zł razem z piastami i tarczami, które musiałem zdemontowac bo mam wersję na bębnach. Załozyłem swoje stare piasty i bębny. Czas naprawy z odpowietrzeniem hamulców około 2 godzin. Jeżdze do dzisiaj i nic sie nie dzieje.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tematyka podobna więc dołączę się do tematu. Ostatnio byłem na ustawieniu zbieżności i zauważyłem, że mam koła z tyłu w negatywie. Z informacji do których dotarłem wynika, że w tym modelu (Megane I ph II 1.9 DCI kombi) kąt pochylenia koła powinien wynosić -0.5 stopnia +-0.15. Natomiast pomiar pokazuje większe wartości (w załączeniu). Czy takie pochylenie wynika z kończącej się belki? Czy wymiana amortyzatorów poprawi sytuację (choć z tego co czytałem to raczej nie)? Amortyzatory powili się już kończą, jeden zauważyłem, że ma delikatny wyciek. Auto ma prawidłową wysokość, nie jest zapadnięte.

 

Z dalszych poszukiwań wynika, że mogą być winne czopy. Pytanie, gdzie można je dostać, sprawdzałem kilka miejsc i bez rezultatu.

post-25981-0-35082200-1430076639_thumb.jpg

post-25981-0-91187200-1430076694_thumb.jpg

Edytowane przez gwro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!