Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ładowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum dlatego proszę o wyrozumiałość.Od 9-miesięcy rozładowuje mi się ( 4-razy) aku. Zmieniłem akumulator bo myślałem że jest wadliwy, sytuacja się powtórzyła. Teraz zauważyłem że po włączeniu zimnego silnika ładowanie wynosi 14,38V i w miarę nagrzewania się silnika spada do 13,7 przy włączonych światłach , jak włączę ogrzewanie szyb,lusterek i klime ,spada do 13,2 potem trochę podskoczy jak komputer podniesie obroty. Czasami zdarza się że gaśnie silnik jak jest gorący w czasie jazdy gdy wrzucę na luz .Potem siada mi akumulator.Obecnie autko jest u mechanika, podobno alternator jest w porządku ale dla pewności wymieniają mi regulator napięcia.Za wymontowanie ,sprawdzenie alternatora i wymianę regulatora śpiewają mi 360 zł w tym koszt regulatora 130 zł. Tłumaczą się że żeby wymontować alternator musieli mi rozpiąć instalację z klimy i na nowo ją nabijać.Czuję że na razie to oni chcą mnie nabić w butelkę.Podobno nie wiadomo czy ta naprawa da rezultat.Jutro odbieram Renie to się przekonam i dam znać jak ktoś jest zainteresowany a tym czasem proszę o opinię co może jeszcze powodować taki stan i czy naprawdę trzeba ruszać instalację klimy.Posiadam meganke II z 2003 r 1,6 16V .Pozdrawiam

 

[Poprawiłem błędy ortograficzne, zwracaj uwagę na pisownię :) ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę natychmiast zapoznać się z Regulaminem forum,który potwierdziłeś rejestrując się na forum.

Następny post założony w nieodpowiednim dziale i ze złym temacie zostanie natychmiast usunięty.

 

Wracając do tematu

Twoje pomiary napięcia są jak najbardziej poprawne i może tak być.

Przypuszczam, że jeździsz na krótkich odcinkach ale często, w takim razie masz notorycznie niedoładowany akumulator. Jak na razie jest to moje przypuszczenie.

Co do wyjęcia alternatora to nie ma najmniejszej potrzeby rozkręcania układu klimatyzacji.

Proponuję zmienić mechanika bo rzeczywiście nabija Cię w butelkę.

Dlaczego silnik silnik gaśnie jak jest gorący poczytaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zdarza się że gaśnie silnik jak jest gorący w czasie jazdy gdy wrzucę na luz

A czy nie wyświetla się w tym czasie komunikat " low batery"? Wówczas jest to oznaką braku ładowania akumulatora. Może tylko puszcza sprzęgiełko na alternatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

No to może teraz Ja - proszę o poradę

Więc po ok 24 godz po tym jak auto stało nie ruszane sprawdziłem miernikiem napięcie na aku i pokazało mi 12,2-12,5 jak odpaliłem pokazało 14,13 włączyłem światła- 14,06 i potem jeszcze klimę i radio i oczywiście światła i wynik to 13,8 więc pytanie czy problem jest w aku czy w alternatorze i już jest potrzeba regeneracji? pytam bo byłem niedawno na wypadzie weekendowym i auto stało ok 2-3 dni kilka razy otworzyłem i zamknąłem auto a potem był problem z odpaleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia ładowania wydaja się w normie. Jak posiadasz miernik cyfrowy do zmierz jaki prąd pobiera auto po zamknięciu kartą. Drugi krok to sprawdzenie akusia, w warsztatach mają testery do sprawdzania wartości EN - czyli prądu rozruchowego akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam bo byłem niedawno na wypadzie weekendowym i auto stało ok 2-3 dni kilka razy otworzyłem i zamknąłem auto a potem był problem z odpaleniem

Akumulator już słaby jest, doładuj go z prostownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!