Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima - szczelna czy nie? Proszę o poradę w


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowie, dzisiaj (po raz pierwszy) po niecałych 3 latach zrobiłem srerwis klimy i maszyna wydrukowała taki papierek:

- zassało 0,410kg czynnika (to chyba mało, ale wszystko działało ok)

- test szczelności pokazał wartość 934 (mechanik powiedział że powinno być 999)

- załadowali 0,750kg czynnika

 

Pytanie jest takie:

- Czy mam gdzieś wyciek czy nie, gdzie go szukać?

Mechanik dokładnie obejrzał całą komorę silnika w specjalnych okularach, z lampą uv w ręku i nic nie było widać - powiedział że wszystko szczelne... Nie zaglądał od strony kabiny, filtra.

 

- Czy taki ubytek w ciągu 3 lat to norma?

Powiem szczerze że w moim clio po 4 latach zassał i nabił tyle samo - wyniki były lepsze, stąd moje podejrzenia.

 

- Czy szukać za wszelką cenę dziury, czy olać sprawę i poporstu raz na rok podłączać maszynę i kontrolować stan?

 

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olać sprawę, a po co chcesz co rok kontrolować stan? Jak czynnik ujdzie, to się o tym dowiesz bez wizyty w serwisie. Przy niskim stanie czynnika, po włączeniu sprężarki będzie słychać wyraźne syczenie, które po chwili ustanie to sygnał, że czas na wizytę w serwisie. Odgrzybianie lepiej zrobić samemu niż płacić w serwisie grubą kasę, za to że popsikają w kanały środkiem do odgrzybiania. Taki jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzybianie lepiej zrobić samemu niż płacić w serwisie grubą kasę, za to że popsikają w kanały środkiem do odgrzybiania
byłem na profesjonalnym odgrzybianiu nie nie polegało to tylko na psiknięciu w nawiewy, dobrali się do parownika (coś popsikali - autko chodziło ze 30 min), postawili jakiś czajniczek co dym w aucie robił w na zamkniętym obiegu to chodziło prawie godzinę, potem jeszcze jakiś środek (z 15 min na zamkniętym obiegu) oraz 3 godzinne wietrzenie - koszt 180 zł z gwarancją na rok, że nie będzie śmierdzieć, a jak będzie będą poprawiać do skutku bo autko zostało oznakowane, że swoje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

...czyli olać, tak? Bo nie uzyskałem precyzyjnych odpowiedzi na zadane pytania. Jak to jest z tym ubytkiem czynnkia.

 

A odgrzybiam sobie sam, już od paru lat. Psikając tylko na parownik. Potem klima chodzi jakiś czas, piana się rozejdzie po kanałach i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnym układzie klimatyzacji rocznie może nastąpić ubytek 10-15 % czynnika. Jeśli auto ma lat klika to rzeczą naturalną jest, że czynnika ubędzie. Nie bez znaczenia jest również sposób używania klimy. Używana rzadko będzię się charaktryzować większym ubytkiem, dlatego, że olej w układzie ma nie tylko za zadanie smarować kompresor ale również uszczelniać układ. Pozostaje również kwestia przebiegu samochodu. Zdarza się, że elementy klimatyzacji stykają się z jakimś innym elementem w komorze silnika i dochodzi do bardzo bardzo powolnego przecierania np: jakiejś rurki, przewodu albo osadnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale również uszczelniać układ

Pośrednio. Uszczelniacz na wale napędowym sprężarki jak nie dostanie co jakiś czas oleju to prędzej sparcieje i zacznie puszczać. Dlatego warto przynajmniej raz w miesiącu załączyć nawet zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za odpowiedź.

 

Powiedzcie jeszcze jak to jest z tym testem szczelności, tzn z liczbą, którą podaje maszyna. Jak to zinterpretować? U mnie było 924. Co to oznacza w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to o czym mowa czyli ten czajniczek dymiący w środku (auto domniemywam było zamknięte a szyba uchylona i zaklejona taśmą aby wprowadzić rurkę) to pewno ozonowanie było i tego w domowych warunkach niezrobicie sprzęt potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test szczelności pokazał wartość 934 (mechanik powiedział że powinno być 999)

 

Ten test nie jest do końca miarodajny, polega na wytworzeniu podciśnienia (próżni) a podcisnienie ma to do tego ze "samoczynnie się uszczelnia" no i nie słychać nieszczelności. Prawdziwy test szczelności polega na nabiciu klimy gazem (azotem) do ciśnienia ok 20bar i obserwowaniu spadku ciśnienia w określonym czasie

 

Na twoim miejscu dałbym sobie spokój jeżeli klima chodzi, czynnik R134a ma taką właściwość ze się samoczynnie ulatnia i jest to naturalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!